![]() |
Waarom sport je (niet) ?
Ik vroeg me af wat nou de motivatie is van mensen om wel / niet te sporten
Ikzelf sport nu sinds kort weer mijn primaire motivatie is om toch goed fit te zijn voor de keuring van de Nationale Reserve, maar verder is het natuurlijk gezond en ik voel me best prettig na het sporten maar wat is jullie motivatie ? |
Omdat ik merk dat mijn lichaam daardoor beter in vorm blijft en ik mezelf dan gewoon lekkerder voel.
Ik fitness 1x per week, en zwem af en toe en soms beetje fietsen enzo. Gewoon lekker en leuk om te doen. Maar vooral ook om de lijn, vroeger lijnde ik en bewoog ik niet. Tegenwoordig lijn ik niet meer maar sport ik. En het werkt! |
ik weet het niet, ik denk ook wel het idee dat je de mensen om je heen gewoon kan aftroefen met je sport kwaliteiten en daarnaast vind ik het leuk om me bijv. helemaal suf te rennen of te zwemmen :D
|
Omdat ik het enorm leuk vind. :)
|
omdat je dan een goede conditie krijgt en met gym lekker kan uitsloven voor andere mensen die dat niet hebben :p
|
Omdat ik het erg leuk vind, beetje ontspanning, ookal snappen veel mensen niet dat hardlopen ontspannend is:p En ik sport ook omdat het gezond is, en om in vorm te blijven. Voel me ook fijn na het sporten.
Ik doe dus aan atletiek, middelange afstanden:) |
Citaat:
|
ik moet sporten om niet nog dikker te worden, om soepel te blijven en minder last van mn rug te hebben, en omdat ik misschien in de toekomst bij de politie wil, en niet aangenomen wordt zonder acceptabele conditie.
|
- Om af te vallen (fitness)
- Om een betere conditie te krijgen - Omdat ik het leuk vind. |
Ik sport voor een goed figuur. Maar ook vooral om in beweging te zijn. Ik deed aan voetbal (wil op fitness :D ) heb een krantenwijk (das 1 uur fietsen met een lading kranten dat niet meer goed is :( ) en dan ook nog in mn vrije tijd met andere jongens/meiden sporten.
Lekker veel in beweging en in de buitenlucht. Heerlijk. Vooral met dit weer :cool: |
Ik sport(schermen) omdat ik er zelf heel erg vrolijk van word en ik mijn energie er goed in kwijt kan. Daarnaast heb ik de motivatie om goed te worden dus dat wil ik dan ook wel gaan bereiken natuurlijk ;). En omdat het gezond is, maar dat is een bijzaak :)
|
Ik sport niet meer :(
Ik deed het altijd om de volgende redenen: 1. Zodat ik lekker naar de mac kon zonder aan te komen :P 2. Zodat ik daarna ook nog een frietje kon halen zonder aan te komen.. 3. voor meer kracht (vooral bovenlichaam, vanwege het vele sjouwwerk wat ik doe :o ) 4. Tijdverdrijf, tegen de verveling dus. Waarom ik het nu niet meer doe: 1. Geen tijd, werken werken werken... |
Ik sport al lang en heb het altijd gedaan omdat:
1) ik het een fijne afleiding vind van de rest van mn leven, al ben ik erg slecht in het uit mn hoofd zetten van andere zaken tijdens het sporten, 2) het ook fijn is af en toe met andere mensen om te gaan, 3) ik ook denk dat als ik zou stoppen ik minder fit zou zijn, 4) die geweldige momenten dat je net de bal haalt en ierdereen naar je lacht geweldig zijn (al heb ik dat niet zo vaak). Waarom ik het soms niet meer wil: 1) ik bak er soms weinig van |
Sport schmort. Ik klim omdat ik het leuk vind en af en toe omdat ik een schuldgevoel krijg als ik helemaal niet sport. Verder kan het me bar weinig schelen. Moe worden en zweten, bah.
|
Ik sport niet, omdat ik de sporten die ik leuk vind niet meer kan doen ivm blessures.
Bij de overige sporten heb ik nog geen sport gevonden die ik leuk genoeg vond. Deels ook omdat ik nogal lui ben. Ik probeer wel geregeld te fietsen, om toch voldoende beweging te hebben (voor m'n gezondheid + de lijn). |
Ik sport (nog) niet. Ik fiets/loop zowieso elke dag een uur met het naar school gaan enzo en daarbuiten heb ik vaak geen zin meer om nog helemaal te gaan sporten. En ik heb er ook niet echt tijd voor.
Maar omdat ik (sommige) sport(en) toch wel leuk vind ga ik volgend jaar weer sporten. |
ik sport niet.. ben te lui, dat zal het zijn...
|
Omdat ik het onzettend leuk vind en omdat mijn lijf zo nog een beetje in proporties blijft.
|
Omdat het me zo ongeveer met de paplepel is ingegoten en omdat ik het superleuk vind :)
En anders wordt mn lichaam net een vaatdoek met nog meer flupjes en kwabjes enz. |
Ik kan niet goed stilzitten, en moet af en toe mn energie ff kwijt door n stukje te joggen, tis idd heerlijk ontspannend :) Maar behalve joggen vindt ik fietsen ook erg leuk, en dan niet zon oma tempo hé :P
|
ik sport (basket) omda ik het gewoon super leuk vind, ik kan er mijn "slecht humeur, gevoelens..." ook wel in kwijt.
en ik jog voor mijn hartslag op 80 te krijgen fietsen doe ik om op het school te raken ik moet namelijk iedere dag wel 1uur en 20min rijden naar het school en terug en ja nog andere dinge zoals tennis enz omda ik t leuk vind ma ni in competitie |
omdat ik het leuk vind
|
omdat ik een vervelende sportblessure heb sinds 14e novermber vorig jaar en ik me nu de komende 5 weken met behulp van krukken en rolstoel moet voortbewegen om daarna nog een 2 maanden te wachten omdat ik niet mag sporten en nog zeker 6 maanden naar pfysio moet :( :eek:
|
Ik hou van buiten sporten, of in ieder geval buiten zijn en soms tot het uiterste gaan. Met wat dan ook. Wat helaas in houd dat ik in de winter nogal stil zit. In de zomer zwem ik graag (en vaak) en sinds kort heb ik een racefiets waar ik bijna iedere dag een rondje van 20/30 kilometer op fiets.
|
Ik sport niet, omdat het nog niet mag wegens m'n knieen. Wel zwem ik af en toe, en dat vind ik leuk. (Y)
|
ik vind het leuk :) en ik wil wat meer uithoudingsvermogen hebben, zodat ik naar het station kan rennen als dat nodig is :P
|
Om een semi god lichaam te creëeren :)
|
Om sterk te worden [gewoon gezonde portie spieren] maar vooral om gezond te worden en sterke organen te krijgen enz. :)
|
Om fit te blijven, spieren te behouden, niet aan te komen en om me lekker te voelen :)
Ik loop hard en af en toe mountainbike ik. Maar t gaat niet meer zo soepel dankzij mn knieen. |
Ik sport niet omdat ik gewoon geen tijd heb om echt aan een sport te doen. Ik loop en fiets wel regelmatig. Probeer wel iedere dag wat te bewegen gewoon omdat ik het fijn vind om even buiten te zijn dan.
Momenteel heb ik echt zin om een lang eind te lopen over het strand of een eind te fietsen maar ik mag niet lopen en niet fietsen omdat ik mijn middenvoetsbeentje gebroken heb (n) |
zou niet weten waarom ik zou moeten sporten :|
|
Ik sport ( fitness) omdat ik de sprottest van de Marine binnekort weer heb. Ben al een keertje er voor gezakt dus dat wil ik geen tweede keer laten gebeuren.
|
Ik sport omdat ik dat gezellig vind en omdat het gezond is.
Maar ik kan er niets van en dat is frustrerend:o |
sporten is zonde van mn o zo kostbare tijd
|
Ik sport minstens 3 per week omdat ik het heerlijk vind. Jezelf flink uit de naad werken, zodat je je helemaal te pletter zweet en je daarna helemaal voldaan en lekker voelt. Daarnaast is het erg gezellig, goed voor mijn lichamelijke en geestelijke conditie en tsja.. kan gewoon niet zonder. :)
|
ik sport niet omdat dat voor teveel pijn zorgt in mijn gewrichten/spieren. de wekelijkse gymles zorgt er al voor dat ik nog een paar dagen lang rondloop met pijnlijke heupen/andere gewrichten en soms krijg ik van de pijn zelfs koorts. dan wordt het steeds onaantrekkelijker om vrijwillig te sporten.
|
ik zoek niet te sporten haha, omdat ik da nie zoek
( ik rijd wel paard als dat mee telt? :) ) |
Citaat:
|
Ik sport omdat het gezond is, en leuk.
Houd je van de straat. |
Citaat:
hihi zielig he :) :p nee hoor ga jij maar is paardrijde weet je hoe vermoeiend :cool: |
ik zit op aikido
vooral voor geestelijke rust. en het is natuurlijk altijd mooi om je conditie/reflexen/concentratie te trainen |
Ik heb nog nooit niet gesport. Ik zou ook niet zonder kunnen. Niets geeft mij meer voldoening dan lekker gesport hebben.
|
Citaat:
Blijf jij maar lekker op de bank zitten,van die galbakken zijn er toch al genoeg. Ontopic: -Conditie verbeteren -Representatief zijn |
Citaat:
|
Ik sport omdat ik aan sporten verslaafd ben :p
En omdat ik de sportopleiding doe. |
Ja die opleiding, wou ik ook gaan doen.
Totdat ik vlak voor het toelatingsgebeuren geblesseerd raakte:( Hoe heet die opleiding ook alweer, naam is me ontschoten:bloos: |
Ik sport om genoeg te bewegen, en om gezond te blijven
En om al mijn eten toch nog te verbranden :p Maar eigenlijk vind ik het ook wel leuk!! |
Ik sport vooral omdat ik het leuk vind.
Daarna om gezond en in conditie te blijven... ook wil ik niet dikker worden. |
[ik squash, loop hard en fitness, niet allemaal even regelmatig maar in totaal wel 2x per week om de volgende redenen]
*sport is leuk om te doen *ik vind mn lichaam mooier als ik sport *de sportschool is gezellig *buiten hardlopen is fris buiten *ik voel me lekker na sporten |
Ik sport op het moment niet om dat ik herstellende ben van pfeiffer en bloedarmoede. Ik ben van plan om in de zomervkantie mijn conditie weer wat op te veizelen en wil in het nieuwe schooljaar gaan fietsen, hardlopen, wandelen, dansen en zwemmen. Ik sport voor mijn conditie, om mijn gewicht enigszins op peil te houden, om dat het gezond is en omdat ik het heel soms leuk vind.
:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |