![]() |
Helderheid TFT verminderen
Stel dat ik alle lichten in huis uit heb, en de pc aan, dan geeft zon TFT scherm vrij veel licht af, dat het haast pijn doet aan je ogen.
Nu zit er wel brightness op het scherm, maar als ik die op nul zet scheelt het vrij weinig. Via een programmatje van ATI kan ik de helderheid nog eens minder zetten, maar het is nog steeds vrij fel. Heeft iemand tips om het scherm nog eens minder fel te krijgen? Of zit je met het systeem van een TFT gewoon aan een bepaalde onderwaarde van lichtemissie vast? Een lamp aan zetten kan wel, maar dan komen de muggen weer :( Edit: Weet niet of helderheid nou het juiste woord is, maar je snapt wat ik bedoel. |
Ca c'est pour Hardware.
|
Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan omgekeerd.
|
hang zo'n ouderwets contrastscherm voor je TFT ofzoiets, of iets van een overheadsheet met een lichte tint ofzo.
edit: worden je zwarten ook gelijk mooier zwart :) |
Citaat:
|
bestaan er ook niet programma's die de brightness/helderheid van je comp omhoog kunnen halen?
|
Citaat:
|
Naja,.. ik zet wel zonnebril op.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
eigenschappen beeldscherm->Geavenceerd-> naam van je videokaart . even zoeken naar kleurinstellingen
of post de naam +type van je videokaart hier en misschien weet iemand het dan precies te vertellen. |
Ja, dat heb ik dus gedaan. Maar dan nog is de lichtopbrengst _hoog_.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |