![]() |
Dwalende gedachten
Ik heb het gevoel,
ik loop te dwalen. Niemand, als niemand meer iets om je geeft Laat mij toch gaan, want ik wil niet meer Keer op keer opnieuw proberen Keer op keer zit alles tegen Wat is het nog waard, hou mij niet tegen Ik hou... mijn adem stokt Ik hou... ik geef het op. ik vind hem niet zo super :s loopt niet echt lkkr |
Nee, ik vind 'm ook niet zo super. Het woord 'Damn' maakt me furieus.
Ik heb het gevoel, ik loop te dwalen. Niemand, als niemand meer iets om je geeft Laat mij toch gaan, want ik wil niet meer Keer op keer opnieuw proberen Keer op keer zit alles tegen Wat is het nog waard, hou mij niet tegen Ik hou... damn, mijn adem stokt Ik hou... ik geef het op. Ten eerste, de interpunctie. (zo heet dat toch, met punten en komma's en vraagtekens ed?) Ik vind het zo raar dat iedere zin met een hoofdletter begint en dat er heel veel zinnen in je gedicht op een punt eindigen, daar stoor ik me dan ook aan. Het begin komt op mij een beetje raar over, niet Nederlands oid. Ik heb hem hierboven even zonder al die dingen gezet, dan ga ik inhoudelijk ( :| ) reageren. Dus! Ik vind het een cliché onderwerp, dat ook nog eens niet interessant is verwoord. Maar daar kun je natuurlijk wat aan doen, ten eerste zou ik proberen eens in volzinnen te schrijven, dat helpt bij mij wel. Die kun je dan alsnog in stukjes hakken, maar dan zie je dat dingen 'niet kloppen', of 'raar overkomen'. De herhalingen van 'Keer op keer' en 'Ik hou...' vind ik ook een beetje irritant, omdat ze zó snel op elkaar zitten en daardoor geen extra kracht aan het gedicht geven. Je einde is niet zo sterk, wat juist bij dit soort gedichten wel de bedoeling is: kort maar krachtig. De laatste zin klinkt ook niet neerslachtig genoeg, vind ik. Ik zou er nog eens naar kijken (y) |
Keer op keer
kom ik een jongen tegen Keer op keer hij is het helemaal Keer op keer wat valt hij dan weer tegen Keer op keer denk ik: loop maar naar de maan Ken je dat liedje? Daar moest ik aan denken toen ik je gedichtje las... Verder sluit ik me eigenlijk bij Limaon aan:o |
Citaat:
Ik ben het ook met Limaon eens en damn: :nono: |
oeiiii dat damn...
|
Citaat:
Ik heb ook ff jou stukje gebreukt met die punten enzo |
ik heb nog een gedicht gemaakt een paar dagen geleden (met wat hulp van een vriendin)
ik hoop dat die wat beter is: Begraafplaats 't Is hier zo rustig en ik duw het zware hek dat toegang geeft tot de begraafplaats langzaam open Terwijl het piept, zoals altijd in zijn roestige scharnieren hou ik mijn adem in om de rust niet te verstoren. Want jong en oud hebben hier elkaar gevonden Arm en rijk liggen hier vredig naast elkaar Geluk en verdriet zijn op deze plaats tot niets verbonden Leven en dood liggen hier heel dicht bij elkaar 't Is hier zo rustig dat doet mijn adem stokken Heel even maar sla ik mijn ogen neer Terwijl een traan vloeit langs mijn wang loop ik traag richting uitgang Terwijl de roestige scharnieren piepen zeg ik tegen hen tot een volgende keer Als ik er dan nog ben |
Die laatste is beter dan die eerste. Het gaat niet echt over een cliché onderwerp en je hebt het ook niet zo heel cliché verwoord. Bij die laatste had ik tenminste het idee dat je het niet zomaar had opgeschreven maar er wel even over na had gedacht.
Wel gebruik je twee keer 'elkaar', misschien om een rijmidee te krijgen, maar dat vind ik niet mooi. Het is ook allebei in dezelfde context: bij elkaar liggen. Je laatste strofe is best leuk. om de rust hier van tevoren voor hen niet te verstoren Maak hier gewoon van: om de rust niet te verstoren. want van te voren klinkt een beetje gedwongen. |
Citaat:
|
Ik vind het tweede gedicht beter, omdat daar meer een rode draad doorheen zit, er meer beeldvorming inzit en je woordgebruik wat doordachter is :).
Je eerste gedicht zit wat uit lossere zinnetjes in elkaar en is eigenlijk niet zo speciaal; als lezer mis ik het eigene erin. Ik zou dus als ik jou was meer identiteit in het gedicht stoppen, ofwel: dingen die het jóuw gedicht maken. Nu is het nog wat te 'primair verwoord': een gevoel is heel simpel verwoord op een te algemene manier. Zoek eens naar wat meer apartere verwoordingen, die je gedicht eigen maken. Het tweede is hierin dus al veel beter, de sfeervorming is (y). |
Tweede is echt een stuk beter, hij doet me ook niet aan stomme liedjes denken of zo(y)
Ik vind je laatste strofe daarbij ook wel grappig:) |
k zet het 2de gedicht ff als topic kijken wat andere dr van vinden
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |