![]() |
Uitwonende + aanvullende+ lening beurs
Ik wil/Moet dit jaar op kamers gaan in rotterdam. Daarnaast moet ik me laaste school jaar ook zelf gaan financieren...
Dit wil ik doen door een uitwonende beurs + een lening te nemen. Daarnaast is me moeh, een 1 verdiener. Maar ze moeten bij de ib-groep toch ook de inkomen van mijn vader weten? Ik zelf heb wel meer dan 2000 euro verdiend in 2004.. Ik kom er niet geheel uit op die ib-groep site. vandaar dat ik het hier vraag :) Btw ik volg geen iniversiteit.. Typo ed voorbehouden.. Ik wil er dus zoveel mogelijk geld uitslaan. Want naast een jaar stage vergoeding (als ik die al krijg :S) Moet ik van dit geld gaan leven... en een eventuele zaterdag baantje |
Je volgt neem ik aan een HBO-opleiding?
Ik weet niet of je vader alimentatie betaalt of daartoe verplicht is, als je vader afstand van je heeft gedaan en andersom doet je vaders inkomen er niet toe, anders moet je dat inderdaad opgeven. Komt hij boven een grens, dan zal hij bij moeten dragen aan jouw studie. Die 2000 euro die je hebt verdiend maken niet uit, die grens ligt geloof ik bij 6000 of verder. |
Vraag gewoon (uitwonende) basis + aanvullende beurs aan + eventueel een lening bij de IB-Groep. Dan krijg je vanzelf formulieren thuis gestuurd waarop jij en je ouders gegevens in moeten vullen waarmee ze kunnen uitrekenen waar jij recht op hebt. Op de site kan je dat trouwens ook uitrekenen met een rekenprogramma.
|
Hehehe, ja maar daar kwam ik dus niet helemaal uit.. Ik ben 22 en krijg geen ali meer omdat het geloof ik niet meer verplicht was oid..
Ik volg helaarsch geen hbo opleiding, ik heb het maar te doen met een huis tuin en keuken mbo opleiding.. Maar in iedergeval bedankt voor de reply`s ik ga nu die formulieren aanvragen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maargoed, ik heb dus net via ib-groep me stufi veranderd in basis+aanvullend+lening veranderd.
Dit moeten ze nog verwerken aldus de email, maargoed. Nu zit ik alleen nog met het feit, dat ik me vader nooit zie en dus ook niet weet hoe dat geregeld moet gaan worden met zijn salaris dan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nein geen contact
|
Citaat:
Als je sinds je 12e al geen contact meer met hem hebt dan kan je met een hardheidsclausule zijn inkomen buiten beschouwing laten. Dit gaat ook als hij je niet erkend heeft. Je moet dan een uittreksel van het geboorteregister opsturen waaruit blijkt dat je moeder enig ouder is. |
Neej dat niet ik weet btw wel waar hij woont hoor, maar er is gewoon geen contact meer thats all
|
Citaat:
|
Volgens mij stuurt de ib-groep jouw vader zelf een formulier waarop hij zn gegevens moet invullen.. En anders kunnen ze heel makkelijk nagaan wat zn salaris is. Als je vader geen rare gozer is, zal hij die formulieren wel invullen lijkt mij.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |