![]() |
Natuurkunde -> significante cijfers?
Ik snap er nu geen reet meer van. Volgens een leraar moet je alles in significante cijfers zetten maar als ik dan bij de antwoorden van een ouder examen kijk dan staat het ene antwoord wel in significante cijfers en het andere antwoord niet. Moet het nu wel of niet in significante cijfers? In de betreffende opgave moest je uitrekenen wat de temperatuurstijging per meter was. Aangezien de temperatuur een gemeten waarde is, lijkt het mij logisch dat het in significante cijfers is. Maar nee hoor het antwoord was "0,035 C/m".
|
Is er dan echt niemand die dit weet?
|
Mijn leraar natuurkunde was niet erg te spreken over het antwoordblad als het aankomt op significantie. Op het antwoordblad wordt niet consequent omgegaan met significantie.
Ik zou gewoon alle antwoorden (in de juiste) significante cijfers zetten. Als er op het antwoordblad een fout in de significantie staat rekent je leraar het vast wel goed en krijg je geen punten aftrek. |
Thanks!
Nog even een vraagje; moet je eigenlijk alleen naar de gemeten resultaten kijken? Voorbeeld; - Bereken het vermogen. U = 1 (gemeten) I = 10 (gemeten) P = 1 x 10 = 1 x 10 ^ 1 - Bereken het vermogen U = 1 (niet gemeten) I = 10 (gemeten) P = 1 x 10 = 10 Klopt dit? |
>> Exacte Vakken
|
Citaat:
|
Op je examen mag je er geloof ik toch altijd 1 naast zitten met het aantal significante cijfers. Het is ook wel vreemd dat je een meting krijgt zo onnauwkeurig als 1V. En je moet er ook op letten dat dingen die geteld worden, en dus alleen hele waarden aan kunnen nemen, niet meetellen natuurlijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.