![]() |
Wat gaat er allemaal van je Bruto salaris af?
Stel ik krijg een contract met een salaris van 1500 euro bruto p.m maar wat gaat daar nou precies allemaal vanaf? Oftewel wat is dan me nettoloon?
|
Eventuele ziektekostenverzekering, je vaste bijdrage aan de ziekte wet, de bijdrage van de werkgever aan deze wet. Bij mij zijn deze percentages respectievelijk 1,25% en 6,75%. Het percentage wat je kwijt bent aan verzekering ligt aan je verzekering zelf. Ik vraag me nu alleen af waar mijn belasting is :P
|
dus er gaat zeker wel 200 euro vanaf?
|
Ik denk dat er nog wel meer af gaat.
Als je 1200 over houdt mag je in je handjes knijpen. |
den kdat je netto zo'n 1100 euro over houd
|
Citaat:
|
Probeer dit eens: http://www.loonwijzer.nl/index.php?pag=raet
|
Kan je trouwens dat geld wat wordt ingehouden allemaal terug vragen? En waarom kan mn moeder dat dan bijv. niet? Heeft dat met leeftijd te maken oid (er is mij verteld dat ik mijn geld allemaal terug kan vragen volgend jaar en het is nogal wat, vandaar).
|
van je bruto loon gaat gemiddeld 1 derde af, ligt er een beetje aan of je in aanmerking komt voor loonheffingskorting dan is het iets minder.
ook als je nog geen 21 bent valt het wat lager uit. maar je kan na je 21e er vanuit gaan dat 1 derde wordt ingehouden |
Dat valt niet eenduidig te zeggen. Krijg je bijvoorbeeld een auto of mobiele telefoon van de zaak, zal er nog even wat meer vanaf gaan. De enige manier om het echt zeker te weten, is om even te wachten op je eerste loonstrookje.
|
premie volksverzekeringen en inkomstenbelasting dunkt me.
|
Belastingen, premie volksverzekeringen, premie werknemersverzekeringen, pensioenpremie, eventuele verstrekkingen in natura van de werkgever waarvoor jij als werknemer zelf een bijdrage moet betalen zoals vervoer of maaltijden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24. |