![]() |
... .. handelingsdelen
alright, even kort en krachtig
Ik vind serieus dat de handelingsdelen afgeschaft moeten worden, het is superveel werk en níemand leert er iets van omdat het pure herhaling is en de stof die je erin krijgt is niet van essentieel belang voor de examens. Dus, laat ons een handtekeningenactie beginnen tegen de handelingsdelen. het klinkt vast hypocriet en naïef maar de krengen zijn pure tijdverspilling, en het is niet eens bedoeld als invulling van de SBU maar gewoon als pure zinloosheid. unite! :D /getekend |
Ik vind sommige handelingsdelen wel leerzaam... en zonder 'de krengen' zouden we helemáál niets meer doen op school :o
|
De handelingsdelen bij mij op school sloegen nergens, vooral die van ANW niet, dus afschaffen mag wel. Ik vind dat werk terwijl je er geen cijfer voor krijgt erg nutteloos.
|
Getekend
Maar het gaat meer om de inhoud van die opdrachten. Ik vind namelijk dat veel PO's ook afgeschaft zouden moeten worden. Het aantal vooral. Een PO is af en toe best nuttig, je moet immers ook leren een verslag te maken of een onderzoek te doen enzo... Maar zoveel als wij er nu krijgen, das gewoon belachelijk :eek: . In bepaalde weken doet werkelijk niemand meer iets aan zijn gewone huiswerk, want daar komen we niet aan toe. Lijkt me niet echt een goede zaak... Is weer eens van die belachelijke Tweede Fase shit. Oja, ANW slaat überhaupt nergens op. *ik kan nog wel een heel verhaal ophangen; ben hier binnen een schoolcommissie ook veel mee bezig. let niet op mij :p * |
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Sommige handelingsdelen zijn best leerzaam, maar om ze nu geheel af te schaffen vind ik wel wat ver gaan. Het aantal PO's vind ik inderdaad wel te hoog. Met een paar PO's leer je ook wel onderzoek doen, daar heb je er niet voor elk vak minstens één voor nodig.
|
Is ook zo, vooral CKV 1 :| . Als je al die sh*t niet inlevert ga je niet over, wtf is dat nou weer :confused: .
|
Ik ben het met je eens. De stof moet veel theoretischer. Dus veel langere proefwerken, maar minder proefwerken en minder nutteloze opdrachten.
|
Inderdaad.. Het is best wel onzin enzo..
en besides... je leert er niets tot superweinig van.. aangezien het alleen last minute work is.. en je het zo afraffelt... Ik bedoel.. Bluhg! :D |
Wat zijn handelingsdelen? Is dat iets nieuws? :confused:
|
Citaat:
Vooral bij ANW slaan deze opdrachten helemaal nergens op. Het mag vooral niet te inhoudelijk gaan ('het moet wel begrijpelijk voor jullie klasgenoten blijven!' 'Nee, het moet er gewoon leuk uitzien!' ik quote mn lerares). |
Ze zijn inderdaad ontzettend nutteloos. Ik zou het beter vinden als ze in de lessen er meer tijd aan zouden besteden. Nu is het bij de talen zo, dat we thuis maar moeten gaan lezen en tv kijken. Net of ik dat ga doen. (Ja ik weet het, niet echt een goede instelling, maar ik denk gewoon niet aan dat soort dingen, dus ik ben altijd te laat en dan heb ik geen tijd meer.) Waarom zou je uren met zoiets bezig zijn, als je ook ff snel wat kunt verzinnen? :s (n)
|
Ik vind dat het er aan ligt voor welk vak... Leesverslagen voor nederlands is wel logisch (weet niet of het een HD is) maar het meest nutteloze is CKV 1 (ik zit op VMBO dan)
Je MOET alles maken om over te gaan, ging naar de bios, wordt het pasje niet aangenomen. :eek: Dus weer wat geld kwijt voor nutteloze handelingsdelen! CKV 1 moet sowiso worden afgeschaft! Ook leesverslagen voor Duits kan wel worden afgeschaft. Engels lijkt me dan nog wel een béétje logisch.. ;) |
Handelingsdelen zijn handig, ze kunnen je ermee hard dwingen iets te doen. Maar er zou misschien de mogelijkheid moeten zijn om bezwaar aan te tekenen tegen een handelingsdeel, omdat de behandelde stof niet in he curriculum past. Maar je zit op school om te leren, en handelingsdelen zijn bedoeld om jou wat te leren. Als je niet wil leren en geen handelingsdelen wilt maken, kan je altijd bij de C1000 gaan werken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.