![]() |
[VBA] Hulp Nodig
Hey,
Ik wil een vba gaan maken over de gemiddelde rapportcijfers van 1 jaar. zoals je hebt 3 proefwerken en 1 SO gehad en je wilt de gemiddelde daarvan weten. Interface is niet zo moeilijk om te maken maar ik vind het lastig om met die codes te werken die erin zitten zodat het werkt. weet iemand daarom handige sites of een site met de betekenissen van die codes? of kan iemand 1tje voor me maken :D (dat zou helemaal mooi zijn) :D PS: je krijgt er iets voor terug :D |
VBA = Visual basic Application?
Misschien dat dit beter op Software past dan hier. |
Citaat:
ok maar dit is toch ook voor Informatica? Kan iemand aub een vba voor me maken :'( ik ben diegene erg dankbaar en hij zorgt ervoor dat ik overga |
Ik zou zoiets verwachten
Sub gemiddelde dim cijfers(3) 'tussen haakjes het totaal aantal cijfers -1 Cijfers(0) = 7 '1e cijfer Cijfers(1) = 8 Cijfers(2) = 7 Cijfers(3) = 6 Dim totaal as integer 'telt alles bij elkaar op totaal = 0 For x = 0 to cijfers.length - 1 totaal = totaal + cijfers(x) Next x Dim gemiddelde as integer gemiddelde = totaal / cijfers.lenght 'deelt totaal door aantal cijfer Msgbox (gemiddelde) ' laat gemiddelde in msgbox zien End sub |
Aangezien de openingspost uit mei 2005 is verwacht ik niet dat je nog een reactie terugkrijgt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |