Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Communicatie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1209694)

Ef 21-06-2005 17:59

Communicatie

Ik denk er over om de opleiding communicatie in Nijmegen, Zwolle of Ede te gaan doen.
Weten jullie of er verschillen zijn in de inhoud van de opleiding in deze steden?

Ik hoorde dat deze opleiding in de ene stad meer economie bevat dan in de andere stad. Weten jullie hoe dit in deze steden zit?

Is het mogelijk om na een jaar naar een andere stad te gaan en de opleiding daar af te maken?

Alvast bedankt!

moontje16 22-06-2005 10:53

hbo of wo?

hbo communicatie in nijmegen is vrij economisch. de school is een onderdeel van de HEAO dus dat spreekt voor zich ;-)
Hoe het met de andere scholen zit weet ik niet

Sylver-Myst 22-06-2005 16:50

In Nijmegen kun je ook Communicatie en Informatie wetenschappen (Bedrijfscommunicatie) gaan doen, dan leer je naast het communicatie/marketing kant ook nog een taal. Lijkt mij iig hartstikke leuk, dus ik dat waarschijnlijk ook doen :)

nare man 22-06-2005 16:51

Als het om de stad gaat is Nijmegen natuurlijk > Zwolle en Ede.

Li 22-06-2005 17:14

Zwolle en Ede... Daar wil je toch gewoon niet studeren? (n) Doe dan maar Nijmegen nog, lijkt me nog een stuk leuker dan die andere twee:)
Vriendinnetje van mij deed daar bedrijfscommunicatie (universitair), dat vond ze heel erg leuk. Ze is na 3/4 jaar gestopt, omdat ze voor haar sport naar Amerika ging, maar ze vond het jammer dat ze met dr opleiding "moest" stoppen. Dus misschien zou je daar nog kunnen kijken? :)

Krummeltje 22-06-2005 17:38

Citaat:

Li schreef op 22-06-2005 @ 18:14 :
Zwolle en Ede... Daar wil je toch gewoon niet studeren? (n) Doe dan maar Nijmegen nog, lijkt me nog een stuk leuker dan die andere twee:)
Zwolle is wel erg leuk hoor, grote stad ook nog wel. :) Dus wat dat betreft. En zo'n uithoek is het niet.

Jeopardize 22-06-2005 18:41

Ik geloof dat communicatie in Ede een tamelijk creatieve en journalistieke insteek heeft. Nijmegen is inderdaad erg economisch. Ik heb een half jaar communicatie in Arnhem gedaan (zelfde curriculum als in Nijmegen), daar is het eerste jaar voor alle HEAO-opleidingen nagenoeg hetzelfde: bijna alleen maar economische vakken.

Ef 26-06-2005 13:11

Bedankt voor de reacties! De opleiding "Communicatie en Informatie wetenschappen" is alleen universitair toch? Of is het hbo!? In dat geval lijkt me dat erg leuk!

Hm... Arnhem en Nijmegen klinkt lijkt me dan niet echt geweldig, ede klinkt dan leuker, maar de stad lijkt me helemaal niet leuk.
Ik zit er nu aan te denken om in Ede te beginnen en dan het jaar daarop naar een leukere grotere stad te gaan, zodat ik in mijn ede- tijd alle tijd heb om een kamer te zoeken....

Weten jullie of dat kan? Na een jaar naar een andere stad?

Jeopardize 27-06-2005 16:33

Als jij meteen je propedeuse haalt dan is dat geen probleem.

Sylver-Myst 28-06-2005 17:14

Citaat:

Li schreef op 22-06-2005 @ 18:14 :
Vriendinnetje van mij deed daar bedrijfscommunicatie (universitair), dat vond ze heel erg leuk.
Goed om te horen, want die studie wil ook gaan doen :cool:

Welke taal had ze trouwens gekozen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.