![]() |
liefde
nou hier is mijn eerste gedicht:
ik zie nu jou van wie ik zo hou overal in mijn dromen overal in de nacht je lieve lach je mooie ogen ik zie ze voor me elke dag Van in de ochtend tot in de nacht, droom ik van je, jij, heel zacht nu zit ik hier, heel alleen waar moet ik nou heen van mij hou je niet dat doet mij veel verdriet toch nog mijn dank met mijn liefde zonder jou ik heb misschien spijt dat ik jou niet heb maar als dat jou wil is dan is dat een feit ik heb altijd moeite met dichten gehad, maar ik had het al lang niet gedaan en ik wilde het eens proberen. ik heb et met een klein beetje hulp van vrienden in elkaar geknutseld ;) ook vindt ik dat het nog niet helemaal af is, en vraag ik me af of het geschikt zou zijn/kunnen worden om aan iemand te schrijven die je heeft afgewezen? |
had ik al gezegd datie nog niet af is :confused:
nou ik was dit stukje vergeten... ik wil je liefde geven ookal krijg ik die niet terug edit: dit hoor er eigelijk ook weer achter, ik wilde het schrappen, maar ik heb me laten overhalen om het toch maar erbij te doen, het is toch wel belangrijk ik wil je niet vervelen maar laat me alsjebieft dit gedicht mailen |
is goed (y) :)
|
Citaat:
wat vind je eigelijk van dat laatste stukje, moet dat erbij of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En daarbij komt dat ik niet echt weet wat ik hiermee moet. Ik zou eens rondkijken hier, dan zie je dat je gedicht een beetje cliché is. Behalve het onderwerp, is ook de verwoording dat, je gebruikt hele bekende beelden en een gedwongen rijm. Het is gewoon een gedicht wat al zó veel mensen voor je bijna letterlijk ook geschreven hebben. Dat is misschien wel goed om aan iemand te sturen ja, maar als gedicht zelf kan het veel en veel beter. Probeer het eens wat origineler te verwoorden, andere beelden te gebruiken? |
Citaat:
van de rijm: toen ik het maakte voelde het niet geforceerd, en toen ik het vlak daarna een aantal keer over las, vond ik het ook niet echt storend, maar nu zie ik je punt wel edit: ik probeer nu te bedenken hoe ik veel meer de nadruk kan leggen op liefde -> afwijzing -> wanhoop, en dat ik ook nog veel andere dingen aan mijn hoofd heb... ik ga er ff flink over nadenken :) |
ik kondig maar aan dat dit topic wat mij betreft weg kan, ik ga een nieuw gedicht schrijven, misschien met een paar regels uit deze, maar ik ga er wat langer aan werken, jullie horen er volgende week van, als ik dan niet te druk met tentamens ben :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24. |