![]() |
[Algemeen] Verbinding TV + Geluidskaart + 5.1 boxen set
Ok, even een theoretisch vraagje.
Ik heb een dvd speler. Daar heb ik een hele tijd geleden een 5.1 geluidsset bijgekocht, wat blijkt: die kan niet op m'n dvdspeler. Ja, stom, maar laten we 't daar maar verder niet meer over hebben :p Ik kan als ik wil een geluidskaart kopen waar die boxen wél op kunnen. Ik wil echter ook m'n films e.d. graag kunnen bekijken met dat geluid. Ik heb hier een kabel (die hadden we nog :confused: ) met aan de ene kant een scart-aansluiting een aan de andere kant twee aansluitingen. Voor zover ik kan zien is één voor het geluid en kan de ander op m'n videokaart. (Ik ben niet heel technisch, sorry). Is het (in theorie) mogelijk om een verbinding te maken tussen mijn tv, de boxen en mijn computer zodat ik films (en evt. tv-programma's) kan bekijken met 't geluid uit die boxen? Zo ja, hoe zou ik dat moeten doen? |
Stekkertje kopen?
|
Dus als ik het goed begrijp,
Wil je de geluidsaansluiting van die ene scartkabel (die je nog had) op de line-in van de geluidskaart hebben. Kun je ook wat specifieker uitleggen wat die twee aansluitingen aan die scart zijn. |
Ok, ik wist dat dit moeilijk uit te leggen zou zijn :p
Ik heb: 1) Een computer 2) Een 5.1 boxenset, deze kan ik aansluiten op een geluidskaart die ik kan kopen 3) Een dvdspeler 4) Een tv 5) Een kabel met aan de ene kant een scart en aan de andere kant 2 stekkertjes Plaatje gevonden: http://www.maplin.co.uk/images/Full/37202i0.jpg Ik weet niet precies waar die voor dient, eigenlijk :o Idee: 1) Verbinding tussen boxen en pc 2) Verbinding tussen tv en computer Doel: - Zorgen dat ik tv + films kan bekijken terwijl ik vía mijn pc het geluid door de boxen krijg. @Jolt: Wat voor stekkertje? |
Wat je idd zou kunnen doen is de DVD afspelen op je computer, en je videokaart verbinden met de televisie via de TV Out. Maar dan moet je videokaart die wel hebben :) De meesten hebben dat volgens mij wel.
Dat verbinden gaat trouwens met een heel simpel tulpstekkertje, dat SCART-geval heb je daar iig niet voor nodig. |
Ik heb van mijn gewoen stereo installatie naar mijn pc een kabeltje, moet je voor die situatie waar jij in zit ook hebben.
Dat kabeltje van je is geloof ik scart naar svideo/geluid, voor je tv naar je 3dkaart/tv kaart in je pc. |
Dat stekkertje is alleen niet voor 5.1, maar voor stereo, toch?
|
Ik geloof dat je ook van 5.1 had, moet je eens op conrad.nl kijken.
|
Citaat:
|
5,1 kaartje.
|
decodertje kopen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: