![]() |
Land van Kokanje
Gewikkeld in zachte doeken,
verhuld en gezwachteld als ze machteloos spartelt, langs onrustige woede die haar rusteloos raakt. Het slingert haar weer, heen en immer terug. Opgesloten spint ze toch gedachten aan elkaar, want ze is alleen maar, gewoon een beetje bang. Dwaas dwaalt ze door hersenspinsels van de zot, zittend aan de waterkant waar ze kwam, zag, maar verloor, dromend van luilekkerland. |
gewikkeld, zacht, verhuld, gezwachteld, machteloos, onrustig, rusteloos - dat maakt idd dat het wat rusteloos overkomt, wat gejaagd, wsl goede verwoording van je gevoelens.
de laatste strofe vind ik minder, komen, zien en overwinnen vind ik niet zo goed uitgewerkt, zittend aan de waterkant komt niet zo goed over. opgesloten spint ze toch ~ gedachten aan elkaar vind ik mooi. over want ze is alleen maar ~ gewoon een beetje bang moet ik nog even nadenken, aan de ene kant is dat ook juist het een soort cynische eraan, aan de nadere kant vind ik het toch niet zo goed passen. of iets daar tussenin. |
=zwart wit= heeft gelijk wat betreft de laatste strofe, hoewel ik het begin ervan wel goed vind
|
Ik vind die laatste drie regels juist wel heel erg goed!
Citaat:
En ik begrijp je titel ook niet. Verder vind ik het eigenlijk wel een mooi gedicht! |
ik ben een fan.
Het loopt heerlijk, een genot om te lezen. Ik herken het gevoel en je verwoord dat uitstekend. Heerlijk. Er zijn er dus wel. |
Citaat:
En over die regels die je niet snapte: het slingert haar weer (weer dan bedoelt als alweer) heen en immer (voortdurend) terug. Meer, kan ik er niet echt aan uitleggen. Verder, bedankt voor de reacties. :) |
Citaat:
Mja, ik snap die regel op zich wel, als inhoud, maar het ritme klopt totaal niet zoals ik het lees... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18. |