![]() |
Italiaans
ik moet een paar (simpele) dingen weten in het Italiaans, kan iemand mij helpen, want ik kan voor 0,0 Italiaans...
dingen die ik wil weten, hoe zeg je: -hallo -doei -ik ben blij dat ik je ontmoet heb. |
Hallo - Ciao [spreek uit: Tsjouw]
Doei - Ciao [spreek uit: Tsjouw] ik ben blij dat ik je ontmoet heb: Mi ha fatto piacere che ti ho incontrato |
Citaat:
mi 'a (stomme h) fatto piatsjère ke (zachte k) ti 'o (stomme h) incontrato (spreek die r scherp uit) |
Sorry dat ik de uitspraak erni bij zette.. mja, ik heb een hele tijd gelede op italiaanse les gezete, en ben bijna alles weer vergete... maar mn vaders is italiaans en scheef dit voor me op, hehe http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
he, hartstikke bedankt allebei
|
Citaat:
|
Hoi!
Ik woon al jaaaaaaaaaren in italie en ik kan't vloeiend! Hoor maar: Ciao belli! Sono Maria e abito a Varese. Faccio la scuola Europea e ho un sacco di amici. Parlo 6 lingue e faccio il tifo per la LAZIO! Doei, Maria FORZA LAZIO!!! |
Citaat:
Een gokje: Hallo allemaal! Ik ben Maria en woon en Varese. Ig naar een internationale school en heb veel vrienden. Ik spreek 6 talen en ben voor Lazio (?????). Zoiets? |
He,
nu we het hier toch over italiaans hebben en iedereen dat hier zo geweldig spreekt.... Ik ben op dit moment met behulp van een paar boekjes italiaans aan het leren. het gaat nog niet echt geweldig, maar drie woorden italiaans is meer dan niets! Als één van die geweldige italiaanssprekers hier zin heeft om mij wat te helpen door met mij te corresponderen ofzo, zou ik dat heel leuk vinden! Christie (mehappy@kschoice.net) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |