Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   stiekem. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1210095)

z0pje 22-06-2005 08:47

stiekem.

nog maar zo weinig weet ik
er is nog niet veel gepraat
toch denk ik stiekem aan je
onder dekens 's avonds laat.

maar je zei al: ik hou van je woorden
en ik zei al: ik ook wel van jou
en stiekem in stilte dacht ik
misschien schrijf ik wel woorden voor jou.

eindelijk weer eens wat geschreven (:

Vogelvrij 22-06-2005 09:26

De eerste keer dat ik hem las, ging het heel haperig, liep hij totaal niet lekker. Maar de tweede keer begreep ik een beetje hoe jij hem waarschijnlijk leest en toen liep hij al een stuk beter:)

Ik vind het wel een leuk en lief gedichtje.

Miss_Bella 22-06-2005 09:38

ik vind het een heel lief gedichtje :) het onderwerp is wel een beetje cliché, weer liefde :rolleyes: maar jou gedichtje komt heel anders op mij over dan die andere liefdesgedichten. Echt een heel schattig gedichtje (y) :p

=zwart wit= 22-06-2005 09:46

in de laatste regel eerste strofe zou ik ‘de’ zetten, naar mijn gevoel loopt het dan ook beter. de vorm die je gebruikt vind ik eigenlijk ook mooier met wat langere regels – nog maar zo weinig weet ik ~ er nog niet veel gepraat ~ toch denk ik stiekem aan je zachtgroene ogen ~ onder de dekens ’s avonds laat. dat idee. ik zei al: ik ook wel van jou, vind ik wel goed. geen bijzonder, maar wel een lief gedichtje. hoewel een beetje cliché, probeer ook wat vernieuwends te brengen.

en verder wat vogelvrij zegt, hij is niet echt overmate toegankelijk. bij er is nog niet veel gepraat is het bijv. even kijken hoe je de klemtonen moet leggen. maar echt een probleem is het ook weer niet.

z0pje 22-06-2005 11:21

De zinnen zijn voor mij heel logisch, inderdaad, ik lees mn gedichten ook altijd hardop :p. ik vind de zinnen wel lang genoeg, alle lettergrepen zijn uitgeteld zodat ik dat wel vond lopen. De zetten in de laatste zin lijkt me daarom ook niet goed, omdat die zin dan een lettergreep meer krijgt dan de andere regels.

en het clichématige, ach ja, dat hou je toch vaak bij gedichtjes. zeker over dit onderwerp, al vind ik het einde niet erg clichématig :confused: . ik schreef dit op het moment dat ik het voelde, dus het cliché eruit halen zou het onecht maken.

ofzo :|

gezweetwel 22-06-2005 11:54

"nog maar zo weinig weet ik
er is nog niet veel gepraat"

misschien zeg je beter 'ik weet nog maar zo weinig' ? want nu klinkt het een beetje stroef

voor de rest, prachtig, lief gedichtje, mooie climax ook (wegens het dubbel-gevoel: je hebt nu idd een gedichtje voor 'm geschreven)

namnatulco 22-06-2005 14:11

ik ben het niet met vogelvrij eens datie niet goed loopt, dat doet ie wel :)
verder ook heel lief, en dat et cliche (hoe typ je dat:confused: ) is, maakt voor mij niet uit, en liefde is nou eenmaal een leuk onderwerp om over te schrijven, vindt ik (y)

z0pje 22-06-2005 16:40

Citaat:

gezweetwel schreef op 22-06-2005 @ 12:54 :
"nog maar zo weinig weet ik
er is nog niet veel gepraat"

misschien zeg je beter 'ik weet nog maar zo weinig' ? want nu klinkt het een beetje stroef

voor de rest, prachtig, lief gedichtje, mooie climax ook (wegens het dubbel-gevoel: je hebt nu idd een gedichtje voor 'm geschreven)

er stond eerst gezegd, zodat het zou rijmen, misschien is dat beter?

verder dankjewel, en namnatulco ook :)

Fake 22-06-2005 17:04

ik vind hem heel erg cool z0p! (y)

gezweetwel 22-06-2005 18:38

Citaat:

z0pje schreef op 22-06-2005 @ 17:40 :
er stond eerst gezegd, zodat het zou rijmen, misschien is dat beter?

verder dankjewel, en namnatulco ook :)

lol nee met die tweede zin is niks verkeerd ;) ik had het over de eerste

z0pje 22-06-2005 19:04

Citaat:

gezweetwel schreef op 22-06-2005 @ 19:38 :
lol nee met die tweede zin is niks verkeerd ;) ik had het over de eerste
oh haha, lol. ja ik snap het nu :p

ik weet nog maar zo weinig is ook wel goed eigenlijk ja

gezweetwel 22-06-2005 19:06

alhoewel ik eigenlijk al terug begin te krabbelen van mijn mening.... die eerste zin heeft ook wel een beetje een sfeer nu van "maar ZOOOO weinig weet ik"

hmpf
;)

z0pje 22-06-2005 19:12

Citaat:

gezweetwel schreef op 22-06-2005 @ 20:06 :
alhoewel ik eigenlijk al terug begin te krabbelen van mijn mening.... die eerste zin heeft ook wel een beetje een sfeer nu van "maar ZOOOO weinig weet ik"

hmpf
;)

dat vond ik dus ook, dat de nadruk dan op zo ligt, veel meer dan wanneer je het omdraait.
niet dat ik dat bewust bedacht heb, het ging meer vanzelf ;p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.