![]() |
Reisspelletjes
Binnenkort ga ik op vakantie en ik ben op zoek naar een reisspelletje. Omdat ik geen ervaring heb met die dingen:
Wat is jouw favoriete reisspel? (en waarom...) Alvast bedankt |
Past volgens mij prima op Reizen en Vakantie. Verplaatst dus :)
|
Een ds.
|
Een stok kaarten, en dan klaverjassen of pesten. Heerlijk<33
We hebben sinds kort ook een reistriominos, super leuk en makkelijk. Vroeger namen we altijd monopolie mee enzo:D. |
Citaat:
Lijkt me echt iets om onmogelijk aan te beginnen :).. |
Voor op vakantie of voor onderweg?
|
Citaat:
Levensweg de reiseditie is zoooo tof ( Bart Smit) |
Mastermind reiseditie. Je bent alleen goed de lul als de auto een scherpe bocht maakt. :D
Tis meer iets voor in de trein dan in de auto geloof ik. :o |
kaarten
|
Wij deden vroeger altijd Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en dat soort spelletjes :)
|
Citaat:
|
- Kaarten
- Mini-uitvoering van spellen als Wie Is Het, Mastermind, Mens Erger Je Niet Hm, reisspelletjes, ik vind het maar nix. Ik luister liever de hele reis muziek, lees een boek of doe een woordzoeker of zo. |
Citaat:
Wij spelen altijd 1-2-3-4-5-6-7-8-9-0... In de auto dus, kijken naar passerende auto's... Eerst de 1 zoeken (in de kentekens), als je die hebt de 2 enz enz enz... |
Citaat:
En om bovenstaande aan te vullen: wij ook. Spelletjes met nummerborden, of voor een bepaalde plaats alle groene auto's telle en daareen weddenschap aan verbinden. ABC met planten, fruit, groente, automerken, autotypen, meisjesnamen, Nederlandse steden etc etc zijn ook favoriet. |
Altijd kaarten op vakantie zelf, wij gingen eigenlijk nooit met de auto op vakantie, altijd met vliegtuig of met de bus. In de bus las ik eigenlijk meer, dan kan je ook wat moeilijker spelletjes doen als je met 3 kinderen bent.
|
Een letter prikken (uit een stuk tekst ofzo) en dan doe je een aantal categorieen (eten&drinken, dieren, kleding&assecoires, bekende mensen) oid en dan kijken wie er binnen een minuut (of 2, wat jij wil :p ) de meeste heeft. dus alle categorieen tegelijk (en dan opschrijven)
deden wij altijd tijdens de les, super tof :D |
Met vrienden toepen we altijd onderweg, of een ander kaartspelletje. En met m'n zusje deed ik vroeger altijd van die auto-kijk-spelletjes :D
|
Citaat:
|
Dit is wel vooral een vrouwentopic lijkt wel!
Maarja, ik ga voor kaarten. |
monopoly reiseditie
solitaire het halve intertoys-reisassortiment kaarten puzzelboekje etc. |
Vergeet de bal niet voor bij de tussenstops.
Verder kaarten en veel muziek. |
voor in de auto:
'wie ziet het eerst...' 1 iemand verzint iets de rest moet het zien, dus bv: wie ziet het eerst een gapende bestuurder, wie ziet het eerst een auto met meer dan 6 mensen erin. misschien een beetje kinderachtig, maar voor je het weet ben je weer een (half) uur verder. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |