![]() |
[hotmail] gratis uitgebreid?
gister had ik nog 2 mb en zojuist 25 mb voor mijn hotmailaccount.
ik heb geen mailtje gehad waarin dit stond uitgelegd (en voor zover ik weet heb ik ook nergens geklikt om te betalen). heeft hotmail gewoon sociaal de ruimte vergroot of heb ik dit alleen? |
Nu je het zegt, ik heb het ook!!!
Wat raar, ik denk idd dat de ruimte gewoon vergroot is. Ik hoop het althans, anders wordt het betalen :s |
Ik heb al een hele tijd 250MB, zomaar. Niet dat je mij hoort klagen :)
|
Ja net zoals in amerika wordt het nu in NL ook 25 mb opslag en later zelfs 250, gratis (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
25 mb (later misschien 250 mb) tegen de 2 gigs van gmail?
nogal kansloos, het enige voordeel van hotmail is dat je via de site kan aanmelden en niet een invite oid nodig hebt. Maar Gmail is veel beter(vind ik). -2 Gigs -Je kan liedjes versturen -Geen spam -Niet van die irritante actie emails van hotmail zelf -Je kan er gewoon mee op msn tegenover Hotmail -250 mb -ziekelijk veel spam -elke dag weer een nieuw mailtje van het hotmail team -je kan alleen kleine kutbestandjes versturen(denk aan word documenten, geen mp3's oid.) Dus zodra meer mensen gehoord hebben van Gmail is hotmail dood, tenzij ze met wat spectacularis komen. |
ah, dank voor de info:)
was dit aangekondigd dan? (misschien toch niet altijd automatisch die member-service mailtjes weggooien;)) |
Citaat:
- ik krijg nooit spam op mn hotmail (het spamverhaal is inmiddels een achterhaald fabeltje) - ik krijg hooguit 1 hotmail-mail per maand - msn kan tegenwoordig met elk emailadres - liedjes versturen mag toch in 99% van de gevallen niet;) |
Citaat:
En het was wel aangekondigd ja, maar ik had het al, dus ja.. |
Citaat:
|
Ik heb nog steeds maar 2mb, en heb het een jaar of 7 geleden aangemaakt...
de 2mb zit ook compleet vol met spam, doe er namelijk niks mee :p |
Ik heb tijdje geleden ingevuld dat ik in california 90210 woon en nu heb ik zeker al een jaar 250mb :)
|
Ik ook, maar nog steeds 2mb
|
Hotmail is kut.
Niet om z'n klote-interface, niet om de hoeveelheid spam die je krijgt (ik krijg ook veel spam op gmail, maar daarvoor zijn goede filters ;)), en ook niet perse vanwege de schampere 250 mb. Maar vanwege het moederbedrijf, microsoft. Het is monopolie-tactiek op z'n best: microsoft heeft verzonnen om vanaf november de 'SenderID' techniek te implementeren voor hotmail. Dit houd in dat emails van niet-SenderID servers geblokt zullen worden. Bij de inkomende smtp server. Dus je zult niet eens een whitelist kunnen gebruiken. SenderID is 'open' - maar de licentie is incompatible met open source licenses om verschillende redenen, voornamelijk omdat er een patent op zit. Dus eigenlijk is dit vooral manier om ervoor te zorgen dat de rest van de wereld ook SenderID, en als het even kan, Microsoft Exchange servers gaat gebruiken. (Software patenten zijn kut.) M.a.w. stop hotmail gebruiken als je het kunt. slashdot verhaal over dit gebeuren |
Citaat:
|
Citaat:
|
als 'nix' het forceren van SenderID is, ja
|
Citaat:
250MB is meer dan genoeg voor 98% van de e-mailers. Spam is iets van vroeger, maar is tegenwoordig geen issue meer met Hotmail. Je derde argument is gewoon feitelijk een leugen. En grote bestanden sturen gaat veel en veel eenvoudiger op andere manieren dan e-mail. Bovendien vind ik het hartstikke handig dat MSN Messenger aangeeft of er mail is. :) |
laten we allemaal gmail gaan gebruiken en lid worden van de gmail hippie-knuffel-familie :rolleyes:
- mijn hotmail werkt prima - ik heb ook andere mailsystemen (yahoo ed) gebruikt, maar hotmail functioneert tegenwoordig gewoon prima - als google sterk groeit zullen ze dezelfde monopolie-middelen nastreven als ms - de meesten mensen lezen hun gmail via ms inet-explorer - ben je tegen ms, gebruik hun software dan helemaal niet. ik heb geen keus want de enige pc die ik gebruik staat hier op de UvA en die draait op windows (en alle bijbehorende shit) - zolang ik me niet gewoon kan aanmelden voor gmail, dan wacht ik lekker bij hotmail |
Citaat:
En thuis zit je zeker gewoon met Microsoft Windows XP je schooldocumentje te maken met Microsoft Word wat je typt op je Microsoft toetsenbord en het opslaat met je Microsoft Muis. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alsjeblieft, stfu. FYI, ik werk op dit moment op een laptop met slackware 10.1, met freerock gnome 1.99.8. (2.0 is nooit gekomen van frg :)). En m'n toetsenbord en muis (van m'n grote computer, ook al slack) zijn van logitech. En hiervoor had ik een toetsenbord van... ibm :| maar toch. Geen microsoft hier. Behalve dan de sticker 'Designed for Windows XP'. En, of je het nu leuk vind of niet, zoals ik beschreven heb is wel zoals SenderID en SPF werken. Als je nou 'ns las wat er stond ipv gelijk te roepen 'microsoft basher'. Daarbij heb k helemaal geen hekel aan microsoft, maar ik vind dit wel hééééél stom, en ja, ik kan er wel enigzins chagrijnig om worden. |
Ik snap dat gezeur om spam bij hotmail niet. Ik heb er totaal geen last van. Je moet gewoon niet overal je e-mailadres invullen :nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
En toch staat het vol met spam en komen er dagelijks een 20 tal berichten binnen. Simpelweg omdat het bruteforde gaat aaaaaa@hotmail.com aaaaab@hotmail.com aaaaac@hotmail.com aaaaad@hotmail.com aaaaae@hotmail.com aaaaaf@hotmail.com aaaaag@hotmail.com etcetc :) |
Citaat:
2,3 Gigs 10 MB bijlage (als je betaalt voor hotmail 20, maar daar hebben we WinRar voor :D ) geen reclame een WERKENDE spamblocker alles komt in categorieen labels zoekopties en nog veel meer :-) kortom-> iedereen gmail gebruiken, ik heb nog 150 invites :s |
Wat ik zo jammer vind aan hotmail is dat het soms mailtjes gewoon niet verstuurt of niet ontvangt. Dit is in het verleden vaak genoeg gebeurd om hotmail alleen nog maar als msn adres te gebruiken. Voor al het overige verkeer gebruik ik over het algemeen yahoo en gmail.
|
Waarom zorgt iedereen niet gewoon voor een e-mail adres van zijn of haar provider. Dan ben je van al dat gezeur af. Je hebt een opslag ruimte zo groot als je hardeschijf aan kan.
De meeste providers hebben tegewoordig ook een webmail funtie. Je kan alles versturen wat je wil en je krijgt ook alles. Geen spam (ik niet tenminste). Ideaal toch? |
Citaat:
ik snap ook niet waarom zoveel mensen hotmail hebben yahoo heeft altijd al meer ruimte geboden toen hotmail 2 mb was had ik er 6 toen 250 mb kon hebben had ik al een halve gig en nu heb je bij yahoo 1 GB opslag en het is minder vaak down dan hotmail dus ff een tussenvraag waarom hebben zoveel mensen hotmail was dat omdat je niet beter wist toen je een e-mail aanmaakte ofzo ? |
Citaat:
|
Citaat:
@Viporizer: Mijn provider inbox is wel 10 mb :eek: ;). |
Citaat:
|
Oh ja, ik zie het nu ook.
Ik krijg die 2 MB niet eens vol, dus 25 MB is meer dan genoeg. |
Citaat:
|
1 -> alles is WinXP based voor mij, aangezien ik nogal een gamer ben, ik heb geen keus: games zijn nou eenmaal niet zo compatibel met linux ed. en om eerlijk te zijn snap ik er (nog) geen f*ck van
2-> ms IE is kut, gebruik firefox, minder beveiligings risico :) 3-> hotmail zit onder de banners en irritante flash-ads, en je krijgt reclame onder elk mailtje dat je stuurt 4-> de interface is kut, en loopt traag 5-> voor msn maakt het type email (nog) niet uit 6-> freyk heeft gelijk in zijn posts hierzo 7-> gmail kan je gebruiken als usb-stick, alleen dan op internet, en zonder usb- aansluiting: je typt gmail.com in je browser en je kan alles downloaden wat je wilt, zeker aangezien tegenwoordig de meeste mensen een kabel/asdl verbinding hebben. wil je programma's overzetten van winXP naar win98 terwijl dat niet lukt over je netwerk, dan is dit dus een optie |
Ik gebruik hotmail ook als usb-stick. Gewoon een mailtje sturen naar jezelf :p Werkt al tijden perfect (y)
|
Als je dat wil doen, Chloe Siere, dan ben je met gmail beter af.
Je kan zelfs de gmail op je gmail "koppelen" aan je systeem, het werkt dan als een extra harde schijf. |
Citaat:
Enige banner die ik zie is die rechts zit. Nou, dat kan ik niet bepaald hinderlijk noemen. En ik krijg ook geen spam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het grootste voordeel van Gmail vind ik de interface en de ruimte (y) |
Citaat:
2-> grotere kans op virussen(omdat et met alle bijlagen op je pc komt) 3-> geen eigen provider 4-> het kost bandbreedte (vervelend als je een datalimiet hebt, lijkt me) |
Citaat:
|
Citaat:
1 van een site waarvoor betaald wordt, kan ik zelf instellen, maar die staat op 250 MB, daar gaan alle enorme bestanden naartoe, 1 hotmail voor contact, 1 hotmail voor alle troep en subscriptions die ik behalve 1 keer never gebruik. tja, die tiscali account heb ik recht op, maar ik gebruik het ding gewoon niet. :D |
Citaat:
|
Wat ik ook een heel leuk iets van GMail vind, is de "conversation view". Groepen mailtjes worden als gesprekken gezien, en onder elkaar weergegeven :)
Natuurlijk vind ik de ruimte die je bij GMail krijgt ook top! :) En de ruimte blijft trouwens ook groeien ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27. |