![]() |
Dream Theater of Pain of Salvation?
Ik kan mij nog herinneren dat Pain of Salvation in het voorprogramma stond van Dream Theater. Ik kan mij nog herinneren dat ik me afvroeg hoe het in godsnaam kwam dat ik nog nooit eerder van POS had gehoord, want ze speelden strak, erg strak. Inmiddels zijn we een tijdje verder, POS heeft ook wat meer bekendheid gekregen, DT lijkt een beetje over de top te zijn gegaan, wees eerlijk, dat nieuwe album is net niks...
Zien wij het over een aantal jaren omdraaien, dat DT in het voorprogramma van POS speelt ipv andersom of niet? Ga jij voor DT, of voor POS? |
Dream Theater speelt meestal zonder voorprogramma voor zover ik weet.
|
DT hiero. maar dat is vooral te danken aan dat ik geen PoS nummers ken en omdat DT gewoon m'n 1na favo band is.
|
Ik weet wel zeker dat Dream Theater nooit in een voorprogramma van iets zal spelen. Ja, van een band als Iron Maiden misschien.
Enne ik vind de nieuwe van Dream Theater beter te pruimen dan al hun andere werk, dus daarover zijn de meningen verdeeld ;) Maar toch ga ik voor Pain of Salvation. |
Pain of Salvation KEIHARD
ProgPower fest \m/ |
Ik weet van beide bands wel wat, maar niet genoeg om ver te oordelen, laatste optie dus.
|
Citaat:
|
Wat Dream Theater in techniek heeft, heeft Pain of Salvation (vooral Daniel eigenlijk) in songwriting-skills.
Pain of Salvation is dus mijn favoriet. Dream Theater is leuk voor naar te luisteren meestal, maar dat is het dan. Pain of Salvation is gewoon meer dan muziek voor mij. De muziek slurpt mij op en laat mij niet meer los totdat de cd uit is, dat heb ik bij Dream Theater niet. Als ik dan ook nog zeg dat The Perfect Element Pt. 1 mijn favoriete album ooit is weet je genoeg. Kortom: ik vind Pain of Salvation meer buitengewoon dan Dream Theater en simpelweg beter. Voor mij mag Dream Theater dan ook van zijn "troon van progressive metal" gegooid worden en vervangen worden door Pain of Salvation. off topic: toevallig heb ik ook vandaag de BE-live DVD besteld, iemand die hem heeft? Zo ja, wat vind je ervan? |
Citaat:
|
PoS. Velen malen origineler IN MIJN OGEN.
|
Hmm, moet vanmiddag toch wat zooi halen voor een dispuut ritueel, ga ik wel ff kijken naar een PoS cd'tje aangezien ik de nieuwe DT nog maar niet probeer.
|
Nieuwe DT heeft een verhaal, het is niet zomaar een CD.
Maar goed, ik vind hem ook niet echt lekker... PoS is niet beter, duidelijk... |
Citaat:
|
pain of salvation heb ik nog nooit gehoord, dream theater dus
|
allebei niet
|
Citaat:
|
Pain of Salvation is in alles de betere. Hooguit pure techniek mischien niet, maarja. Dat weegt toch echt niet op tegen de songs, de teksten en de zang van PoS.
|
dt
|
Citaat:
|
Nou ik heb Dream Theater gisteren van afstand gezien en ik moet zeggen dat het nog erger was dan ik had verwacht. De zanger zong regelmatig zo vals als een hoepel en ze spelen een Looney Tunes deuntje midden in een nummer (n)
|
DT was gaaf live man! Dude. En die fucking toetsenist!
|
heh, dat Looney Tunes deuntje was wel grappig, verder zoog het best aarsch.
PoS vind ik sowieso beter dan dream theater |
Allebei ruk....
|
Citaat:
|
Ik ga voor DT
|
Citaat:
|
Het optreden was erg vet. Top geluid en vette nummers. James was ook goed bezig met izjn zang. Ik had gehoord dat ie live niet goed zou kunnen zingen, maar dat is dus blijkbaar een kwestie van smaak, hij zong geweldig (y)
En dat Looney Tunes deuntje was dikke humor :P |
Dat is inderdaad een kwestie van smaak, maar vals zingen is gewoon niet geweldig :)
|
Dream Theater. PoS is ook behoorlijk goed... :)
|
beide bands mogen van mij in een ravijn vallen
|
Agreed. Wat een ellende.
|
Ik weet het. Het is dan ook muziek voor mensen met een iq van >120. Dat is niet besteed aan die houden van \m/ :mad: \m/ death metal \m/ :mad: \m/
|
Voor nerds dus?
|
Citaat:
hahahaha, botmongool |
Citaat:
Ik vind ook niet dat de bands te vergelijken zijn. DT is een stelletje notenpoepers met een gruwelijk gevoel voor muziek. PoS kun je experimenteel en/of progressief noemen, maar het mist voor mij echt dat beetje gevoel voor mooie, complete muziek. Ik hecht verschrikkelijk veel waarde aan zang en melodie en Pain of Salvation mist dat, ik vind het zelfs gauw saai worden. Ik kan er goed naar luisteren, maar ze zitten gewoon echt niet op hetzelfde muzikale vlak, niet qua stijl en niet qua klasse. Dream Theater heeft net Octavarium uitgebracht, niet het sterkste album dat ze ooit gemaakt hebben, er valt zelfs wat voor de nominatie "slechtste DT album" te zeggen, maar als ik heel eerlijk ben knalt het een album als the perfect element er gemakkelijk uit. |
Citaat:
en ook: Dream Theater ik sluit me aan bij gimme more beer |
Citaat:
|
Citaat:
Vroeger was Dream Theater min of meer mijn favoriete band, Pain of Salvation vond ik wel OK, maar daar bleef het dan bij. Uiteindelijk heb ik dan - toen ik de andere muziek waar ik toen naar luisterde wat beu was - The Perfect Element Pt. 1 nog eens opgezet. En nog eens. Pas na 5 keer te luisteren drong dat album tot mij door. En zelfs daarna ontdekte ik constant nieuwe stukjes die mij kippevel bezorgde. Ik heb geen flauw idee in welke mate je al naar Pain of Salvation geluisterd hebt, maar tot dusver lijkt het niet alsof je die "klik" hebt gehad die ik toen ervaren heb. (hoe fanboy lijk ik? :| :rolleyes: ). Long story short: als je Pain of Salvation beluistert door bijvoorbeeld aparte liedjes te downloaden ofzo, dan hoor je niet waar PoS om draait. Je zult het waarschijnlijk al gedaan hebben, maar zo niet: luister nog eens enkele keren naar The Perfect Element terwijl je in bed ligt ofzo, niks anders aan het doen bent (als je dit al gedaan hebt enzo, sorry dan. Het is niet mijn bedoeling te zeggen dat je ongelijk hebt, ik vind het gewoon zonde als je een ervaring als PoS moest misgaan omdat je er niet genoeg naar geluisterd hebt). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dream Theater of Pain of Salvation... Hmm, moeilijke keuze.
Dan ga ik toch maar voor Symphony X. |
Citaat:
ik hou van death metal én DT én ik heb een iq van <120 ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van Symp X gewoon álles :) Wanneer is hun nieuwe album nou eens klaar?! Ik wil ze live zien!! |
Citaat:
Pain of Salvation heeft het voor mij gewoon niet, het is leuke muziek, maar kan gewoon nooit tippen aan een album als Scenes from a Memory, imho. Ik heb nog zoveel andere bands die ik veel vetter vind dat PoS. Neem Iron Maiden, Symphony X en Kamelot bijvoorbeeld. Dat vind ik geweldige muziek. |
Citaat:
Laten we nu allen heen gaan in vrede en genieten van de heerlijke muziek die ons gegeven wordt. Of toch nog één vraagje: welke 3 cd's? Nieuwsgierigheid ;) |
Citaat:
Doe mij maar Carcass dan. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14. |