![]() |
God bestaat niet
Geweldig programma :cool:
Eindelijk een programma dat sympathiek is voor atheisten en geloof in het juiste perspectief plaatst. Gooi er nog maar een geweldige Douglas Adams quote tegenaan "Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything so mindboggingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as the final and clinching proof of the non-existence of God. "The argument goes something like this: `I refuse to prove that I exist,' says God, `for proof denies faith, and without faith I am nothing.' "`But,' says Man, `The Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED.' |
Oh zoekfunctie, where art thou?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Excusez moi dan!
|
Alles dat de SGP en CU in de gordijnen jaagt staat gegarandeerd voor kwaliteit. :)
|
Citaat:
|
Achterlijk programma.
|
Citaat:
|
Omdat ie gelovig is, natuurlijk. Wie aan de bijbel komt, komt aan de christenen!!1!!111!!1!!! :mad: :mad: :mad:
|
ik kan me best voorstellen dat je als christen wel zin hebt om de makers te mutileren na het zien van die provocaties.
|
Citaat:
de atheisten in dit programma kunnen zich totaal niet verplaatsen in christenen en weigeren daarbij de zaken van een ander perspectief te zien. in dat opzicht nemen ze precies dezelfde houding aan waaraan veel mensen zich storen bij christenen. feit is wel dat er bij een overtuiging nauwelijks sprake is van een houding aannemen, maar ook dat kunnen angstaanjagend weinig mensen inzien; dat zijn ook degenen die religie als een hobby zien hoewel een oprecht religieus iemand leeft/handelt uit een geloofsovertuiging. die hele zwart/wit theorie van die oude knar, die doet alsof hij alles weet, is wat mij betreft eerder storend dan geloofwaardig. |
net zo irritant als christenen die je proberen te bekeren tot het christendom
|
Citaat:
En waarom noem je die man een oude knar? Omdat hij dingen zegt waar jij het niet mee eens bent? Hoe verrassend. |
Heerlijk programma.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, en voor mij gaat God bestaat niet gewoon een stap te ver. :)
|
Citaat:
beter lezen |
Citaat:
Henk Mul ! |
Citaat:
zij bekijken het wel van meerdere kanten maar uit sommige van zijn opmerkingen bleek dat hij zich wel degelijk spottend uitlaat over religieuze mensen, maar dat zal mij ongetwijfeld meer opvallen dan mensen waarvan de ouders niet streng religieus zijn. Citaat:
|
Nog even snel het Atheistisch Manifest doorlezen en de pret kan weer beginnen... nog een uurtje. ':)'.
Henk Mul ! |
Ik vind de titel nie tactisch
Dan vind ik het programma 'zij gelooft en zij niet' ( volgens mij) beter! |
Citaat:
Het is natuurlijk bedoelt als een soort provocatie, maar ook best een logische titel aangezien het gewoon de booschap is die het programma brengt. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus meer kijkcijfers :o |
Ik vind het interessant, maar ik heb in geen enkele aflevering overtuigende dingen gehoord wat de titel van dit programma bevestigt
|
onzin-programma ik geloof in God maar als t over islam, hindoeisme of whatevur zou gaan zou ik t ook blubber vinden... onrespectvol
|
Citaat:
|
Ik geniet nog bij elke aflevering.
Wel grappig trouwens dat Van de Wint zo geniepig moet lachen wanneer het geloof in god door intellectuelen wordt bestempeld als onzinnig. Het zijn namelijk precies die antwoorden die de programmamakers willen horen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57. |