![]() |
Ik heb een beetje spijt.
Ik zat op het vmbo=t.
Ik heb overwogen om naar de havo te gaan. Ik heb nu voor de opleiding recreatie gekozen. Het leek me wel leuk vanwege de evenementen. Dat lijkt me wel gaaf. Maar ik heb er nu een klein beetje spijt van want dit is nog niet iets waar ik helemaal enthousiast over ben. En vmbo>mbo komt nogal slecht in beeld. Ik weet nogn iet echt wat ik met m'n toekomst wil doen. Ik kan toch altijd nog hbo doen? |
Als je de capaciteit hebt om HBO te doen en een havo- of MBO-diploma op zak hebt, dan kan dat ja, als ik me niet vergis.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt dan in ieder geval een mbo-diploma op zak mocht het niet op HBO lukken..... Tevens verkrijg je op het mbo veel meer werkervaring dan op de havo...... Maarja het is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken.... Luister naar je hart en de goede keuze komt vanzelf...... :D |
Begrijp ik het goed:
je bent al overgestapt naar de Havo (recreatie) maar daar heb je nu spijt van en je wilt nu weer terug naar het vmbo? Havo heeft toch meer te bieden dan alleen recreatie? |
Citaat:
Ze heeft er spijt van omdat ze twijfeld of ze daarna nog wel naar HBO kan en of het dus niet verstandiger was om eerst HAVO te doen. Mijn advies: Doe eerst MBO, stap dan over naar HBO. Dan heb je al een lichte voorsprong op de rest van je klas omdat je op het MBO veel werkervaring op doet. |
Hoe waren jouw cijfers op het vmbo? Goed of je denkt dat het gaat lukken? > havo proberen.
Wil je langer bedenktijd? >havo Soms is er te lang over nadenken ook niet goed, dat is dan meer het uitstellen van je keuze. Als je gewoon MBO afmaakt, kun je altijd nog HBO doen. Citaat:
|
Citaat:
|
Als je het niet zeker weet, zou ik Havo gaan doen. Dan kan je na 2 jaar (toch?) naar een HBO opleiding en heb je nog 2 jaar om te bedenken wat je echt wil. Er zijn enkele voorwaarden om door te mogen stromen - mogelijk verschilt dat per school - als je daar aan voldoet, zou ik dus echt naar de Havo gaan.
Als je níet aan die voorwaarden voldoet, dan zou ik nog eens goed naar MBO opleidingen kijken; is recreatie echt iets voor jou? Als je niets vindt waar je je beter bij voelt, dan zou ik die recreatie opleiding gaan doen, maar liever de Havo dus. |
Citaat:
|
Het probleem is dat ik de havo niet meer kan kiezen, ik had me bij alle 2 ingeschreven maar toen uiteindelijk voor de mbo gekozen.
ja ik weet nog niet zeker of ik dit later echt wil doen allemaal, maar iets in die opleiding vind ik wel gaaf evenementen organiseren en ik hou van het buitenland. |
Citaat:
|
Citaat:
dit word het eerste jaar. bij ons (de andere lokatie) moest je je voor 1 april inschrijven voor de havo. |
Citaat:
|
Citaat:
maar kun je na je mbo diploma elke richting doen op het hbo? |
Je kunt je idd nog aanmelden bij een school waar Vavo op zit. Dat is een ander soort voortgezet onderwijs. Vorig jaar heb ik daar ook voor gekozen en me op het allerlaatste moment zo ongeveer nog ingeschreven en dat kan gewoon allemaal. Ik vind het altijd aan te raden, want ik heb ook eerst mavo gedaan, maar ik kon geen leuke studie vinden op het mbo. Ik heb nu havo gedaan en mijn examen gehaald en ik vond gelijk een leuke studie op het hbo. Plus heb ik nu maar 1 jaar extra en met mbo heb je in principe 4 jaar extra en dan nog eens 3 jaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
wil misschien journalistiek gaan doen op de hbo volgens mij zijn daar geen bepaalde vooropleidingen voor nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
mbo-opleiding moet dan iig niveau 4 zijn..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou, 1 troost ik zit op niveau 4:d
|
Als je echt mentaal nu al op hbo niveau zit en je doet je best is er een grote kans dat je volgend jaar aan een mhbo traject kunt beginnen. Dan volg je tegelijkertijd een mbo en een hbo opleiding, ik denk wel dat je hiervoor gemiddeld een acht zult moeten staan. Als je gemiddeld een negen of een tien staat kun je ook vaak meteen doorstromen naar het laatste jaar van je mbo opleiding. Het bovenstaande geld in ieder geval voor bij ons op school. Ik heb van anderen gehoord dat dit bij hen ook ongeveer zo gaat maar het beste is gewoon even informeren bij je school, ze zullen je graag over de mogelijkheden informeren.
|
ik zit in precies dezelfde situatie (ook recreatie gevolgd), en heb net telefoon gekrege dat de havo me niet aanneemt. ik denk dat ik dus mbo moet gaandoen, maar kzou niet wete welke :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |