![]() |
leuke Duitse (jeugd)literatuur
Hallo, ik ben vast van plan deze zomer duitse boeken te gaan lezen. Alleen ben ik niet echt thuis in de literatuur en is mijn duits nog niet vloeiend. Weet iemand toegankelijke duitse (jeugd)literatuur die aan te raden valt?
|
Goh ik ken wel veel Duitse boeken, maar ik denk dat die niet geschikt zijn voor een beginnend lezer. Een aanrader is: Der Vorleser van Bernard Schlink. Dat is het gemakkelijkste boek dat ik ken. :) Mocht je al wat verder gevorderd zijn, pm me dan maar, ik heb nog veel aanraders! ;)
|
Klopt, wilde ook al der Vorleser zeggen. Erg bekend boek ook.
Verder vond ik die Wolke (van Gudrun Pausewang dacht ik?) ook erg mooi. Gaat over een meisje die bij een nucleare ramp haar familie kwijtraakt. Erg zielig verhaal, hoor! Maar wel goed te doen. Veel leesplezier! :) |
Bij het lezen van je TT, moest ik ook gelijk aan 'der vorleser' denken. Net (zeggen en schrijven een uur geleden) mijn mondeling over gedaan. Heine is ook wel aardig om te lezen, evenals 'Das Parfum' van Suskind, erg leuk en luguber boek.
|
Duitse jeugdliteratuur: Klaus Kordon (y)
|
Citaat:
|
Franz Kafka , das Urteil
|
Je kan ook misschien de Buchfinken van de lijsters bestelllen.. Die heb ik dit jaar gelezen en ik vond het wel leuk :)
|
Franz Kafka - Die Verwandlung
Thomas Brüssig - Am kürzeren Ende der Sonnenallee |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06. |