![]() |
De pijn van het geniaal zijn
Een palindroom is geen paling en ook geen droom
Een suikeroom is geen suiker en ook geen oom Een kapelaan is geen kapel en ook geen laan Een sjamaan is geen sjah en ook geen maan. Een Baars is geen B en ook geen aars En de winnaars zijn geen win en ook geen naars. Tenenkaas is geen kaas en het smaakt niet naar drop, Maar die teen is wel van mij en je staat er op. Au, For Christ sake! |
allicht dat een palindroom geen paling is en ook geen droom :D
|
Apart dichtje dit.
Wel origineel ;) Liefs, Azalea |
Deze is wél schitterend :D
|
Hij rijmt:) En de inhoud is grappig. Ja, ik vind deze ook wel leuk gedaan, behalve dan de laatste zin (die hoort er toch bij?) Waarom ineens overstappen op het Engels?
|
ik vind het helemaal niks.
|
Wat een goede argumentaties allemaal(y):P
|
De drop is vreemd :o
|
k las net een ander gedicht van je, maar dan is dit echt een stuk beter (y) hoewel dit ook niet helemaal mijn smaak is...
Not for Sale: ''De drop is vreemd '' precies ja! :o |
het viel wel op dat je naar het einde toe je wat meer in bochten moest wringen voor inspiratie
|
Best komisch :) , vind het net iets te lang, einde is wel ok, maar dit is niet echt mijn soort gedicht.
|
ik vind deze heel grappig :D
|
Hmm, ik hou erg van aparte gedichten maar deze vind ik niet mooi.
Je zo verwachten dat over elke zin goed nagedacht is zodat ze (duidelijk) betrekking op elkaar hebben, maar ik heb het een paar keer gelezen en het blijven losse loze onzin zinnen. Een omkeerwoord, een rijke oom, een katholieke pastor en een siberische medicijnman, wat is het verband? Wou je wel een verband? Zo nee, waarom niet? Deze zin "Tenenkaas is geen kaas en het smaakt niet naar drop," loopt compleet uit het ritme wat enigszinds aanwezig was, bovendien is het zo geforceerd als het maar kan. Het is zo erg dat ik denk dat er wel wat achter MOET zitten, helemaal gek ben je ook niet ;). Maar wat gaat mij voorbij, en mede doordat vind ik het, no offence, erg lelijk. De gedachte kwam nog bij me op, want ik ben ook niet helemaal gek, dat je het weer uit iemand anders z'n beleving heb geschreven zoals bij "Iem één anie lie mie lie? (nat alibi)". Maar om eerlijk te zijn vind ik dat verspilling van je mogelijke talenten. Hopelijk vat je het allemaal niet te aanvallend op. |
Citaat:
|
Citaat:
Een baars is geen b maar ook geen aars, is dat een interesante woordspelling? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kunst staat op zichzelf.
|
Citaat:
@ Diarrhoea of dreams: Natuurlijk komt het niet aanvallend over. 'Maar wat gaat mij voorbij, en mede doordat vind ik het, no offence, erg lelijk.' Die zin klopt niet. @ Zepp: Gefeliciteerd, je hebt smaak :cool: :p gezweetwel zei: 'geen gedicht dat de pretentie heeft diepgaand te zijn of zo'. Exact. 'Wat een muffe schapen zijn zij die dit gedicht maar op een enkele manier kunnen bekijken.' (Vrij naar Satire) |
Woordspeling DoD.
Mja heel grappig als je in een saaie les zit en dit schrijft met een vriend, denk ik. Moet je een bepaalde bui voor hebben. |
Nee, ik had eigenlijk geen bepaalde bui.
|
Wat is een bui dan? :confused:
|
Porcelain zegt net dat je daar een bepaalde bui moet hebben.
Verder weet ik het ook niet. Misschien bedoelt ze iets transcendentaals. edit: Welkom in jouw hoofd. Hier huis ik 's middags. Ik ben de engel des doods. Noem mij toch, Inspiratie, |
Wat houdt jou toch bezig?
|
Citaat:
|
...dan heb je wel een originele manier om ze aan anderen duidelijk te maken. T gebeurt mij ook wel eens, maar dan lach ik er om, maar doe ik geen moeite om het te vertellen. Mensen zouden t toch niet snappen.
Ik vind m leuk! :) |
De bepaalde bui waarin je ditsoort dingen waardeert. Of misschien moet ik het zo zeggen:
Ík heb een bepaale bui nodig om dit te kunnen waarderen. Wanneer ik mij niet in zo'n bui bevind vind ik er niks aan, omdat het naar mijn mening te weinig kwaliteit heeft. |
Das idd wel waar, er ziet geen diepe achterliggende betekenis achter. Maar op zich is dat ook niet altijd nodig gelukkig :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als we in dit topic dan toch van de korte reacties zijn doe ik toch even mee - ja slecht excuus! -, want ik weet er eigenlijk niet zoveel over te zeggen...
Het probleme is dat het zo opsommend is, hm ja er valt niet echt op elke vondst te reageren want ze staan er gewoon zo zoals ze staan. Ik snap precies wat er met 'in de bui voor zijn' wordt bedoeld btw. Het is natuurlijk ook wel een kwestie van smaak in het algemeen. Ik vind het wel grappig, maar het is niet echt aan mij besteed. |
Dat is jammer Xineof.
Overigens is het doel van dit gedicht ook absoluut niet om aan 'iemand besteed' te zijn. Overigens, wanneer gaan de onterechte slotjes van mijn recente publicaties? (schapenvanger van Pangea en die brief) |
Citaat:
|
Citaat:
Dus omdat ik het niet mooi vind heb ik geen verstand, gevoel, inzicht, kracht of smaak =zwart wit= ? Sorry maar dat vind ik belachelijk. Ik vind van een gedicht wat ik vind, je mag proberen om me op andere gedachten te brengen, ik sta daar open voor, maar als ik het niet mooi vind dan so it be. Je kan me moeilijk voor smaakloos uitschelden als ik een andere smaak heb als jou. |
Dan jij, DoD :bloos: .
En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, ik begrijp ook niet waarom zwartwit dat zei? Is voor dit gedicht inzicht, smaak et cetera nodig? Leg eens uit? |
Citaat:
|
Ik bedoelde dat het geen poetische waarde meer voor mij heeft, gewoon een mening van mij dus (leek me trouwens wel duidelijk dat ik dat bedoelde). Het is inderdaad ook niet echt mijn stijl, alhoewel de vorm/absurditeit me wel bevalt het is het feit dat er geen betekenis/inhoud in zit wat me stoort.
Als ik iets totaal niet interesant vind (wat hier niet het geval is) heeft het voor mij ook helemaal geen waarde, maar daarmee zeg ik niet (en heb ik ook nooit gezegt) dat het voor anderen ook geen waarde heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
En dit is geen spammen, dit is belangrijk. |
Beetje erg laat en het was net rustig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20. |