![]() |
als je niet ingeloot wordt...
ik wil volgend jaar heel graag de calo doen en dan de opleiding BPT, maar het is dus een lotingsstudie... :S (50 % gaat maar door)
maar ik weet nog niet goed wat ik moet gaan doen als ik niet ingeloot wordt :( want ik wil zowiezo niet een jaar werken.. heeft iemand hier al ervaring mee gehad of ideeën? .. een andere opleiding voor een jaar?.. of gewoon helemaal iets anders kiezen .. en wat voor opleiding zou er wel btj bij aansluiten :confused: |
Welke opleiding wil je doen?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me goed voorstellen dat het heel erg kut voelt als je wordt uitgeloot. Waarom wil je niet een jaar werken en dan volgend jaar weer met de loting meedoen? Als je een andere opleiding doet voor een jaar, 'verspeel' je een jaar stufi, maar het is aan de andere kant ook een jaar ervaring met vervolgopleidingen. Ga nog even op zoek naar een andere opleiding. Want als je dat toch uitgeloot wordt, heb je altijd nog iets achter de hand. Wie weet bevalt die tweede keus wel zo goed, dat je daarmee verder gaat. |
Waar staan die afkortingen voor? :o
Ik loot ook, en ik heb nogal kans dat ik word uitgeloot. Wat mij betreft is dat gewoon een andere opleiding gaan doen die ik even leuk vind. Ga al je hobby's en interesses eens na? Wat voor eisen stel je aan een beroep, welke opleiding daarbij? Ofwel: gewoon een soort nieuwe studiekeuze maken om een leuke tweede studie te doen, waarin jij het evt je hele leven volhoudt. Probeer alsjeblieft verder te kijken dan alleen één opleiding. (sorry, ik word dat gedoe rond Geneeskunde zooo zat. Misschien projecteer ik dat wat te veel op andere lotingsstudies :o) |
Als je nu uitgeloot wordt en je wilt volgend jaar nog een kans wagen zou je voor een jaar naar het buitenland kunnen gaan. (Ik doe dat nu ook en het is echt ongelofelijk aan te raden, zeker omdat je nog jong bent) Je hoeft niet direct door te gaan. Trouwens, heel veel mensen die in het eerste jaar van een opleiding zitten zijn al ouder dus ik zou me daar ook niet al te druk om maken als ik jou was.
|
Ik had dat zeg maar ook een beetje, ik wilde hotelschool doen, maar die selecvtie is ook vrij streng, dus ik had als alternatief dan de Toerisme opleiding. Maar als ik jou was zou ik dan sowieso een jaar gaan studeren of naar het buitenland gaan. Misschien krijg je wel voorrang als je je propedeuse gehaald hebt op een opleiding die in hetzelfde straatje ligt? (Want je krijgt toch ook voorrang als je hele goede punten hebt?)
|
nou dat weet ik dus niet of dat uitmaakt, maar naar het buitenland zo uik nooit genoeg geld hebben, hoewel me dat egt super leuk lijkt!! maar ik denk dat ik maar een andere studie zou gaan doen, gewoon iets wat er idd mee te maken heeft.. maarja dan moet ik dan maar kijken of ik dat door wil gaan doen of dat ik weer meeloot! maar bedankt voor alle reacties!! :)
|
Probeer een goed alternatief te vinden, geen parkeerstudie want het kan ook zo gebeuren dat je 3 keer wordt uitgeloot en dan kom je er echt niet meer in. Ik kan je ook uit persoonlijke ervaring aanraden om op tijd dat alternatief te vinden, alternatief zoeken in 1 week is vrij vervelend.
|
Als je geen problemen wil met de loting, moet je geen lotingstudie kiezen. Sim-pel.
|
Citaat:
|
ik was uitgeloot voor Fysio in enschede vorig jaar.
Je moet altijd keuzes achter de hand houden, voor als je uitgeloot wordt. Ik had ptp niet echt mijn ding maar ok. Toen ik hoorde dat ik uitgeloot was via post kreeg ik ook een brief met waar nog een tweede loting was. Toen zag ik dat er plaats was voor ergotherapie in Heerlen had me er al iets in verdiept en het leek me wel leuk en ik kon anders overstappen naar 2e als ik mijn P had dus. Mijn nu zit ik heerlijk in limburg met twente als thuisbasis. en ik heb geen spijt van deze keuze, ga zelfs geen fysio meer doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
als ik niet word ingeloot voor Journalistiek ga ik vwo doen..
|
Ik vraag me eigenlijk af waarom ze in Nederland loten. Waarom geen toelatingsexamen en een bepaalde score vooropstellen?
Gegroet een Belg |
Citaat:
@Compugreen: dat vraag ik me ook al een tijd af. Misschien dat het van doen heeft met het feit dat je ook vakken volgt op de middelbare die je niet nodig hebt voor de vervolgstudie, maar die wel je gemiddelde kunnen drukken? Ik kan het helemaal mis hebben hoor. Ik heb me nooit zo verdiept in het hele lotingsgebeuren (lerarenopleiding Engels > geen numerus fixus) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het zou namelijk nogal raar zijn als alleen mensen met een 8 gemiddeld konden studeren |
ben je trouwens ingeloot?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe weet je dat iemand met een lager gemiddeld geen talent heeft? |
Citaat:
|
Citaat:
ik stond een dik een zeven op me eindlijst voor economie 1,2 en ik ging daarna een economie en management studie doen ik kon echt niet bijbenen ondanks m'n cijfers hoor en ik weet wel zeker dat hier meerdere gevallen van zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Het is alleen wel zo dat je goede selectieprocedures moet hebben. Nu hebben alleen Rotterdam en Amsterdam het nog, maar er zijn andere plaatsen geweest die het ook hadden. Maar goed het is duurder en kost veel tijd. Maar ben ervan overtuigt dat het veel beter is dan het lotingssysteem. (In Rotterdam doen ze onderzoek naar de verschillen in de groepen. (helf bestaat uit decentraal, andere helft is loting) Naja, uit het onderzoek (tot nu toe) is gebleken dat de decentrale groep het beter doet: betere cijfers en minder uitval. Citaat:
Ik werkte keihard voor mijn talen en nog had ik over het algemeen onvoldoendes voor mijn vreemde talen. Ik vind dat cijfers echt niet per definitie staan voor de mate van inzet. Ik zat in klasse D, maar had ook echt niet veel hoger kunnen komen. Naja, ik heb gewoon (ruim) aan de norm voor de decentrale selectie voldaan (zonder dingen voor mijn dyslexie) en ben er zo in gekomen. Het middelbare schoolgemiddelde zegt echt niet alles en al helemaal niks over de motivatie voor geneeskunde zelf en daar draait het hier toch vooral om. |
Citaat:
Edit: Overigens ben ik direct toegelaten (8,3 gemiddeld), maar heb ik uiteindelijk toch voor een andere studie gekozen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37. |