Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Rekenmachine 2e fase??!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=121202)

Linky2002 08-06-2002 16:59

Rekenmachine 2e fase??!!

Welke rekenmachine moet je hebben in de 2 fase??!!
Is dat de Texas 83 ofzo??!

Lateralus 08-06-2002 17:39

ik heb een texas TI 83
maar mensen die 1 klas lager zitten hebben een TI 83+

Geraldine 08-06-2002 17:58

TI 83 is goed genoeg.
TI 83+ heeft meer geheugen, maar verder issie niet anders ofzo.

LisanneOUD 08-06-2002 19:03

Ik heb een TI83.. wij konden d'r gewoon eentje op school kopen

freggelfreak 08-06-2002 19:25

humm je hebt niet echt een rekenmachine nodig hoor:P ik ben de mijne het hele jaar kwijt geweest (zal hem wel een keer ergens hebben laten liggen) en moest dus vanaf november ofzo al mijn wiskunde doen zonder dat ding. is overigens wel goed gegaan allemaal. gewoon eentje lenen bij iemand die wiskunde b heeft (ik heb A) tijdens de examens en tentamens. alles ging gewoon supergoed.

mijn advies: geen kopen ;)

Ieke 08-06-2002 20:16

Citaat:

freggelfreak schreef:
humm je hebt niet echt een rekenmachine nodig hoor:P ik ben de mijne het hele jaar kwijt geweest (zal hem wel een keer ergens hebben laten liggen) en moest dus vanaf november ofzo al mijn wiskunde doen zonder dat ding. is overigens wel goed gegaan allemaal. gewoon eentje lenen bij iemand die wiskunde b heeft (ik heb A) tijdens de examens en tentamens. alles ging gewoon supergoed.

Persoonlijk kan ik niet zonder dat ding. Bij veel vragen heb je hem wel nodig. (ik heb wiskunde B1) En hem de hele tijd van iemand lenen vind ik slecht. Gewoon zorgen dat je je spullen op orde hebt.

Je kan ook voor de casio gaan. Het is vaak maar net wat de school het liefste mee werkt. Bij ons is het de TI en als je dan een casio hebt is het dan best lastig. (uitleg enzo)
Als ik een nieuwe zou nemen zou ik de + nemen. Meer geheugen (ja ik heb nu eemaal altijd te weinig met die spelletjes :o )

freggelfreak 08-06-2002 21:53

Citaat:

ieke schreef:

Persoonlijk kan ik niet zonder dat ding. Bij veel vragen heb je hem wel nodig. (ik heb wiskunde B1) En hem de hele tijd van iemand lenen vind ik slecht. Gewoon zorgen dat je je spullen op orde hebt.

:o )

nou ja ik heb het hele jaar naast iemand gezeten en we deden nooit wat, maar het is wel leuk om zo'n ding voor de sier op je tafel te hebben. lijkt het toch of je wat doet :D

Linky2002 09-06-2002 08:09

Okeej thnx allemaal.. ik denk trouwens dat ik em ook met link-kabel koop.. ;)

Geraldine 09-06-2002 08:39

Citaat:

Linky2002 schreef:
Okeej thnx allemaal.. ik denk trouwens dat ik em ook met link-kabel koop.. ;)
moet wel ja, want je kan ze (volgens mij) niet zonder zo'n kabeltje kopen.
tis wel handig voor de spelletjes.

flamez 09-06-2002 10:47

Citaat:

freggelfreak schreef:

ik heb hem echt wel nodig vanaf het begin van het jaar, ik doe wiskunde b12 4 ath, ik heb hem echt wel elke les nodig , al is het maar om spelletjes op te spele :>

greetz

Flamez

Roos 09-06-2002 20:23

Citaat:

Geraldine schreef:

moet wel ja, want je kan ze (volgens mij) niet zonder zo'n kabeltje kopen.
tis wel handig voor de spelletjes.

Er zit (tenminste bij mij) zo'n link kabeltje bij, waarmee je data van de ene Gr naar de andere kan sturen.

Je hebt ook kabels voor computer > gr, dan kan je progs van internet op je gr zetten. ook handig ;)

Siyabonga 09-06-2002 20:32

jah, bij mij zat t kabelte er ook gewoon bij
en ik heb em ook kunnen bestellen, gewoon dar waar we ook onze boeken bestellen, en daar verkopen ze alleen de TI83, dus bijna de hele school die zon ding heeft, heeft de TI83
en die + hoef ik helemaal niet, heb genoeg ruimte, ik heb geen spelletjes, en ook geen behoefte aan.

en die tip van niet kopen is ook onzin, ik heb em het hele jaa door nodig gehad voor wiskunde (b1, volgend jaar b1,2)

Eva 10-06-2002 19:42

ikheb ti 83+ en kan geen spelletjes spelen pakt ie niet :(

M1d0 10-06-2002 20:48

Ik heb een TI83. Gekocht bij Bruna (vorig jaar dan), en was de goedkoopste te krijgen bij mij in de buurt. V&D, De Kijkshop, VanDijk Boeken en school was duurder...

En TI83+ heeft niet zo'n speciale functie, wat meer geheuge maar that's it..Kijk even op je lijst of je een + nodig hebt of niet (ook duurder)...

En wees er snel bij want ze worden snel gekocht (de goedkoopste)...

M1d0

Gevederde 11-06-2002 15:05

Ik heb een casio. Verhipte handig zo grafische rekenmachine bij Se's, waarbij ik allerlei begrippen en formules erin zet. :D

**SoMeOne 13-06-2002 22:20

Citaat:

freggelfreak schreef:

waaaht :eek: wij hebben zo'n ding elke les nodig
heb jij eigenlijk wel 2e fase gehad???

alpha 14-06-2002 14:40

waarschijnlijk moet je een grafische rekenmaichine maar als je havo doet met wiskunde a-1 niet! Tenminste niet bij ons.
Overigens kun je beter nog even wachten met kopen want bij ons op school krijgt iedereen ze voor minder geld dan wanneer je ze los in de winkel koopt.

Siyabonga 14-06-2002 17:18

Citaat:

alpha schreef:
waarschijnlijk moet je een grafische rekenmaichine maar als je havo doet met wiskunde a-1 niet! Tenminste niet bij ons.

bij ons wel.
mn zus deed havo met wa1, maar moest toch mooi zon dinetje kopen.
heeft ze t hele jaar niet gebruikt, (ze is het hele jaar niet naar school geweest)
dus nu ligt er zon ongebruikt dingetje van 250 gulden...
sondesondesonde
*gaat vanaaf aan ouders vragen of ie verkocht mag worden* wat ik heb me eigen, broertje doet vmbo gt, dus heeft ook niet nodig, en zus gaat mbo toerisme doen
Dus we hebben er nu gewoon 1 teveel
dus linky2002, als je em nog nodig hebt... 2e hands is altijd goedkoper als nieuw ;) maar misschien mag 'ie niet verkocht worden va mn ouders, of misschien heb je er al een

fliebertje 15-06-2002 15:28

Op onze school moet je er persé 1tje kopen...
€75, wat zou ik daar nog meer mee kunnen doen? :(

freggelfreak 17-06-2002 21:15

Citaat:

**SoMeOne schreef:

waaaht :eek: wij hebben zo'n ding elke les nodig
heb jij eigenlijk wel 2e fase gehad???

ik heb idd 2e fase (gehad want ik ben geslaagd met een 6 op mijn eindlijst voor wiskunde :D )
had die man trouwesn nooit voor mogelijk gehouden. ja wij hadden dat ding ook iedere les nodig, maar hij dacht altijd dat die jongen die naast me zat hem was vergeten :rolleyes: en och verder luisterden we nooit zo naar hem ;)

Sommetje 18-06-2002 12:45

TI-83

Maar naarmate de tijd verstrijkt gebruik ik hem steeds minder. Heel veel kan ook op mijn "oude" rekenmachine.

Andijvie 18-06-2002 15:38

Opmerkingen als:'Niet kopen, je gebruikt hem niet' Of gezeur over:'Heb jij wel 2e fase?' slaan echt nergens op...

Ik heb Havo, 2e fase gedaan, met wiskunde A12 en ik kan je zeggen dat je je GR écht nodig hebt! Ik had nog het geluk dat het bij het boekenfonds zat ingesloten, dus betaalde ik er twee keer 45 gulden voor. Nog leuker is dat ze het nu hebben afgeschaft, en mensen hun eigen GR aan moeten schaffen -> ik mag de mijne houden, heb ik maar 90 gulden voor betaald.

Maar ok. Je hebt zo'n ding écht nodig!

Balance 18-06-2002 16:24

bij ons maakt de docent toetsen met de eis dat iedereen een GR heeft. Dan geeft hij bijvoorbeeld een formule op, die moet je in je GR plotten. Vervolgens staat er hoe je je window moet zetten en dan moet je het resultaat overtekenen!
Of je moet in de grafiek kijken waar een snijpunt is oid!

Zonder GR redt je het echt niet bij ons!

DrPain 18-06-2002 16:41

Citaat:

Geraldine schreef:
TI 83 is goed genoeg.
TI 83+ heeft meer geheugen, maar verder issie niet anders ofzo.

O ja wel, je kunt er 3D functies mee plotten. SUPER HANDIG dus (voor HBO en WO onderwijs)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.