![]() |
2X blijven zitten... WAT NU?
Ik ben nu voor de 2e X in 4Havo blijven zitten.
Wat zijn nu mijn opties? Graag reacties, want ik ben echt WANHOPIG! :( |
1. HAVO volwassenonderwijs
2. MAVO |
Kan ik nog VMBO doen?
Welk niveau? T, K??? |
stapje lager misschien
|
VMBO T??? :confused:
|
mbo opleiding
Met je havo3 certificaat kun je ook mbo doen |
Bij onze school mag je maar 1x blijve zitten, dus bij de 2e keer word je van school gekickt..
|
Citaat:
|
Je wordt naar VMBO-T verplaatst...
dat staat wetterlijk vast. 1 x blijven zitten is het jaar over doen, 2 x blijven zitten is een niveau lager. |
Je kan je havo afmaken via de vavo (volwassenonderwijs).
Of je kunt aankomend jaar beginnen met een MBO opleiding. VMBO lijkt me ietswat overbodig, en wel omdat je dat 'diploma' infeite al hebt (overgangsbewijs havo 3/4). Ben zelf dit jaar door omstandigheden voor een 2de keer blijven zitten in havo 3, heb dus geen diploma's maar start aankomend jaar op het luzac voor vmbo-tl maar kreeg ook een vervolg voor m'n havo aangeboden:). Ik zou voor een vavo gaan(y). |
als ik jou was zou ik havo 4 rn 5 in 1 jaar doen op een volwassenenonderwijs
|
als je havo 3 hebt gehaald, heb je al toegang tot een mbo opleiding.. waarom zou je dan vmbo gaan doen :s ..
|
Citaat:
Maar je mag instromen op MBO niveau 4 dus als je een leuke MBO opleiding uitzoekt en die afmaakt heb je ook een diploma :).. Later gaat het toch alleen maar om je MBO/HBO/WO prestaties en niet om je vmbo/havo of vwo. |
Ik zou mbo gaan doen inderdaad. Ken wel meer mensen die dat gedaan hebben.
|
Citaat:
|
Nagaan wat de reden(en) is/zijn.
Te moeilijk? ga naar vmbo Andere omstandigheden? maak de havo af, als het niet op de huidige school kan, dan naar een andere school. Of je kunt naar MBO, zeggen ze hier. wettelijk.. |
Citaat:
|
We gaan dus nu maandag een gesprek aan met de Decaan.
Mocht dat niks opleveren, dan maar naar het Luzac of zo... |
Citaat:
Dus je doet lekker rustig aan de makkelijke MBO-4. Drie of vier jaartjes je opleiding afmaken, en dan 3 jaar je HBO. HAVO 4 - HAVO 5 en HBO vier jaar = 6 jaar mbo-4: 3 jaar+ 3 jaar HBO =6 jaar. dus even snel ;) |
Kan je je dan nu nog inschrijven voor het MBO? Dat ging volgens mijn decaan niet meer.
|
Citaat:
Ontopic: MBO, daarna eventueel HBO. |
Je wordt naar VMBO-T verplaatst...
dat staat wetterlijk vast. 1 x blijven zitten is het jaar over doen, 2 x blijven zitten is een niveau lager. geld dat voor het zelfde jaar alleen? ben nl. 1x in 1e blijven zitten en dreig ook in 4H te doubleren :S HELP |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dacht dat volwassenenonderwijs ook alleen voor mensen van 18 jaar of ouder was, maar niet dus?
|
Het zou ervan afhangen wat de reden is dat je 2 keer blijft zitten. Heb je de capaciteiten niet --> MBO, Ben je gewoon lui geweest, of ben je 2 keer blijven zitten door evrvelende omstandigheden thuis ofzo, dan zou ik voor de VAVO gaan (als dat kan met 16 jaar)
|
Na lang touwtrekken met school hebben we het voor elkaar gekregen dat ze mn 3e 5 kwijtschelden.
(miss komt het omdat we over dreigden te schakelen tot juridische maatregelen, omdat er beloofd was goed contact te houden, en ze zijn ook mn examen dossier kwijtgeraakt. Ik ga toch van die school af. Ik mag ze echt niet meer. Ga nu Havo5 doen op particuliere school. Thnx voor jullie antwoorden! (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |