![]() |
(processor) temperatuur CPU
hoi mensen ik had een vraagje, wanneer moet je je eigenlijk zorgen gaan maken, bij welke temperatuur van de CPU???
ik heb zelf een pentium 4 3.0 ghz met een koelertje, maaruuhm de temperatuur stijgt al gauw naar de 103 :o ook heb ik de kap al afgehaald......een kamer ventilator erop gericht tja..... de behuizing is laten we zeggen aardig WARM door de CPU al zelf, moet ik me zorgen gaan maken, of moet ik gewoon een nog grotere betere koeler halen? |
Niet aan zetten :)
Andere koeler kan, maar de wel kwaliteit, Zalman 7000CU, Thermaltake SP 120 met een 120 mm fan, etc. |
maar ik heb nog steeds geen antwoord, hoe warm mag een normaal cpu zijn???
|
Ligt eraan hoe groot de TDP is, 103 kan niet, want dat reboot hij allang.
Er zit een beveilinging op. Met dit wer 60/70. Als dat altijd is kan er schade optreden, |
Is et geen 103 graden Fahrenheit? dat is nl zo'n 50 graden celcius....en dat is wel netjes denk ik...
|
Hier heb ik ook een topic over gestart.. bij Games staat hij, want door die hitte ging een spel van mij raar doen.. bij mij waren veel dingen rond de 55/60 graden en de CPU was 74.. k heb m laten wegbrengen, miss. is er een koeler kapot of vuil..
|
103 :eek:
Laten we zeggen dat 70 al aardig warm is. |
Citaat:
|
misschien gewoon een kapotte sensor
|
wij hadden vannochtend praktijk op school en hebben wat pc's in elkaar gebouwd.. 1 pc steeg ook meteen naar de 103 graden celcius.. een p4 3.2ghz socket 775.. meteen uitgezet uit elkaar gehaald bleek de koeler niet goed geplaatst te zijn..
|
Citaat:
|
Sorry dat ik het zeg, maar dan ben je echt dom.
Het is zo simpel. Alles spreekt voor zich, en daarnaast heb je nog een handleiding. |
Citaat:
|
Meestal reboot hij, ligt eraan wat je in je bios heb ingeschakeld.
Kan ook zijn dat hij gewoon uit valt. Maar dan ligt het probleem denk ik ergens anders. |
paar dagen geleden toen het heel erg warm was, ging me pc spontaan uit :|
maar als het niet mijn fan is, wat zou het dan nog meer kunnen zijn :S |
pentium 4's zijn kut. Veel te veel gezeik met de standaardkoeler en temperatuur van die krengen. De amd van mijn vader draait zo stil als wat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
s423 s478 s775 clock 1,4 tm 3,8 Northwood, Prescott wedden dat meneer hoogstens 1 á 2 p4's heeft gebruikt. mijn 2,4 @ 3,0 draait vrolijk 50 graden stressed |
AMD, Intel, VIA, of Apple, wat boeit het.
Zolang hij het maar doet :). Stelletje rot fan boys. |
Ach, wie beweerd dat AMD vaak iets betere prestaties leverd heeft gelijk, wie per se mainstream wil gaan en kant en klaar wil zijn doet aan intel, wie apple koopt koopt duidelijk niet op de prestaties.
Hoppa, alles heeft z'n voordelen en nadelen, en daarmee is de processorflamewar over. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trouwens hoe kut was Amd met hun Athlon XP, ik kan er over oordelen ik had er zelf 2, 2400+ en een 2600+, maar ik vond ze echt bout.
Nu heb ik een Athlon 64, op zicht geen slechte processor. Maar als je meer dan 1 ding tegelijk gaat doen, gaat hij ook trippen. OF jah dat valt ook wel mee. Een pc is gewoon kut, een wereld vol met bottlenecks, dat ze eerst eens zorgen dat ze een betere all round performance krijgen, c.q dat alles op elkaar een beetje fatsoenlijk is afgesteld, dan dat ze een FX-57 uitbrengen die 300 euro meer kost, dan de FX-55 en maar 6% performance winst heeft.. Stelletje mofo's |
stelletje fanboys
|
Van mij mogen ze sterven.
|
Amen
Spoiler
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |