![]() |
Het coveren van classics
ik vind dat je van bepaalde nummers met je poten moet afblijven, zoals dat nummer van yes, en nog veel meer
|
Eigenlijk moet je met je poten van alle nrs afblijven, en ZEKER van nrs zoals 'owner of a lonely heart'.
|
Als de cover beter/leuker is dan het origineel kan ik er mee leven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het ligt er bij mij maar aan.. als het een goede cover is waarom niet, maar als ze zo'n nummer helemaal verkloten is het niet goed.
|
Ik heb het overigens vooral over oude nrs die gerecycled worden en in een nieuw, hip jasje onder de naam van een andere artiest uitgebracht worden.
Noem er daar eens 3 van die goed zijn? |
"Goed" is vrij subjectief. Gewoon afblijven, 9 van de 10 keer wordt het helemaal verkloot.
|
gut, ja, stel je voor.
|
Meestal is de cover een heel slap aftreksel van het origineel...
Als de cover slechter is, waarom zou je dan uberhaupt coveren, denk ik dan. Meeliften op het succes van het origineel ofzo... Maar als de cover beter is, vind ik het geen probleem Maar er zijn nummers waar je gewoon vanaf blijft!!! |
Covers kunnen heel goed zijn. Kijk naar die CD van Metallica en naar mensen die The Misfits of Helloween gecovered hebben. (y)
|
Zolang Avril Lavigne maar niet Basket Case en Chop Suey gaat coveren.
|
covers...dat trance geblaat met samples uit oude nummers noem ik geen covers.
|
Daar ben ik het mee eens Built to last.
|
Jasper:
Dinosaur Jr. - Just like heaven The Pixies - Head on Hot Water Music - Radio Kanye West - Through the wire Scissor Sisters - Comfortably numb |
Citaat:
|
Prima, mits er wat tijd aan besteed is en niet snel in elkaar geflanst is zoals bij bv 90% van de punkcovers.
|
Citaat:
|
Citaat:
HWM trek ik niet, KW is een neger, SS vind ik niks. Bovendien valt dit op KW na niet binnen het hokje dat ik in gedachten had. Rhinus: Die Metallica covers van the Misfits verbleken bij de originele versies. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02. |