![]() |
puistjes op schouderbladen
Hoe behandel je puistjes op je schouderbladen?! Want daar kan je heel moeilijk bij..
|
veel in de zon, dan drogen ze uit...
|
dermatoloog?
Het is ook een beetje de leeftijd vaak. *hoe oud ben je?* Idd veel in de zon liggen wat Gothic zegt maar dan WEL blijven smeren. Is het erg? anders valt het waarschijnlijk niet eens zo heel erg op. |
Is dat als je 18 bent nogsteeds normaal? :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb da ook op mijn schouders en ben ook net 18 geworde
echt verlul :mad: |
Citaat:
|
ik heb soms ook een puistje op m,n schouderbladen en ik ben 22 ;)
|
& slapen met n blote rug werkt bij mij ook wel goed. Verder scrubben, goed schoonhouden, zon/zonnebank. En bij de apotheek hebben ze ook een heelll goed zalfje voor 2,50
|
Citaat:
|
ja idd!!!
alhoewel de zon heel erg helpt bij mij ook!! |
Ben 16.. maar ik verbrand heel snel, dus veel zonnebrand, maar maakt dat het niet weer vettig? En ik loop iig niet met een truitje zonder mouwen, zo erg is het! (niet zo heel erg, maar je ziet het zo, tis lelijk)
|
Het wordt tijd dat de mensen leren dat in de zon lopen NIET goed is tegen puistjes! Het bedekt ze en droogt ze wel uit, maar kans op littekens en bruine vlekjes is groter! Beste is gewoon wat zalf en met rust laten
|
ik hoor juist altijd dat je in de zon moet lopen (heb de hele dag in de zon gelopen en er is er geen meer) en dat je het beste van die zalfjes af kunt blijven, behalve die shit van de apotheek. (ook uit eigen ervaring)
|
Citaat:
Deze zei dat het een grote veelkomende fout is. De zon bedekt de puistjes en droogt ze wel uit, maar op die plaatsen is de kans heel groot dan om een bruin litteken over te houden. |
geef ik niks om... als ze maar weg zijn :p
|
Citaat:
|
Heeel veel in de zon inderdaad, dat werkt iig bij mij super goed. Daarnaast goed schoonhouden, af en toe scrubben. Meer valt er niet echt aan te doen.
|
Ik ken iemand, die had puisten op haar rug enzo, die had er de pil voor gekregen. :s Weet niet wat voor een soort precies
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel in de zon lopen word je huid tijdelijk beter van, maar niet voor lang.. Voor even drogen je puistjes uit, maar omdat je huid droger wordt gaat je huid ook meer talg aanmaken om het te compenseren en krijg je uiteindelijk meer puistjes. (heb ik een keer gelezen, misschien leg ik het slecht uit ;) )
Gelukkig heb ik er zelf geen last van, maar ik weet dat je van die merken als biotherm en clinique speciale bodysprays hebt voor puistjes, misschien kun je die proberen? Weet alleen niet of ze goed werken e.d :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er soms ook 1 of 2, eventjes goed wassen, scrubben en vaak uitknijpen werkt bij mij t beste (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ach ja... ik denk ook wel dat het minder word als je ouder word..
(hoop ik tenminste hihi) |
van 12, 13 jaar komt die rotzooi er en dat gaat meestal ook vanzelf weer weg, anders ff naar de apo en dan haal je daar dat 2,50 zalfje ;-) dan is het ook zo weer weg
|
Als het niet zo heel erg is werkt gezichtschoonmaakspul ook prima :)
|
ff naar de dokter gaan, ik kreeg er toen het middeltje inderm erytromycine voor, dat moest ik met een wattenschijfje s'ochtends en s'avonds aanbrengen op mijn schouderbladen, ik heb het tot 5 keer toe gedaan en sinds dien amper/geen last meer ervan gehad :)
|
Zelf heb ik ook altijd veel last gehad van puistjes, niet alleen in mn gezicht maar ook op mn rug en mn borst. Kon dus geen blote truitjes aan. Tegen de zon kon ik niet. Maar ik ben aan de pil gegaan en sindsdien heb ik bijna nergens meer last van. En afblijven, anders krijg je littekens :bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |