Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   zwarte moedervlekken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=121248)

kirsten 08-06-2002 17:35

zwarte moedervlekken

Mijn vriend heeft zowat overal moedervlekken, maar ook een aantal zwarte... Ik heb hem gezecht dat ie naar de dokter moet, maar daar wil ie niet van horen, want hij zegt dat het ok is. Blijkbaar heeft ie ze al enkele jaren en voor zover ik weet zijn zes ook niet groter geworden, maar weet er iemand wat de symptomen van huidkanker zijn? Want anders sleur ik hem bij zijn lurven mee naar de dokter.

spacegirl 08-06-2002 17:49

dat heeft mijn vriend ook, maar volgens mij is t pas erg als t van vorm veranderd en van kleur veranderd ofzo

Alicia Silverstone 08-06-2002 17:54

wat spacegirl zei en ook als je erop drukt en er zit duidelijk een bobbeltje onder ofzow volgens mij, als ze groeien, ehm...bloeden, van die enge dingen....
Maar het beste is toch om, als je er veel hebt of zoals jij zegt bijv zwarte, er af en toe eens naar te laten kijken.
Ik snap niet dat ie dat niet doet.
Want stel er is wat mee, dan ben je de lul. Want dan kan het al helemaal uitgezaaid zijn enzow, je moet die dingen gewoon goed in de gaten houden en bij twijfel ze laten verwijderen.

lake bodom 09-06-2002 08:18

hmm ik heb er ook opeens eentje, en die word steeds groter.. maarja is normaal volges mij...

maar als je vriend er zoveel heeft, en als hij ze eerst niet had, zouk wel naar dokter, maar als hij ze al heel lang heeft, hoeft dat niet toch volges mij? naja je kan beter zekere voor onzekere nemen he

GeNeVa 09-06-2002 18:55

Citaat:

kirsten schreef:
Mijn vriend heeft zowat overal moedervlekken, maar ook een aantal zwarte... Ik heb hem gezecht dat ie naar de dokter moet, maar daar wil ie niet van horen, want hij zegt dat het ok is.
(Het moet zijn : gezegd)

Volgens mij is er niks mis mee, behalve als ze groter worden of van kleur veranderen. And dat ze zwart zijn kan aan zijn huidskleur liggen. Blanke mensen hebben meestal bruine moedervlekken, en donkere mensen meestal zwarte moedervlekken. Compleet normaal dus.

Verder komt huidkanker wel het meeste voor onder het blanke ras, omdat die meer gaan zonnen en zonnenbanken etc.

madasun 09-06-2002 19:02

Ik heb een moedervlek laten weghalen toen ik een jaar of 7 was, omdat die van mij redelijk groot was, veranderde van kleur enz, en de dokter was bang dat het kwaadaardig was (was het gelukkig niet). maar van zwarte moedervlekken.. heb ik nooit zo over nagedacht.. als het echt erg is kun je hem misschien toch maar beter meesleuren naar de dokter, al is het alleen maar voor de zekerheid. (volgens mij doen jongens daar sowieso moeilijker over of niet)

Janet 09-06-2002 19:48

ja,nouja,controleren ken nooit kwaad ,toch????(bij mij ook gedaan)

*Liene* 13-06-2002 19:41

ik heb zelf ook rare moedervlekken maar de dokter zei dat ze wel goed waren
maar hoe halen ze die dingen weg???

ekki 13-06-2002 22:03

of ze lepelen ze uit en dan hechten, of ze doen er een heet 'touwtje' omheen en dan trekken -> weg moedervlek.

lake bodom 15-06-2002 14:06

Citaat:

ekki schreef:
of ze lepelen ze uit en dan hechten, of ze doen er een heet 'touwtje' omheen en dan trekken -> weg moedervlek.
uitlepelen? hehe..
kan je ze ook zelf weghalen he...
wegchuren dan?
trouwens die van mij hebk voor de helft weggekrabt per ongeluk :S

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.