![]() |
Vakantiewerk alsnog weigeren na "ja" gezegd te hebben??
Ik heb sinds 2 weken een vakantiebaantje als administratief medewerkster, maar omdat ik hier maar 2 dagen in de week kon werken heb ik daarnaast gesolliciteerd bij een bedrijf en daar ben ik aangenomen (ook als vakantiekracht).
Donderdag ben ik daar voor het eerst geweest om ingewerkt te worden, en dan zou dat maandag weer gebeuren en vanaf woensdag zou ik dan beginnen. Maar nou deed zich het volgende probleem voor.. Op mijn werk (die eerste als administratief medewerkster) hebben ze aangegeven dat ze mij vaker willen/kunnen/mogen inzetten! En nou komt mij dat veel beter uit dan die andere, omdat dit veel dichterbij is en de werktijden zijn soepeler. Nou komt mijn vraag. Kan ik dat tweede baantje nog weigeren? Of is dat te laat omdat ik al heb toegezegd? (het is trouwens allemaal via randstad uitzendbureau geregeld) |
Je kan gewoon weigeren hoor. Waarom niet? Als jij zegt dat je een betere aanbieding hebt gekregen, kunnen ze daar niets tegenin brengen. En dat zullen ze wel snappen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ook wel eens een dag van te voren afgebeld omdat ik iets anders gevonden had. Geen probleem. Ze hebben zo iemand anders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je bent een uitzendkracht, dus mag je zo opstappen. ze mogen jou ook zo weer wegsturen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En ehh anders ga je maandag toch gewoon en zeg je dat het je achteraf niks lijkt en je een beter aanbod hebt gehad. grtz ivo |
Citaat:
|
Citaat:
En dat zou ik idd kunnen doen, maar dan zit dat bedrijf om 8 uur te wachten omdat ik er niet ben (en randstad gaat pas om h9 open).. |
Juridisch gezien heb je geen problemen. Je hebt immers altijd nog een proeftijd waarin zowel werkgever als werknemer zonder 'nasleep' van elkaar af kunnen komen.
Denk alleen dat je jezelf bij dat bedrijf én bij het uitzendbureau niet echt populair maakt. |
Citaat:
Citaat:
Dat wil dus niet zeggen dat er geen opzegtermijn kan zijn, omdat het uitzendbureau zijn uitzendkrachten aan eigen regels mag onderwerpen (die zijn dan gewoon onderdeel van de uitzendovereenkomst, die natuurlijk gewoon een bijzonder type arbeidsovereenkomst is). Maar de bepalingen voor opzegtermijnen, proeftijd e.d. zijn niet zonder meer van toepassing in de verhouding uitzendkracht-inlener. Wel in de verhouding uitzendkracht-uitzendbureau, maar daar gaat het hier niet om. In de regel kun je als uitzendkracht onmiddellijk stoppen met werken bij de inlener, maar het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat het uitzendbureau het vantevoren weet. |
Ga alleen die maandag werken en zeg het daarna meteen af.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet wel een beetje ballen hebben hoor.
Ik was vroeger ook zoals jij: dat kan toch niet?? Tuurlijk kan het wel. Een beetje meer aan jezelf denken kan geen kwaad. Ja of je zegt niks, en je hebt deze zomer een stom bijbaantje :o |
Wat gaan ze doen? Je ontslaan? :D
Zeker over vakantiewerk wordt vaak niet moeilijk gedaan, lullig voor ze als ze een dag van tevoren horen dat ze nieman zullen hebben voor een functie, maar daar zitten verder geen consequenties aan. |
Omdat beide baantjes via hetzelfde uitzendburo zijn geregeld, zal Randstad er niet moeilijk over doen. Kies altijd voor jezelf, niemand anders zal het voor je doen namelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nogmaals bedankt :)
Alles is goed gegaan gisteren! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |