![]() |
Zwarte ontlasting
Mijn ontlasting was gisteren en vandaag zwart/heel donker :s . Hoe kan dit komen? Voedingstekort? Of is het wat anders?
|
Misschien zit er bloed in?
|
Blauwe druiven gegeten?
|
Ik zie geen bloed...Heb ook geen blauwe druiven gegeten (van de week wel een keer spinazie :p )
|
Kzou het nog gewoon even afwachten. Misschien zijn je darmen een beetje van streek oid.
|
Citaat:
|
Voordat een aantal mensen gaan roepen dat je enge ziektes hebt en je als de sodemieter naar de huisarts moet zet ik dit even neer:
Zwarte ontlasting kan ontstaan door o.a. * ijzerpillen * Norit * Bepaalde dingen die je gegeten hebt (trekdrop!!, Roos Vicee!!, ) * Onverklaarbare dingen Ik heb zelf eens een weer zwarte ontlasting gehad maar verder nergens last van (geen maagzuur, verminderde eetlust en ontlasting was ook normaal dus niet dun). Als je geen last hebt van bovenstaande klachten zou ik het gewoon nog even afwachten, heb je over een week nog last moet je even langs de huisarts. |
Als dit 1x voorkomt, lijkt het me iets onschuldigs.
Mocht je dit vaker krijgen, dat moet je even naar de huisarts. :) |
Het kan duiden op darmkanker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon ff afwachten
|
Citaat:
ontopic: wat de rest zegt, zal idd de spinazie wel zijn. |
dat heb ik ook altijd als ik veel drop heb gegeten!
vooral trekdrop! dan is het helemaal zwart, dat is echt grappig om te zien :) |
Citaat:
Ik dacht zelf altijd dat zwarte ontlasting met name ontstaat door een vochttekort. Is dat zo? |
Citaat:
Maar bij vochttekort staan andere symptomen op de voorgrond: dorst, hoofdpijn, droge huid etc. |
Citaat:
Rofl @ 'no shit' :D |
Er stond laatst op mijn 'medische scheurkalender' dat het kan door bloeding in de maag of de dunne darm, dacht ik.
Niet dat ik denk dat dat hier 't geval is ;) |
Citaat:
Als zwarte ontlasting vanzelf weer weggaat is er dus niks aan de hand, dan moest er gewoon het een en ander je lijf uit, als het echter weken aanhoudt zit er toch iets niet helemaal goed. |
als je lever de stoffen niet goed verwerkt
|
als je een zak drop hebt leeggegeten wil dat ook nog wl eens gebeuren :p
|
Maak er eens een foto van zou ik zeggen :D
www.ratemypoo.com |
Citaat:
|
Citaat:
|
ijzer uit spinazie wordt niet goed geabsorbeerd in de darm, ijzer wordt zoiezo niet goed geabsorbeerd.. ijzer in de stoelgang zorgt voor een donkere kleur. Komt bijv ook voor bij mensen die orale ijzerpreparaten nemen. Zal dus wel niks ernstig zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je serieus op deze manier gaat denken had ik al minimaal 20 enge ziektes gehad denk ik :| |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |