Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Boeken inleveren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1213666)

Stephan1234 26-06-2005 10:24

Boeken inleveren

Hallo

Ik moet morgen boeken inleveren op school en bij 1 boek is de rug van het boek een beetje beschadigt. Hebben jullie misschien een idee hoe ik dat het beste een beetje kan maken

Evatjuhhhh 26-06-2005 10:36

Hoe erg is de rug kapot? Ligt de rug eraf of is hij alleen een beetje gescheud aan de boven of onderkant?

Ik zou er zelf niets aan doen omdat je dan misschien iets doet wat meer schade aanbrengt die je eigenlijk zelf zou gaan betalen..

Bij ons kost een kapotte rug (die er dus bijna afligt) iets van 3 euro ofzo, dan maken ze het weer en kan het boek volgend jaar weer gebruikt worden..

Keith 26-06-2005 10:46

Misschien kan je aan de binnenkant van de kaft, tussen voorkaft en eerste pagina en tussen achterkaft en laatste pagina met plakband de rug wat beter vastzetten. Maar als het boek als je het vastpakt en openmaakt nog steeds normaal aanvoelt, zou ik niks doen, als het er niet mooi uitziet is niet zo erg, zolan het nog mar voelt alsof het boek heel is. Als het bij een stapeltje hoort (meerdere boeken van een vak) moet je er bij het inleveren voor zorgen dat het niet bovenaan zit.

Stephan1234 26-06-2005 10:46

het is eigenlijk ongeveer 1 a 2 cm afgescheurd en ik met dan misschien wel 25 euro betalen voor dat boek

En het is juist het bovenste boek die ik ook moet inleveren
dat staat op de lijst van ingeleverde boeken
het bedrijf is Van dijk

Het boek voelt gewoon erg goed aan maar de rug ervan is een beetje eraf en plakband erop zien ze natuurlijk gewoon

Crunchie 26-06-2005 11:08

Bij ons op school ligt elk boek uit elkaar en het valt dan ook niet op als je degene waar de kaft gescheurd is bovenop legt. Wij werken dan ook veel met boeken die al vier/vijf jaar meegaan. Hoe nieuw is dat van jou?
Ik zou het gewoon lekker laten. Leg je hand erop of een cassette/cdrom oid.

Stephan1234 26-06-2005 11:25

het is een gebruikt boek dus minimaal al 2 jaar en de boeken worden gecontroleerd door iemand die de boeken verhuurd heeft en ik moet er bij blijven staan

Evatjuhhhh 26-06-2005 11:27

Citaat:

Stephan1234 schreef op 26-06-2005 @ 12:25 :
het is een gebruikt boek dus minimaal al 2 jaar en de boeken worden gecontroleerd door iemand die de boeken verhuurd heeft en ik moet er bij blijven staan
kan je niet gewoon zeggen dat dit al zo was toen je het boek kreeg?

Stephan1234 26-06-2005 11:41

dat hebben ze al gecontroleerd in Juli 2004 en toen moest ik bellen dat alles goed was aangekomen

Andijvie 26-06-2005 12:27

Mja, zelf het proberen te maken zou ik niet doen, vaak valt dat alleen nog maar meer op (dan zien ze plakbandjes enzo, bij ons werden ze dan echt boos :| ). Duw het dus een beetje recht, zodat je het niet meteen ziet. En ja, dan kijken of je een boete krijgt. Bij ons moest je geloof ik voor een beschadigde rug 10 gulden betalen (dus zeg maar €5,-), ik vond dat best gemeen, want mijn boek werd al járen gebruikt en stond toen ik hem kreeg al op het punt in te storten (alleen was hij dat nog niet, dus toen hij daadwerkelijk in was gestort, kreeg ik de schuld, terwijl het niet heel gek is dat een boek na 8 jaar intensief gebruik uit elkaar valt, ik kon dus opdraaien voor de schade die anderen samen met mij hadden gemaakt).

light fighter 26-06-2005 12:38

volgens mij hoef je je geen zorgen de te maken ik werk zomers bij vde, en de helft van de boeken is verrot denk dat ze van een/twee cm niet echt zo'n probleem maken bij in nemen. Dat zou ik iig niet doen maar goed ik neem de boeken nooit in

Stephan1234 26-06-2005 14:06

Okey bedankt voor de tips
Ik zal het vanmiddag proberen zoals keith dat zegt

Andijvie 26-06-2005 18:06

Citaat:

Stephan1234 schreef op 26-06-2005 @ 15:06 :
Okey bedankt voor de tips
Ik zal het vanmiddag proberen zoals keith dat zegt

Bij ons mocht je écht géén plakband gebruiken om je boek te repareren.

Stephan1234 26-06-2005 18:09

ik heb het met doorzichtig plakband de rug verbeterd. Je ziet de plakband geneens :) .Het lijkt net of er een kreukel inzit

Love_Fulfilled 26-06-2005 19:33

Ik zal je eens iets vertellen. Ik kladder ieder jaar in de huurboeken, de ruggen liggen er half af, scheuren in de boeken en heb nog nooit een boete gekregen :o .

Global 26-06-2005 19:45

Citaat:

Love_Fulfilled schreef op 26-06-2005 @ 20:33 :
Ik zal je eens iets vertellen. Ik kladder ieder jaar in de huurboeken, de ruggen liggen er half af, scheuren in de boeken en heb nog nooit een boete gekregen :o .
zelfde.. alleen ben ik al klaar met middelbareschool :p

Stephan1234 26-06-2005 20:35

Ik zit namelijk ook in het derde leerjaar/3vmbo

ik weet niet of ze dan extra controleren

Leeghoofd 26-06-2005 20:38

Citaat:

Stephan1234 schreef op 26-06-2005 @ 11:46 :
het bedrijf is Van dijk

Ik krijg mijn boeken ook van van dijk en vorige jaar had ik het zelfde probleem en bij mij werd er niets van gezegt en later ook niets bij in rekening gebracht.....

Stephan1234 26-06-2005 20:55

Okey bedankt
Dit was eigenlijk de eerste keer dat er een boek een beetje beschadigd was

Evatjuhhhh 26-06-2005 21:27

Citaat:

Stephan1234 schreef op 26-06-2005 @ 21:55 :
Okey bedankt
Dit was eigenlijk de eerste keer dat er een boek een beetje beschadigd was

Dan heb je altijd erg goede boeken gehad :)

Anneka 26-06-2005 21:47

Ik heb 2 uur lopen gummen voordat ik al het potlood eruit had. Bij van Dijk van ze idd erg streng met boeken. Toch eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad:).

Ik heb vaak wel oude boeken en soms ook beschadigd oid. Maar tot nu toe geluk gehad:D.

Mus 27-06-2005 10:11

als het boek al twee jaar (minimaal) vaker is gebruikt, (dus jij bent de derde) mogen ze sowieso niet een hoge rekening aan je presenteren: het boek lijdt namelijk ook aan 'natuurlijke' slijtage.
In ongeveer vier jaar hebben de 'boekenverhuurders' de prijs van het boek eruit (dat geldt voor iig. een aantal scholen, voor organisaties/ bedrijven zoals van Dijk zal het aantal jaren dat ze 'eruit moeten halen' niet veel minder/meer zijn).

Die vier jaar moet het boek dus in een redelijke staat blijven.

Maargoed, ik zou je inderdaad niet te druk maken om je boek, ik had dat vorig jaar ook (er misten inmiddels 12 bladzijden uit m'n grieks boek en de band lag er bijna helemaal af) en toen kreeg ik een boete van 5 euro voor een boek dat ik zelf nog als 'redelijk' had bestempeld.

En voel je al helemaaaal NIET schuldig! Dat die boeken een beetje stuk gaan, wil zeggen dat je ze gebruikt hebt.

(denkt aan eigen stapel boeken, waarvan ruim de helft er erg smetteloos en ezelorenloos uitziet.. :D )

drgee 27-06-2005 14:41

Ik huurde de laatste jaren ook altijd van Van Dijk.
De kaften lagen bij bijna al mijn boeken er praktisch los op!
Maar nooit een boete gehad, ik kreeg zelfs een paar keer geld terug van boeken die ik gewoon gehuurd had :evil: :evil:

Crunchie 27-06-2005 14:44

Citaat:

Stephan1234 schreef op 26-06-2005 @ 11:24 :
Hallo

Ik moet morgen boeken inleveren op school en bij 1 boek is de rug van het boek een beetje beschadigt. Hebben jullie misschien een idee hoe ik dat het beste een beetje kan maken

Hoe is het nu afgelopen? :)

Morri 27-06-2005 14:53

Ik krijg mijn boeken altijd via Iddink, heb één keer een cd-rom gehad die het echt niet deed, toen belde ik op, en twee dagen later had ik een nieuwe. :eek: Ik heb wel eens wat beschadigde boeken gehad enzo, maar niet echt hinderlijk. Ik heb nog nooit boete hoeven betalen. Het lijkt me ook onmogelijk al die boeken te controleren?

Andijvie 27-06-2005 17:56

Oh, ik kreeg een keer twee binas-boeken, ik heb er een weer gewoon ingeleverd, de andere heb ik nog :o Nooit iets van gehoord :)

Sylph 27-06-2005 18:02

Citaat:

Morri schreef op 27-06-2005 @ 15:53 :
Ik krijg mijn boeken altijd via Iddink, heb één keer een cd-rom gehad die het echt niet deed, toen belde ik op, en twee dagen later had ik een nieuwe. :eek: Ik heb wel eens wat beschadigde boeken gehad enzo, maar niet echt hinderlijk. Ik heb nog nooit boete hoeven betalen. Het lijkt me ook onmogelijk al die boeken te controleren?
Tja, maar Iddink let er geloof ik ook wel wat minder op dan Van Dijk... ik had soms echt grove beschadigingen bij Iddink-boeken en ik hoorde niks, terwijl m'n zusje die bij van Dijk bestelde al boetes kreeg als er een scheurtje in de pagina zat. :|

Stephan1234 27-06-2005 18:44

het is heel goed afgelopen

ze hebben alleen naar de voorkant en de rug gekeken van het boek verder niks :) .Was binnen 40 seconden-1 minuut al weer weg

Loontjuh 27-06-2005 19:42

Bij ons was het ook van Van Dijk, maar dan telden ze de boeken eigenlijk alleen :o :D
Ook cd-roms er niet in enzo. Had ik nooit gehad, en ook al stond het op de lijst, ik heb nog nooit iets van gehoord.

Stephan1234 28-06-2005 21:23

dat was bij mij ook het geval :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.