![]() |
Mens
Wat maakt een mens tot een mens?? :confused:
|
vandale.nl
google.com Zoek maar. :| |
ik denk dat dat geen definitie behoeft
iedereen die mens is, is mens |
mens1 (de ~ (m.), ~en)
1 het hoogst ontwikkelde wezen, dat zich door zijn rede en taal van de dieren onderscheidt => homo sapiens, mensenkind, sterveling, wereldburger, ziel |
IQ, communicatie.
|
Het verschil met de dieren is toch dat een mens een rede heeft en we ons daar bewust van zijn?
|
Zijn wij werkelijk wel meer ontwikkeld?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het DNA van de mens maakt een mens tot mens.
|
Citaat:
|
Ja maar met zulke antwoorden zijn we zo snel uitgeluld hier :D
Jointjes roken.... heb ik nog nooit een leguaan zien doen! |
net genoeg verstand om onszelf een naam te kunnen geven maakt van ons toevallig mensen. tenminste, dat is ooit gebeurd, en tegenwoordig neemt iedereen maar klakkeloos aan dat we mensen zijn, omdat linaeus (ofzo) dat nu eenmaal een keertje zei.
|
Zelfbewustzijn. Als een aap in de spiegel kijkt ziet hij een vreemde, als een mens in de spiegel kijkt ziet hij zichzelf. :cool:
|
Wie zegt als een aap die in de spiegel een vreemde ziet. Mischien omdat een aap nooit in een spiegel kijkt, maar we kunnen niet de gedachten van een aap lezen. Dus dan kunnen we er ook niet over oordelen.
|
Citaat:
|
Als bijv. een beer net dezelfde capiciteiten zouden hebben als mensen qua IQ en het denken, zijn zij ook mensen? Wat is het wezelijke verschil???
KMBA |
Citaat:
|
een mens maakt dingen. een mens maakt nieuwe dingen. een mens heeft de capaciteit om nieuwe problemen op te lossen met nieuwe oplossingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh God, please stop this.
|
Een mens is een diersoort. Dat diezelfde diersoort bewust is vanzichzelf, rede en taal heeft onderscheidt hem van de andere dieren, maar het heeft niets te maken met zijn mensheid. Dus een zelfbewustdier dat kan redeneren en een taal kan spreken is wel ontwikkeld, maar geen mens.
|
Citaat:
'Koude' fusie? |
Citaat:
En ja, ik ben een dna leek. Ik kwam niet veel verder dan mensenkind, maar dna zit misschien wat in. Dingen als communicatie, intelligentie, rationaliteit of bewustzijn zijn in ieder geval allemaal onhoudbaar als je iedereen die we nu als mens beschouwen ook zo wilt blijven beschouwen. |
Citaat:
- romp - 2 langwerpige ledematen onder - 2 langwerpige ledematen onder - 1 rondvormig ding boven. |
Citaat:
natuurlijk doen mensen wel "baanbrekende dingen": ze beinvloeden hun omgeving op een manier die werkelijk alle perken te buiten kan gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het lastige van dit vraagstuk is eigenlijk , dat de mens geen vaste vorm heeft , datwil zeggen , dat het eigenlijk een tussenvorm is. Een tussenvorm dat continue veranderd , geen mens is elke dag hetzelfde , ook niet DE mens ;) Dus als je de mens wilt omschrijven , moet je eigenlijk dit proces(=het continue veranderen) stoppen , en het een vorm geven of betergezegd in een kader plaatsen. Dit kader maakt het mogelijk er over te denken , maar beperkt tegelijkertijd om "de ware aard" te kunnen bevatten. Het kader "mens" is dus eigenlijk abstract , met als kern een dynamische inhoud ;) En die inhoud is energenetisch van aard ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je vader en moeder
|
Lees eens iets over het werk 'Categoriae' van Aristoteles.
|
Citaat:
|
Een animale Rationale.
|
Citaat:
iedereen heeft hier een ander mening over, maar ik denk dat het vermogen om te kunnen nadenken, beslissingen nemen, en te handelen een mens tot een mens |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het feit dat een mens als enige soort dier na kan denken over zijn eigen dood.
|
Van veel dingen die men noemt kan niet worden aangetoont dat dieren die ook niet hebben, in meer of mindere mate dan wel.
iig de discussie over de eigenschappen van de mens die hebben te maken met ons handelen in bepaalde situaties kunnen geen bewijs zijn voor mens ....zijn ( die zin kom beter mja ..) Ik blijf bij de beste uitleg hier tot nu toe: Mephostophilis Het DNA van de mens maakt een mens tot mens |
Ik denk eerder dat het "beeld" mens , een mens tot mens maakt.
Want zal de bouwtekening van een huis , een huis tot huis maken? ;) |
Wat een mense tot een mens maakt is zijn egocentrisch wereldbeeld.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39. |