![]() |
waarom wordt je altijd versierd als je een relatie hebt?
Gelijk nog maar even een topic (dan ben ik het maar kwijt)...
Laatst was ik met m'n vriend op een feestje. Hij moest draaien en ik verveelde me. Toen raakte ik in gesprek met een jongen en dat was heel interessant. We hebben nummers uitgewisseld (want ik zou een keer komen kijken op een feest waar hij dan zou draaien). Hij heeft me toen gesmst dat ie et zo leuk vond om me te leren kennen en zo gezellig, blabla. Had iets oppervlakkigs teruggestuurd. Afgelopen zaterdag zou mijn vriend eigenlijk uitgaan en omdat ik geen zin had om alleen thuis te zitten had ik een paar mensen geinformeerd naar hun plannen (waaronder die jongen die ik had leren kennen). Kreeg van hem ook een bericht terug, maar daar heb ik eigenlijk niet meer op gereageerd. Kreeg ik vandaag weer een smsje of dat ik een keer wat wilde gaan drinken. Nu heb ik dit nog niet tegen m'n vriend vertelt, want dan gaat het waarschijnlijk toch zo van: Wat een loser, hij weet dat we wat hebben, stuur gewoon terug dat ie in de stront kan zakken. En misschien gaat hij dan ook denken dat ik die jongen leuker vind dan dat ik vindt. Moet ik het tegen m'n vriend vertellen, of moet ik de jongen in kwestie gewoon terugsmsen dat ik het ook niet leuk zou vinden als m'n vriend met een vreemd meisje iets zou gaan drinken dus dat ik dit ook niet doe? Ik vind eerlijkheid wel heel belangrijk en ik vind het ook vervelend om 'stiekem' te smsen.... |
Ben je zelfverzekerder, en dat straal je ook uit. Men valt daar op
|
Zeg het tegen hem en maak duidelijk dat je gewoon wat gaat drinken met hem en meer niet.
|
Waar gaat het je nu om? De topictitel vraagt om een antwoord op een algemene vraagstelling, maar aan het einde van je verhaal vraag je een antwoord op een persoonlijke vraag...
Antwoord op het eerste zou ik wel leuk vinden, aangezien ik ook altijd op vrouwen val die toch al bezet zijn. :o |
als je het gevoel hebt dat je het niet aan je vriend 'kan' vertellen zit je fout.
|
Citaat:
|
Citaat:
Aan de ene kant heeftie dan ook wel gelijk, want ja, die jongen probeert me overduidelijk te versieren (meerdere malen gehoord dat ie me zo'n mooi meisje vindt, blabla) en hij heeft die avond nog over mijn vriend lopen roepen dat et zo'n toffe gast is. Dus het is een hele aardige gast, het klikt goed, maar eigenlijk speeltie een smerig spelletje... |
Citaat:
Misschien is het ook dat ik mijn vriend niet onzeker wil maken (ik heb nogal een verleden en m'n vriend is nogal onzeker over z'n uiterlijk) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Of je stuurt de jongen gewoon een sms-je, dat je niks met hem wilt gaan drinken, en dat-ie zijn versierpogingen moet staken, en je verteld je vriend niks om hem niet onnodig onzeker te maken. Lijkt mij het beste.
|
Tis een truukje van de natuur.
Niet iedereen is even goed in staat de juiste genen te vinden, daar ons reukorgaan minder goed ontwikkeld is dan vroegãh en ons brein toch onbewust afgaat op die impulsen. Daarom nemen velen een soort shortcut door anderen dit selectieproces voor hen uit te laten voeren. Rationeel is dit teverklaren door te zeggen dat mensen die in een relatie zitten nou eenmaal aantrekkelijker zijn omdat ze blijk geven van trouw en stabiliteit. Daarnaast is t een soort conquest denk ik..... |
Het valt me altijd op dat je inderdaad meer aandacht krijgt als je een vriend hebt. Heel apart. Stiekem natuurlijk ook wel weer vleiend. Ik moet ook zeggen dat ik me nu beter voel dan ooit en het me niet uitmaakt of ik een puist op mn wang heb als ik uitga ofzow...
|
Gewoon heel erg duidelijk tegen die jongen zijn. En ik zie nu nog geen reden om iets tegen je vriend te zeggen..
|
Pff, ga maar eens met een (trouw)ring omlopen, dan kommen ze in drommen!
k weet niet precies waarom. Missschien omdat je dan al goedgekeurd bent, dat er niks mis is met je? Of omdat je gelukkig bent en dat uitstraalt? Of omdat er veilig met je te flirten valt omdat je er toch niet op in zult gaan? |
Als ik jou was had ik het vanaf het moment dat jullie telefoonnummers hadden uitgewisseld verteld aan mijn vriend zodat hij zich zeker weten geen zorgen hoeft te maken. Als je het verteld en laat merken dat er niks aan de hand is is dat alweer een stukje vertrouwen.
Als hij een beetje zeker is over jullie en zichzelf wordt hij heus niet onzeker als je hem verteld van die smsjes. Maar als jij het een vuile truc van hem vindt, meld hem dat dan en verbreek het contact zou ik zeggen. |
...is dat zo?
|
ja
|
Citaat:
|
Waarom wordt ik nooit versierd, ook zonder dat ik een relatie heb?:P:o
|
Ghehe.. Dat riep ik laatst ook.. Toen zei mijn zus: Dat komt, omdat je dan een gelukkigere uitstraling hebt ofzo.. Zelfverzekerder bent :)
|
Citaat:
|
Je mag toch zeker wel als je een relatie hebt met een jonge wat gaan drinken?! Dat moet toch gewoon kunnen? Waarom zou het uberhaubt niet kunnen? Succes ermee, als jij wat wil drinken, gewoon lekker wat gaan drinken en van te voren even tegen je vriend zeggen dat je even met huppel de pup iets gaat drinken.
(misschien ben ik daar wat makkelijk in) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
* woot vette versiertruuk * Slaat nergens op, ikzelf vind het geen versiertruuk. Dat je een mooi meisje bent, is een mening, en die mening deel ik met die kerel. Maybe wilt hij het ook laten bij een drankje ;) Go for it :) * Heeft een vriendin en moet zich dus vraaf gedragen * |
Citaat:
|
Citaat:
je wordt word je |
Heb et m maar gewoon verteld (btje nonchalant) en hij reageerde iets milder dan verwacht. (voor de volgers van dit superprobleem ;), hij wist dat we nummers hadden uitgewisseld hoor). Hij zei: ja, ik vertrouw die gast gewoon niet zo, misschien vindt ie je gewoon leuk omdat je zo spontaan bent. Maar ik heb ook gezegd dat k nix met die gast hoef te gaan drinken (niet echt veel behoefte aan). Heb die jongen ook nog nix teruggestuurd.
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij deze verontschuldig ik mij voor alle spelfouten! Ik ben ook maar een mens (en het was laat...) |
Citaat:
Smoesjes! :nono: En ontopic: ik ga akkoord met de meeste meningen hier. :p |
Leg die ene jongen uit dat je gewoon vrienden met hem wil zijn, maar dat je niet meer wil omdat je al een relatie hebt. Wat een jaloerse reactie van je vriend trouwens... :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23. |