![]() |
Blauwe plekken
Ik heb de laatste paar maanden ontzettende last van blauwe plekken, vooral op mn benen en mn handen. Ze zitten er naar mijn idee zonder reden, ik heb me niet gestoten ofzo als ze komen. Ik heb het toen ik het net had aan de huisarts vertelt toen ik weer moest bloedprikken (moet wel eens ivm ziekte) en die zei dat hij wel iets met bloedstolling en bloedplaatjes zou controleren. Dat was oke. Het verontrust me eignelijk wel en ik vind het ook geen gezicht, iemand enig idee hoe het kan komen en hoe het weggaat?
|
mischien slaapwandel je snachts :p
|
Het zou idd een verandering in je bloedstolling kunnen zijn, maar dit is blijkbaar nagekeken.
Een andere oorzaak zou ik niet kunnen verzinnen, behalve veel stoten, maar je zegt dat dat het niet is. |
Het is een verschijnsel van leukemie als ik me niet vergis, maar dan zou je ook vaak een bloedneus moeten hebben e.d.
En vaak moe geloof ik. Kwil je niet bang maken, wat ik misschien wel doe maar je zou ng een keer langs de huisarts kunnen gaan. |
Citaat:
Soms stoot je je ook zonder dat je het in de gaten hebt, misschien dat dat het is? |
Citaat:
Dat kan ook, als je druk bezig bent of geconcentreerd bent. |
Dat heb ik ook jaren gehad. In combinatie met bloedneuzen e.d. Werd vanzelf wel weer minder :confused:
|
Ik geloof dat 't ook door dit weer kan komen. Ik had vroeger wanneer het heel benauwd was ook snel bloedneuzen en blauwe plekken, bloed nagekeken, niets aan de hand, toen zijn de dokter dat door de druk van het weer misschien kleine adertjes die vlak onder de huid lagen knapten. Nu heb ik er geen last meer van.
|
Bloedneuzen heb ik niet. Ik heb het ook een tijd in de winter gehad. Nee het is zeker niet van stoten, want mn handen stoot ik niet en het zijn soms zulke grote plekken dat je het je echt wel zou herinneren.. Ook is het zo dat ik ze heb als ik een paar dagen op bed heb gelegen (daar stoot ik me nergens aan)
Iemand zei dat het ook aan mn voeding kan liggen, maar ik weet dan niet hoe? want ik krijg heel veel vitamines binnen.. |
Misschien teveel vitamines? Of toch een tekort aan bijv ijzer?
|
Misschien stoot je je vaak als je slaapt?
|
Citaat:
teveel vitamines? die plas je toch uit?? tekort aan ijzer heb ik vrij regelmatig.. |
Ik heb ook wel eens zo'n periode dat vooral mijn benen er helemaal onder zitten, hoe dat dan kan weet ik niet, maar het gaat vanzelf weer over :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |