![]() |
Windows XP niet geschikt voor GAMING!!!
Yup, tis waar, check deze artikel> www.xp-refresh.net. Waar het dus op neerkomt is dat XP expres de refresh rate beperkt.
Je kunt er ook gelijk de proggie voor je videokaart downen die dat fixt. * Het werkt echt, ik had gemid. 50-60 met CS, nu rond de 100!!!!!! :eek: |
goed proggie man GTA3 draait opeens stuk beter
|
yup dit is al langer bekend en echt waar hehe ;)
|
Wat een foutieve topictitel zeg. Belachelijk.
Bovendien; wanneer je Quake 3 speelt; zit je niet steevast naar de textures te gapen, me dunkt. Dus oogbeschadigingen lijken me de grootste onzin. Wanneer je op 60Hz met Excel oid zit te werken, ja, dat is niet goed. Maar 60Hz met gamen heb je dus géén last van. |
Overigens, wanneer je framerate ineens gigantisch is gestegen tijdens 't gamen, mijnheer de topicstarter, had je ook eens voor de grap vóór het toepassen van dat programma'tje je VSYNC uit kunnen zetten.
|
Ik heb XP, en in Renegade heb ik een max FPS van 85-90, vind ik hoog genoeg...
|
Citaat:
|
Citaat:
wat volgens mij bedoeld wordt is dat WinXP de refreshrate op 60 hz zet, zo, dat je monitor dat ook overneemt, heb ik ook :( bagger microsoft! |
Je kunt in Windows--zelfs in XP--zelf zonder al te veel problemen de refresh rate instellen. Alléén bij OpenGL spellen staat hij vrijwel onwrikbaar standaard op 60Hz, maar daarvoor zijn er weer tal van programma's zijn om dat te fixen. Verder draaien spellen (voorzover mijn ervaring gaat) op z'n minst redelijk op XP.
|
Citaat:
Je kunt de refreshrate ook met DXDIAG instellen (start -> uitvoeren -> "dxdiag" -> laatste tabblad -> wijzigen), wat wyner waarschijnlijk ook bedoelde. |
Yep. Let wel dat DXDIAG alleen van toepassing is op Direct3D spellen, OpenGL spellen (als Half-Life en Quake) hebben daar niets aan.
|
Citaat:
Die oplossing van xp-refresh.net is sowieso het beste, als je tenminste een van die kaarten hebt. Je kan dan per resolutie de refresh rate instellen. |
Citaat:
Wanneer je VSYNC UIT zet, zal het spel aangeven veel meer FPS te lanceren naar je monitor -- en dat kun je ook zien wanneer je dan je FPS laat weergeven in het spel. Dat je een aantal frames per seconde mist doordat de monitor het niet weer kan geven (FPS > Hz) is weer een ander verhaal. Overigens is het 't fijnst spelen i.mo. met VSYNC aan. Wanneer je namelijk véél FPS meer hebt dan het aantal Hz, krijg je een beetje irritante weergave, een soort van 'laagjesbeeld'. Benchmarken doe je dus met VSYNC uit. Maar gamen op 60Hz of op 120Hz maakt m.i. echt geen donder uit. Tijdens 't gamen heb je er géén last van; dat maak je mij niet wijs. Zéker niet met Quake 3 of Unreal Tournament o.i.d. "Het werkt echt, ik had gemid. 50-60 met CS, nu rond de 100!!!!!! " bevestigd mijn verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
mja, je moet ingame je console openen (bij cs is het standaard de `) en dan typ je in, net_graph 1, net_graph 2 en zo door tot 5, wat je het fijnste vind:) |
of show_fps 1
|
Op die site vind je alleen maar files geschikt voor ATI en nVidia.
Zijn de files REFRESHLOCK en MULTIRES ook goed? Die voor 'alle' kaarten. Iemand ze al getest? Ik heb een S3 ProSavage 3D zitten thx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar vraagje, aangezien je Schiet met Enter, en je loopt met je linkerhand (qsdz toetsen), hoe gebruik je je muis dan? Tenzij je met je linkerduim aan je enter kan en toch nog met je andere vingers op qsdz blijven ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |