![]() |
Schrijf mij maar af
Schrijf mij maar af
Willens en wetens heb ik gewacht op het moment om echt te schijnen. Smullend kon ik meesmuilen en verdwijnen in onze prachtige tijd. Ik pluk de nachten vol verwachtingen, heb zelfs mijzelf vergis…wacht! Ik ben Jordy’s onkunde, het onkruid op de stem van zijn levenszang. De liefdeloze romantiek kan ik afschrijven nu ik elke dag oneindig verjaar. Hangerig en zangerig verziekt en fuck wat ze zeiden “waarom hou je noch van mij” -intermezzo- Te elfder ure kwam het besef zeggen waar het werkelijk om gaat. noch van alle woorden. Het is hoogste tijd om mij “wachten” af te schrijven. Eigenlijk al te laat. Groningen, 28 juni 2005 |
misschien de titel weglaten, want de titel is een samenvatting en dan heeft de lezer na het lezen niet het idee iets nieuws te weten te zijn gekomen.....
al bij al is het vrij poëtisch, goed gedaan (y) |
Ik vind vooral de tweede en de derde strofe mooi. En het eindigen met eigenlijk al te laat vind ik echt prachtig.
Verder moet het even doordringen en vind ik het wel een beetje ontoegankelijk, maar het woordgebruik is zoals gewoonlijk erg mooi en er zitten hele goede dingen in. Alleen de eerste strofe vind ik wat minder, geloof ik. |
ik hou van je titel. net als nu ik elke dag oneindig verjaar.
is het overigens niet 'ter' elfde ure? |
gezweetwel: Ik denk dat het in dit geval niet erg is als de lezer al enigszins weet waar het over gaat bij het lezen van de titel. Volgens mij geef ik daarmee bij lange na niet alles prijs. De titel is géén samenvatting.
Thoughftul: Het was ook niet ontoegangelijk bedoeld. Mijn intentie was om een góed gedicht te schrijven. Het moeilijkste vond ik om het woord fuck erin te krijgen zonder uit te toon te vallen, volgens mij is het aardig gelukt. =zwart wit=: Dank je. Zie hier het antwoord op je vraag. Het is 'te elfder ure' volgens het woordenboek zie ik nu, ik dacht altijd te elfde ure. Als een forumbaas dat even zou willen verbeteren zou ik daar erg dankbaar voor zijn. :) |
ik wist vanmiddag ook hoe het wel moest, maar gisteren even niet hoe het niet moest, want ik verbeterde je alsnog fout. maar wel met resultaat dat je het onderzocht en het nu wel goed hebt.
|
Precies. Spijtig dat ik mijn fout zelf niet kan verbeteren, dus ik wil hierbij nogmaals iemand met de macht om mijn berichten te wijzigen vragen om die fout te verbeteren. Bij voorbaat dank.
|
Ik verander het in 'te elfder ure' (y).
Heel goed hoe je 'fuck' erin hebt durven te zetten, gewaagd (y). Ik vind het inderdaad goed gelukt om het niet uit de toon te laten vallen. 'Willens en wetens' vind ik een goed begin, dat is weer eens wat anders. De schrijfstijl spreekt me aan, het is goed te zien dat je er met veel zorg aan hebt gewerkt. Woon je niet meer in De Wilgen :eek:? |
Citaat:
Schrijf jij gedichten alleen maar om het 'goed' zijn? Hm, als je begrijpt wat ik bedoel? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14. |