Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   pluizig haar (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1215482)

vixen 28-06-2005 11:04

pluizig haar

Ik heb echt heel erg pluizend haar. Het komt vooral omdat ik redelijk wat haaruitval heb en al die nieuwe kleine haartjes steken dan, als ik een staart heb, boven de lange haren uit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit beter krijg, of is het gewoon een kwestie van geduld.

Gothic 28-06-2005 11:20

alles afscheren, maar ik denk neit dat je dat wilt...

Andijvie 28-06-2005 11:24

Ik heb het ook, sinds ik m'n haar elke dag met conditioner was, is het een stuk minder geworden.

Cait 28-06-2005 14:13

Ik had ook pluishaar, en had van alles geprobeerd.. sinds kort 'bestrijd' ik het als volgt:
Twee keer op een dag (1 keer meteen na het douchen) haren borstelen. Tijdens het douchen shampoo en daarna conditioner van Andrelon (Glad & Steil) erin gooien.
Dat scheelt al een stuk, maar als ik het helemaal weg wil hebben, heb ik ook nog een klein flesje achtig iets, ook van andrelon Glad&Steil. "Direct gladmakende creme" staat erop, voor "eigenwijs of pluizig haar."
Je haar wordt er niet vet van (wel zacht)! Het ruikt lekker en het is niet superduur, 2.89 voor 200ml.
Het kwam volgens mij ook als beste uit een test op tv, maar ik weet niet welke.

Mara 28-06-2005 15:24

Conditioner gebruiken, niet föhnen.

Chloe Siere 28-06-2005 16:13

Citaat:

Cait schreef op 28-06-2005 @ 15:13 :
Ik had ook pluishaar, en had van alles geprobeerd.. sinds kort 'bestrijd' ik het als volgt:
Twee keer op een dag (1 keer meteen na het douchen) haren borstelen.

Oh nee, ik moet mijn haar absoluut never nooit borstelen als t droog is, dan krijg ik pas een pluisboel!!! Heb t nu ook al, maar dan kan ik er helemaal niets meer mee.

Ik was t ook vaak met conditioner. Verder is er vrij weinig aan te doen :(

Cait 28-06-2005 17:52

Citaat:

Chloe Siere schreef op 28-06-2005 @ 17:13 :
Oh nee, ik moet mijn haar absoluut never nooit borstelen als t droog is, dan krijg ik pas een pluisboel!!! Heb t nu ook al, maar dan kan ik er helemaal niets meer mee.

Nadeel van borstelen wanneer het droog is, is dat het even statisch is bij mij. Maar dat is niet pluis, en zakt gelukkig vrij gauw weg :p
Maar fohnen helpt absoluut niet nee.

Silent Moon 28-06-2005 18:06

Ik heb het ook meestal de dag nadat ik mijn haar heb gewassen. Gebruik conditioner (maar ja, heb je al gedaan denk ik) en niet fohnen nee. Maar het ligt soms toch ook aan het weer? Want de ene keer pluist het helemaal niet. Succes iig ;)

Crunchie 28-06-2005 18:24

Citaat:

Chloe Siere schreef op 28-06-2005 @ 17:13 :

Misschien werkt het als je de borstel eerst nat maakt voordat je ermee door je haar gaat?

Chloe Siere 28-06-2005 18:26

Citaat:

Crunchie schreef op 28-06-2005 @ 19:24 :
Misschien werkt het als je de borstel eerst nat maakt voordat je ermee door je haar gaat?
Neej dat maakt niet uit :o Mn haar wordt echt een afro kapsel. Heb ook krul in mn haar...

milkzhake 28-06-2005 18:36

ik vind shampoo's van de blackhair shop altijd heel goed helpen

kenni 28-06-2005 18:53

Gliss kur anti-friss serum! Werkt goed (vind ik dan..)

Balance 28-06-2005 20:21

Conditioner.
Andrélon werkt geweldig bij mij :)

Jadis 28-06-2005 20:30

Je kan beter een groffe kam gebruiken dan een borstel. Ik heb ook nog steeds (grr) pluishaar, maar een kam maakt je haar minder snel kapot dat een borstel, zeker als het nat is. Verder moet je proberen om je haar niet nat te borstelen/kammen want dan breekt je haar sneller af en maak je het probleem alleen maar erger. En je haar nooit droogwrijven, daar beschadig je het ook mee.

Voor de rest is alles al gezegd :)

Skilly 28-06-2005 20:38

DAX maar ik heb dan ook krullen haar. Geen Hollandse haar.

wendytjuh9 29-06-2005 15:07

Citaat:

Cait schreef op 28-06-2005 @ 15:13 :
Twee keer op een dag (1 keer meteen na het douchen) haren borstelen. Tijdens het douchen shampoo en daarna conditioner van Andrelon (Glad & Steil) erin gooien.
Dat scheelt al een stuk, maar als ik het helemaal weg wil hebben, heb ik ook nog een klein flesje achtig iets, ook van andrelon Glad&Steil. "Direct gladmakende creme" staat erop, voor "eigenwijs of pluizig haar."
Je haar wordt er niet vet van (wel zacht)! Het ruikt lekker en het is niet superduur, 2.89 voor 200ml.
Het kwam volgens mij ook als beste uit een test op tv, maar ik weet niet welke.

Krijg je van dat glad&steil van andrelon egt steil haar?

Martine1986 29-06-2005 15:51

Ik krijg van dat andrelon glad en steil vet haar (n)
wat bij mij perfect werkt is fructis hydra-liss (voor droog stug moeilijk glad te maken haar geloof ik) shampoo en conditioner. En op dagen dat het echt heel erg is gebruik ik fructis surf-gel, is niet echt bedoeld om pluis mee tegen te gaan, maar dat doet het wel :p mn haar wordt er niet vet en niet hard van :cool:

Meisje Vlek 29-06-2005 17:13

Mijn haar gaat van conditioner JUIST pluizen.

browneyedgirl 29-06-2005 17:53

Haarmasker (1 keer in de week) wil ook nog wel eens helpen!
Ik gebuik die van het merk Guhl en die maakt mijn haar een stuk zachter (en hij ruikt zo lekker :bloos: )

En mijn haar wordt nog pluiziger van regen, dus die probeer ik dan ook te mijden :)

Balance 29-06-2005 18:05

Citaat:

wendytjuh9 schreef op 29-06-2005 @ 16:07 :
ik wel.
ik gebruik zowel de shampoo als de crèmespoeling en 't wordt bij mij behoorlijk glad en het pluizen wordt een heel stuk minder.
Het zal nooit zo stijl worden als bij mensen die van zichzelf stijl haar hebben, maar ik vind 't prima werken :)

rxn 29-06-2005 18:55

Pure cocosvet voor in je haar, kan je bij toko's halen. Het is hard als je het er uit haalt maar het smelt in je hand en je moet er maar een heel klein beetje insmeren.

_Mosquito_ 29-06-2005 19:55

ik heb ook pluis haar, ook geen id wat ik er aan kan doen smeer er altijd maar kilo's gel in...:s

Cait 30-06-2005 17:40

Citaat:

wendytjuh9 schreef op 29-06-2005 @ 16:07 :
Mwah, beetje. Ligt er denk ik aan wat voor haar je zelf hebt. Als je heel krullerig haar hebt, wordt het natuurlijk minder steil dan als je maar een klein beetje slag hebt. Ik gebruik de shampoo, de cremespoeling en op nare dagen ook de creme. Het haalt er wel natuurlijk de volume uit, dus het lijkt dan algauw steiler. :)

barstje 04-07-2005 15:57

Ik gebruik ook altijd conditioner maar dan gewoon van de hema. En na het douchen en wassen ed Fructis hydra-liss. Dat werkt echt goed ja!
Verder zou je de stijltang eens kunnen proberen maar is wel slecht voor je haar en als het regent een capuchon op zetten :p
succes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.