![]() |
Inwerken betaalt?
Ik heb net mijn salaris gehad van de maand mei en ik zie dat er maar voor 1 dag werken is betaalt terwijl ik drie dagen heb gewerkt (totaal 9 uur) nu is het wel zo dat ik 2 van de drie dagen ben ingewerkt, maar hoort dit betaalt te worden of niet?
Ik werk trouwens bij de Gamma in Almere. |
Volgens mij HOEVEN ze je daar niet voor te betalen, maar dat gebeurt meestal wel, is wel zo netjes.
|
ik werd gewoon betaald voor mijn inwerkdagen, tenslotte draai je mee. als ik jou was zou ik het even navragen. dan weet jehet gewoon zeker:)
|
Volgens mij hóórt het wel, maar wordt het niet altijd gedaan.
(Markerkant overigens?) |
Het word meestal wel gewoon gedaan, ik zou er maar eens naar vragen, en anders i nhet vervolg vraag ernaar bij het sollicitatiegesprek
grtz ivo |
Citaat:
|
Jeetje, wat lullig zeg. Je werkt in feite gewoon, dus je zou volgens mij wel uit betaald moeten worden. Naja ik zou het gewoon even navragen, misschien heeft iemand wel een foutje gemaakt? Ik kreeg trouwens wel gewoon uit betaald voor mijn werk (toen ik dus ben ingewerkt) destijds.
|
Vaak betalen ze de eerste dag niet, en daarna wel.
|
Citaat:
|
Ik word volgende week ingewerkt, loop dan gewoon een paar uurtjes met de medewerkster die ik ga vervangen (als verzorgende in de thuiszorg) mee, maar ik krijg daar niet voor betaald.
Het hoort volgens mij wel, maar zoals je ziet gebeurt het niet altijd. :) |
Ik kreeg de helft uitbetaald.
|
Hangt ervan af. Natuurlijk zijn ze verplicht om vanaf het moment dat je een arbeidsovereenkomst hebt te betalen, maar vaak wordt gewoon ervan uitgegaan dat je tijdens die inwerkdag(en) nog geen contract hebt en dus ook geen recht op loop.
|
wat heb je gedaan dan met dat inwerken?
Alleen maar kijken, of gelijk al aanpakken? Bij kijken begrijp ik het nog wel dat je niets krijgt ma als je gelijk aan beetje aan het werk gaat vind ik wel dat je moet worden uitbetaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
wat soms ook gebruikelijk is is dat ze dit betalen als je bijvoorbeeld 2 maanden in dienst ebnt.
|
Tijdens mijn indraaien heb ik van de 6 uur denk ik 20 minuten gekeken hoe het werkte en verder bijna zelfstandig (er was altijd iemand bij de andere kassa aan het werk om dingen aan te vragen) kassa gedraaid.
Mijn arbeidsovereenkomst loopt vanaf 18 mei, dit is de eerste dag dat ik ingewerkt ben. Ze hebben mij niet vertelt dat ik onbetaald ingewerkt werd daarom vond ik het al zo raar :) |
Citaat:
|
Ik werd niet betaalt toen ik werd ingewerkt bij de c1000 als vakkenvuller :o das wel zuur ook toen ik er achterkwam dat 25 euries voor het cool c1000 bloesje is ingehouden van mijn loon voor borg ( en al helemaal toen dat borg geld niet bij mijn kameraad die rond dezelfde tijd als mij begon met werken werd afgehaalt )
|
Citaat:
|
Het lijkt me dat ook de inwerkdagen betaald moeten worden. Lijkt me ook wel zo netjes trouwens. Ik zou dit nog eens navragen want werken is ook betaald krijgen. Anders zou je ook eens kunnen kijken op bijvoorbeeld www.fnv.nl (vakbondspagina), wellicht staat er iets over vermeld of kun je dit navragen. Succes en hopelijk krijg je ook de andere 2 gewerkte dagen nog!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien een verkeerde winkel getroffen dan. Er is namelijk een speciaal opleidingenbudget, waar ook inwerken onder valt. Wel kut voor je dat dat je is overkomen dan trouwens. Wat zeggen ze als je zegt dat er is afgesproken dat jen iet hoeft te werken, want misschien hebben ze een foutje gemaakt? grtz ivo |
Bij mij was het ook zo dat in mijn solicitatie formelier stond dat ik alle dagen kon werken alleen niet op maandag .
En 3x raden op welke dag ze mij ook hadden ingeroostert :rolleyes: Btw moeten jullie ook moeilijk doen om je loonstrookje te krijgen ( geen van de vakkenvullers krijgen hun loonstrookje omdat ze die nu kwijt zijn ) maarre 1 troost mischien krijgen we ze volgende week :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik werd er gewoon voor betaald. Ook voor een soort cursusiets wat we hebben gehad en een rondleiding door het park. Allemaal betaald..
|
Citaat:
sorry ik kon het niet laten :o Maar ontopic: ik werk bij c1000, kreeg wel inwerken uitbetaald. Hiervoor bij AH gewerkt, weet niet of ik het daar uitbetaald heb gekregen, zal wel niet. Ik moest daar namelijk ook heel vaak overwerken, soms zelfs 1,5 uur en kreeg daar ook geen cent voor. |
Citaat:
Groetjes Ivo Jan |
Citaat:
|
Maar het tekend een bedrijf als het niet betaald wel.
|
ik heb ook bij de ah gewerkt en kreeg me overuren wel uitbetaald je moets het alleen ff op je rooster zetten!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56. |