![]() |
judo banden
Wie weet vanaf welke leeftijd je de bruine band mag halen bij judo?
|
eeh ik geloof bruin op 14/15 en zwart op 16/17
|
maar het hangt ook af van je kwaliteiten/inzet/tijd dat je aan judo doet he.
|
vanaf 13 jaar, ik weet nog dat ik niet opmocht omdat ik toen 12 jaar was. op jouw leeftijd mag je al de zwarte band halen
|
Citaat:
maaruh hij heeft wel gelijk ik heb ff gekeken je mag officieel met 16 voor zwart gaan, dus jij kan met gemak bruin halen denk ik zo succes alvast |
bij ons hadden we een soort kinder bruine band. kreeg je na je blauwe. Daar kwam dan aan beide kanten een oranje, groenem blauwe, bruine slip op en daarna kreeg je pas je eerste kio(bruine band)
toen was ik iets van 14 |
Oke, bedankt allemaal :)
|
Citaat:
|
Citaat:
vanaf je 4e dan doe je een landelijk examen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en de judobond is weer samengevoegd met een paar andere vechtsportbonden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja; ik reageerde op een post die over taekwon-do ging. Misschien dat je bij de WTF stijl wel iets van district-examens hebt maar ITF is volgens mij allemaal landelijk.
|
Citaat:
|
je kunt een bruine band kopen ook in de sportwinkel ;) Vanaf dat je geld hebt. Nee maar een band heeft geen waarde vanuit mijn ogen, dus maak je er niet druk om. Beter langer trainen met een lage band dan hebje een sterkere basis. En bovendien weet je zelf wel op welk niveau je zit. Daar heb je geen band voor nodig ;)
|
daar ben ik duidelijk mee eens!
|
ik ben het daar niet echt mee eens, je kan die band natuurlijkw el kopen maar dan heeft ie natuurlijk voo rjezelf geen enkele waarde,
en langer trainen met een lagere band dan heb je een betere basis is natuurlijk onzin want voor je hogere banden train je ook nog steeds hetzelfde wat je voor je lagere band moest laten zien, en ik vind het persoonlijker prettig om zo af en toe een hogere band te krijgen dan heb ik toch het gevel da tik het kan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55. |