![]() |
Script 1 keer uit laten voeren?
Ik heb dit script in de head van mijn webpagina gezet:
Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"> Als je dus in het begin op de 'Home' pagina komt. Niet als je van bv. 'Vragenlijst' weer op 'Home' drukt. Nu gebeurd dat nog wel. Iemand een idee hoe ik het script 1 keer kan laten uitvoeren? Iets met cookies ofzo? BVD! |
Slotje aub :) Foutje, in het centrale topic mag geen PHP. :bloos: Dus als jij even je post aldaar wilt verwijderen. |
je zou het idd met cookies kunnen doen:
eerst check je of de cookie van jouw site bestaat bij de bezoeker zo ja ga je verder zo niet, geef je dat bericht weer en maak je een cookie aan (hoet niet eens iets in volgens mij) je kan het ook met een sessie doen, dan krijgt de bezoeker elke keer als hij opnieuw op je site komt het bericht. |
Uhm... Ben nog niet zo heel lang bezig met website's bouwen en dus ook niet met html en php...
N00b op bepaald terrein... :bloos: Kun je me uitleggen hoe? |
Code:
<html> het maakelijkste gebruik van cookies is document.cookie = jouw variabele; //zet de cookie op jouw waarde alert(document.cookie); // laat je cookie zien khoop dat het zo duidelijk is edit: ff wat haakjes gezet in de vergelijking voor de duidlijkheid |
Citaat:
(N00b :bloos: ) |
Citaat:
als je bijv Code:
document.cookie = "hallo ik ben Elkana"; ander voorbeeld Code:
var getal = 5; document.cookie is dus eigelijk gewoon een variabele allen met het verschil dat ie onthouden wordt zolang je cookie "leeft" en met op waarde zetten bedoelde ik dus een waarde geven net zoals je een variabele een waarde geeft |
Ok, ik ga het proberen!
Edit: Lukt niet... :s |
Citaat:
|
Nou, als ik van index.php naar overons.html ga en dan weer terug naar index.php dan laat hij de alert nog wel zien.
|
Citaat:
of sluit je de browser tussendoor af ? |
Nee, geen van beide.
Maar ik kap nu want ik ga eten en daarna met vrienden weg. Ik antwoord misschien morgen weer. Keej? Tot nu toe alvast bedankt. |
Citaat:
deze werkt wel, mist je een andere resolutie hebt Code:
<html> |
Citaat:
|
Offtopic: Dan is het zeker wel voor [Centraal] HTML/CSS/Javascript
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17. |