![]() |
Zonlicht goed voor je ogen
Hallo allemaal,
Is zonlicht goed voor je ogen [natuurlijk niet zo bedoeld dat je in de zonlicht gaat kijken, maar gewoon buiten zijn met heel veel zon]??? KMBA |
volgens mij niet..
|
Gewoon buiten zijn als de zon schijnt is niet goed voor je ogen, maar ook niet slecht. Als je ogen pijn doen van het licht kun je wel beter een zonnebril dragen, al was het alleen maar omdat het vervelend is om pijn te hebben.
|
Kijk eens recht in de zon. Die witte/blauwe/zwarte strepen die je daarna ziet, betekenen dat je ogen sterker worden.
|
.. in de zon kijken is juist slecht voor je.. althans heb ik gehoord :p
|
Citaat:
Ik weet wel dat het goed is voor je huid en je haar, met mate. Maar voor je ogen lijkt mij niet. |
Citaat:
Je hebt een bepaalde hoeveelheid vitamine D nodig |
Citaat:
|
Dus bijv. als je door het platteland fietst, en de zon schijnt mooi en je kunt lekker ver kijken [het platteland he] dat is dus goed voor je ogen, om maar even een situatie te schetsen.
KMBA |
Citaat:
|
Citaat:
[-->Mystiek] |
is echt iedereen zo dom of was dit een grap??
Teveel zonlicht is behoorlijk schadelijk voor je ogen. Je moet dus een goede afweging maken tussen teveel en te weinig aangezien te weinig ook niegoed voor je is. UV-licht maakt mutaties in DNA waardoor je een verhoogde kans op kanker hebt. Koop dus ook een zonnebril MET UV-filter :cool: Ook voor je huid en je haar is het slecht. Zolang je je goed insmeert heb je een goede bescherming ja. Door de zon wordt er ook vitamine D aangemaakt. Vitamine D is namelijk goed voor sterke botten en tanden, en speelt een belangrijke rol bij de instandhouding van de weerstand. Zon dus met mate en met een goede bescherming!! (bron = http://www.kwfkankerbestrijding.nl) |
Niet echt goed voor je ogen als je in de zon kijkt. Bekijk de film Pi maar eens en je zal begrijpen waarom.
|
Maar ik bedoel.. als je in zonnige omgeving bent.. en je kijkt niet in de zon of krijg directe zonnestralen in je ogen. is dit gezond of ongezond?
KMBA |
Citaat:
Ik zie absoluut geen reden waarom blootstelling van je ogen aan zonlicht een positief effect zou hebben. |
Ik ga altijd niezen als ik de zon in kijk...
Maar meestal maar 3 keer achter elkaar... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |