![]() |
Eiersalade
Wat is jullie ideale recept voor een eiersalade?
hier de mijne (simpel maar heeerlijk!): 8 eieren 1 zakje uiendressing (poeder) van Duyvis Een fles Frietsaus (van aldi) Een fles Currs (van aldi) Eieren goed hard koken, twee maal door de eiersnijder zodat je blokjes krijgt. Uiendressing, een paar flinke scheuten mayo en een klein beetje curry vermengen met de eieren. Een tijdje in de koelkast zetten en voilla! Heel je familie is blij (y) |
- fijn gesneden augurk
- fijn gehakte bieslook - (olijf)mayonaisse - mosterd - yoghurt - cajunkruiden - knoflook - peper en zout - een beetje knorr aromat Gewoon zoveel eieren koken als ik nodig heb cq. wil en ja, ik doe eigenlijk alles op gevoel en tussendoor proeven. Wel uitkijken met mosterd, want die smaak gaat snel overheersen. |
Citaat:
Verder klinkt het ook wel lekker ja |
-Gesnipperde Ui
-Gekookte Eieren -Snufje kerriepoeder -Peper -Zout -Mayo Eventueel kan je erook nog bieslook/peterselie insnijden en/of fruit. Ligt eraan waar ik zin in heb. |
- gekookte eieren; fijn geprakt met een vork
- mayo - beetje ketchup - beetje mosterd - zout - peper - knor aromat - beetje kerrie - soms beetje sandwich spread Hmm krijg er trek in :) |
Paar eieren, wat mayonaisse en zoveel kerriepoeder en zout als nodig is. Geen vaste hoeveelheden, gaat op gevoel.
Ik doe er niets van ui in oid, als ik eiersalade maak is het doel niet 'de eiersalade uit de winkel namaken'. :) Als ik de eiersalade uit de winkel wil, dan koop ik die wel gewoon. ;) |
zelf maken vind ik zowieso veel lekkerder, in de winkel is 't naar mijn idee maar mayonaise dan ei :s
*mayonaise *veel kerriepoeder *beetje maggi/sojasaus *bieslook *klein beetje peper eieren prakken en alles er doorheen mikken |
Citaat:
|
hemels op de boterham in combinatie met ham (y)
|
Citaat:
|
Nog nooit zelf gemaakt maar krijg echt zin van deze recepten.
Komt goed uit, morgen borreltje :) |
Citaat:
|
mayo
wiskysaus geprakte eieren bieslook klaar! |
Zal ik alle ingrediënten overtypen die op het doosje staan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Oja, ik weet wel dat als mn oma het maakt, ze er knoflook indoet. En dan is het suuuuperlekker :) |
Meestal ben ik te lui om zelf alles te maken. Dus dan kook ik gewoon een aantal eieren en doe ze in een bak en dan flikker ik er een bakje eiersalade in uit de winkel. :cool:
Sommige eiersalades zijn héél smerig. Rare stukjes erin of soms augurken. :s |
Ik mag geen ui en maak als ik eiersalade wil hem altijd zelf. In eiersalade uit de supermarkt zit meestal ui. Van mij hoeft er niet zoveel 'zooi' in. Eieren, mayonaise en wat bieslook is genoeg.
|
Citaat:
|
Ja, dat weet ik:) Veel lekkerder zelfs, maar Leonoor impliceert met haar post dat als je een wat 'ingewikkeldere' eiersalade dan mayonaise, curry en prakken maar (bij wijze van) dat je dan 'de eiersalade uit de winkel' na zou willen maken en ik zie niet echt in waarom dat zo zou zijn :)
|
- Fijn gesneden augurk
- Heel fijn gesnipperd uitje - Mayonaise - Bieslook - Peper en zout - En natuurlijk een paar in blokjes gesneden eieren Ik heb geen vaste hoeveelheden voor de ingrediënten. |
Citaat:
En kleur stoffen waarschijnlijk ook niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |