![]() |
Onder contract uitkomen?
Ik heb ff een vraagje..
Ik heb vandaag een contract getekend voor vakantiewerk als schoonmaakster in de avonduren, maar nu blijkt achteraf dat mn ouders het er niet zo mee eens zijn (avondeten enzo). Ik zie zelf achteraf ook meerdere nadelen, die ik nu pas zie omdat ik eigenlijk een beetje overrompelt was tijdens het contract tekenen want ik had daar gesolliciteerd naar werk overdag en toen was het opeens avondwerk van 2,5 uur.. Maar nu wil ik eigenlijk weten of ik nog onder zo'n contract uit kan komen? Ik ben nog minderjarig (16) dus misschien op zo'n manier? |
Volgens mij moet dat wel kunnen...
Sowieso kun je binnen 24 uur toch altijd onder een contract uit ofzo? En is het via een uitzendbureau, of echt gewoon bij een bedrijf? |
Waar het gaat om het aangaan van een arbeidsovereenkomst staan zestienjarigen gelijk aan gewone volwassenen en een vaste 'afkoelperiode' van 24 uur bestaat natuurlijk niet.
|
Heb je niet een proeftijd van een maand ofzo? Dan kan je je contract gewoon opzeggen..
|
Dat ook.
|
Je hebt een proeftijd van 1 maand dus daar kan je je gewoon op beroepen. Verder weetik niet voor hoeveel avonden het is maar 3 avonden kan toch niet zo'n probleem zijn :-s
|
Het is vijf avonden in de week (ma t/m vr) en het is nogal een stuk rijden voor mij.
Maar heeft iedereen een proeftijd van een maand? Ik heb namelijk geen lopie van contract ofzo gekregen, dus weeet niet of dat erin staat. En het is niet via uitzendbureau maar gewoon bij een bedrijf. |
Je kan er altijd onderuit. Gewoon netjes opbellen en zeggen dat je het toch niets lijkt/niet mogelijk is/je wat anders hebt. Ze gaan je heus niet aanklagen ofzo (en normaal gesproken heb je idd een proeftijd waarin je zo ontslag kan nemen).
|
Citaat:
Maar meestal heb je gewoon een maand proeftijd zodat het bedrijf kan kijken of jij wel bij hun past en andersom ook. Gewoon vandaag even bellen en dan kan je het meteen regelen :). |
Maar als ik dan vandaag bel en het op mn proeftijd gooi, hoef ik dan vanavond gelijk niet meer te komen of moet ik dan nog wel een tijdje werken?
|
In je proeftijd kun je er in principe onmiddellijk vanaf. Maar het is wel zo netjes om die mensen niet volledig in de kou te laten staan. Dus als je het zelf niet volkomen verschrikkelijk vindt kun je misschien één avond komen werken en dan na afloop meteen zeggen dat je wilt stoppen.
|
Ik ben weer werkloos :p Het was allemaal goed, maar ik moet nog wel deze week afmaken.
Thnx voor de reacties |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47. |