![]() |
[wis] Onopgeloste problemen?
Er schijnen erg veel onopgeloste problemen in de wiskunde te zijn, zou iemand mij een link kunnen geven waar er enkele genoemd staan?
|
Laat maar, googlen in het engels gaf wel uitsluitsel
|
Hier staan er enkele, erg bekende en bijgevolg niet gemakkelijk.
MathWorld: Unsolved Problems |
|
:eek:
Voor zoveel geld wil ik de Riemann Hypothese wel even oplossen hoor :o |
Citaat:
dat is wel even als je geen geluk hebt... decinna werk.. P=NP lijkt me erg eng.. maar dat poincaré ding vind ik ook interessant, ik snap alleen niet wat het eigenlijk inhoudt |
Citaat:
Maar ff serieus het is vast iets moeilijker dan een vergeleiking met 2 onbekende, weet iemand waar die P en die NP voor staan? (neem aan niet voor P = N*P ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
er waren ook een aantal video's beschikbaar die je online kunt bekijken. Lijkt me grappig..een wiskunde presentatie hihi.. |
Over P = NP:
P staat voor de klasse problemen die deterministisch in polynomiale tijd zijn op te lossen. NP staat voor de klasse problemen die non-deterministisch in polynomiale tijd zijn op te lossen. Wat duidelijk is, is dat P een deelverzameling is van NP, maar wat minder duidelijk is, is dat NP een deelverzameling is van P. Men denkt over het algemeen van niet, vanwege de geweldige implicaties als het wel waar zou zijn. |
Citaat:
het begint interessant te worden |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |