![]() |
mantoux test
Voor mijn nieuwe werk moet ik een Mantoux test ondergaan om te kijken of ik TBC heb (gehad).
Heeft iemand ervaring met die test en doet het pijn? |
Bij de Mantoux test wordt in de huid van de linkeronderarm een kleine hoeveelheid vloeistof ingespoten. Als uw lichaam afweerstoffen tegen de tuberkelbacterie heeft gemaakt, reageren deze stoffen in de huid met de ingespoten vloeistof. Na 3 tot 5 dagen dient u terug te komen bij de GGD, zodat de test kan worden beoordeeld. Als uit de test blijkt dat u geïnfecteerd bent, dan kan u geadviseerd worden een medicijnkuur te volgen om te voorkomen dat u tuberculose krijgt.
|
Citaat:
Echt niets om je over druk te maken, je voelt er nauwelijks iets van en zodra de vloeistof er zit zie je alleen maar dat er een bultje zit, je voelt het helemaal niet. |
Ik vond het best wel een rot injectie eigenlijk. Ze spuiten vrij snel een hoeveelheid vloeistof onder je huid, waardoor de huid vrij snel wordt opgerekt. Maar na een paar seconden is de pijn ook weer weg. Onoverkomelijk is het niet.
|
ik vond het totaal geen pijn doen, ook verder geen last naderhand gehad.
|
uit nieuwsgierigheid: slaat deze test ook positief uit als je een vaccinatie tegen TBC hebt gehad? ben (alweer jaaaren geleden) er namelijk tegen ingeent.
|
Citaat:
ook es gehad.. stelt niks voor het wordt IN je velletje gespoten nieteens eronder. de prik van de naald voel je helemaal niet, inspuiten kriebelt een beetje :) nix om bang voor te zijn hoor .. zo'n grote meid :p :D ;) |
Citaat:
Waarom ben je eigenlijk ingeent? |
Citaat:
suc6 met je nieuwe werk :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ben nog niet echt gerustgesteld, maar dan laat ik het maar over me heenkomen... |
Citaat:
|
Citaat:
of sleep een vriendin ofzo mee, heb je een beetje afleiding. wanneer moet je ? :o wil ik nog wel ff horen hoe ie gegaan is eej ik heb zls gedaan ( long ago) praktikum hematologie .. bij elkaar intraveneus bloed afnemen .. dus naalden .. kan VEEEEEL erger :p :D |
Bloed prikken vind ik niet zo erg.
Ik moet trouwens vrijdag, en het is op mijn toekomstige werk, dus ik zal wel geen angst laten merken, anders sta ik meteen voor lul ;) |
Citaat:
maar zoals ik al zei ik heb 'm ook een keer gehad.. stelt echt nix voor, voor je het weet sta je buiten ;) * knuffel* :D |
Het is even een rotgevoel, maar niet ZO erg dat je er een compleet topic op het forum over moet aanmaken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb dat ook gehad en vond het vrij pijnloos.
|
degenen die het pijnloos noemen zijn echt gek!
Ik vond het echt enorm pijn doen, net of mijn hele vel werd opgerekt ofzo Maarja na 3 seconden was de pijn wel totaal weer weg, dus ik leef nog |
Citaat:
hu misschien dat ie een beetje te vlug was met inspuiten.. zoals ik al zei .. ik voelde niks van de prik en inspuiten kriebelde/ jeukte een beetje * kusje d'r op * :bloos: |
dan deed jouwes iets fout... ik heb hem donderdag gedaan, vond het enkel 'onaangenaam'
|
Ok, nouja ik leef nog, volgende keer zal ik dat wel even zeggen: niet te snel!!
Ben blij dat het aan de spuiter lag en niet aan mijn pijngrens ofzo |
Citaat:
|
Citaat:
tandarts is 100 keer erger :p |
heey!
ik heb vandaag net een mantoux-prik gehad. je voelt niet echt dat de prik in je huid gaat, maar wanneer de vloeistof er in wordt gespoten geeft het een branderig gevoel, een beetje alsof je huid rekt. ik heb gewoon niet gekeken :) |
Citaat:
|
Citaat:
De topic-starten zal er nu zelf ook wel enige ervaring mee hebben. :p |
Citaat:
|
Meerdere keren gehad en de enige naald welke ik echt fucking hard haat, verschilt enorm per persoon hoe het voelt. Maatje van me ging dr van tegen het dek.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13. |