![]() |
kromme rug
Mijn houding van mn rug is verkeerd, waardoor ik steeds vaker krom loopt/sta/zit. Wat kan ik er aan doen om dit te verhelpen?
|
Pff, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben een tijdje in behandeling geweest bij een caesar-therapeut (o.i.d.), maar echt zin heeft dat nooit gehad geloof ik. :p Wel krijg je dan oefeningen om je spieren te trainen, want als ik mijn rug nu wel 'goed' heb, dan krijg ik echt pijn omdat die spieren niet goed getraint zijn. :s Verder is het gewoon een kwestie van op je houding letten, en dat is heel lastig, ik weet het. Misschien dat je omgeving je hiermee kan helpen? Succes! :)
|
ze zeggen wel telkens van: ga recht zitten enzo. Maar toch vergeet je het snel (n)
|
Bij mij heeft caesar therapie wel echt geholpen; ik ben me nu veel bewuster van mijn houding, waardoor ik minder rugpijn krijg. Je zou sowieso eens bij je huisarts langs kunnen gaan om hem ernaar te laten kijken en je eventueel door te verwijzen.
En verder zelf toch proberen op je houding te letten: recht zitten en staan en dergelijke. |
het komt vaak doordat de spieren in je rug niet sterk genoeg zijn, of te lang.
dan moet je ff aan iemand vragen die er verstand van heeft welke spieren dit zijn en hoe je deze sterker / korter kunt maken. |
Cesar of Mensendieck, inderdaad. Eventueel voor sterkere spieren in je rug gaan sporten (of naar fysiotherapie gaan).
|
Ik liep eerst ook een beetje krom, maar ik heb mijzelf geleert altijd recht te lopen.. :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28. |