![]() |
Oogafwijkingen
Wie van jullie heeft een oogafwijking?
en dan welke sterkte? |
Ik heb -1,5 oid. (En cilinder.)
|
+9, geen diepte en geen breedte beeld, cilinder, scheel
|
ik heb +-3.14159265 :(
|
-8 en een lui oog
|
-4 beide ogen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
-2,00 aan de ene kant en -2,25 aan de andere kant en dan nog aan allebei de kanten een cilinder van -0,75
|
-6 beide ogen
en cilinder |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Uhhhm.. links -1 en rechts -1 met cilinder van...? -1 ofzo, ik weet niet..
|
+ iets
en iets met dat ik geen diepte kan zien ofzoiets |
-6 bij het ene oog en -6,5 bij de andere
en cillinder van -025 bij de ene en -0,5 bij de andere maar ik weet niet welke afwijking bij welk oog hoort |
Citaat:
|
Allebei de ogen +2.0
Ik heb echter nooit een bril nodig tenzij ik hele dagen achter de TV of computer zit :) |
Ik heb links een sterkte van -4,75 en rechts een sterkte van -9,5.
|
ik zie geen diepte :o zeggen ze
zelf merk ik het niet eig |
-2,25 aan beide ogen en een kleine cilinder, maar ik weet niet meer wat deze precies is (ik dacht -0,25)
|
Rechts -1.5 en links -2.25, als ik het goed zeg. Kan ook net andersom zijn :p
|
(congenitale) nystagmus
heb ook wel een bril (gehad..) die is niet zo heel sterk...weet niet precies hoeveel :o |
rechts -3.75, links -4 (of andersom:p) + een lui oog en ik kan geen diepte zien.
|
2.75 (links) en 2.50 (rechts)
Verder heb ik nog een andere rare afwijking; welke waarschijnlijk ontstaan is door een oogzenuwontsteking welke blijvende schade heeft aangericht; ik zie in mijn rechterooghoek dubbel; met andere woorden, ik moet mijn hoofd wat meer draaien als ik naar rechts wil kijken ;). |
Citaat:
|
ik heb -1,5 en -1,75
|
Ik heb -2 oid. (En cilinder.)
|
Ik heb helemaal geen afwijking, ik heb vrij scherp zicht (beter dan m'n vrienden over 't algemeen).
|
-3 en -4
en ook nog iets van cilinder geloof ik |
-1,75 of -1,5 Of een combinatie van die twee. Ik houd het niet zo goed bij :p
|
Ik wou net iets soortgelijks posten :)
rechter -2, linker -1,75 geloof ik astigmat en mijn rechteroog heeft meer wit aan de binnekant, waardor ik niet altijd recht lijk te kijken, of 2 linkerogen heb :s :D |
-5,75 en -6,25. En ook nog een vrij sterke cilinder in beide ogen, maar de getalletjes daarvan weet ik niet.
|
Citaat:
|
-0,25 en -0,5 geloof ik. Nauwelijks iets dus, heb er ook geen bril ofzo voor. Kan nog goed zien, beter zelfs dan sommige mensen in mijn omgeving.
Ik zie geen diepte en heb een lui oog (gehad). |
Ik heb geen idee ofdat ik een oogafwijking heb. Ik heb nooit dagelijkse hoofdpijnen. Ik kan prima veraf en dichtbij zien. Ik lees alleen van beeldschermen. Niemand heeft perfecte ogen, maar ik kan er vanuit gaan dat mijne goed zijn? :rolleyes:
|
Misschien wel handig voor mensen met oogafwijkingen, brillen enz.
"Het gezondheidsboek voor de Ogen" Auteur: John Selby Zeer goed boek, met goede zelfhulp technieken enz. KMBA |
ik heb hele rare ogen.
Toen ik 11 was, moest ik naar de oogarts en mat hij + 2,5 en +1,75. Toen heb ik een jaar, anderhalf jaar een bril gedragen. Daarna vond ik het wel best en deed ik dat ding nooit meer op. Toen ik 1 ofzo was zag ik ineens bijna niets meer...echt heel eng. Weer naar oogarts, kon ie mn ogen niet meten, omdat er steeds wat anders uitkwam. Naar neuroloog was er iets met mn oogzenuwen, ontstoken ofzo. Na een paar maanden zag ik weer prima. Tot ik 3 weken terug mn rijbewijs terug kreeg en weer voor het eerst in het donker reed, kwam ik er achter dat ik niet zo geweldig zie in het donker. Nou naar de opticien, weer meten, nu maten ze aan allebei de ogen -1 en een cilinder. Dus nu is er weer een bril in de maak voor tijdens het autorijden. Maar wat ik nou zo raar vind is dat je van een negatieve sterkte af kunt komen met de jaren, maar van een positieve naar een negatieve sterkte moet in principe toch niet kunnen??? Iemand een verklaring?! |
Gelukkig heb ik geen oogafwijking. Dragen jullie allemaal lenzen, of een bril, en waarom?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
-4.5 bij beiden ogen.
|
-11 (cilinderafwijking van -3)
|
Citaat:
|
links +6.00 en cilinder -1.75
rechts +4.00 en cilinder -.25 ook ik heb met pleisters rond gelopen en heeft het geholpen. ben nog een heeeeeeeel klein beetje scheel, maar dat zie je vooral als ik erg moe ben. |
Mijn ene oog is -4,75 en mn andere oog is -5,25 :o
Ik heb altijd een verschil van 0,50 tussen beide ogen gehad. |
Aan beide ogen -2.
|
Links -1.75
Recht -1.00 of andersom :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32. |