Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   ergere gevoelens komen pas later door (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1217817)

Warsocket 30-06-2005 21:19

ergere gevoelens komen pas later door

Herkend iemand van jullie dat
dat zegmaar als er iets ergs gebeurt dus echt erg
dat je er niet gelijk iets over voelt

voorbeeld: mijn vriendin maakte het uit
zij: ja bla bla uit
ik: ok
[stilte]
ik: is er nog iets ?

die soort situaties krijg ik er soms door da tje heel vervelend reageert

bij die vriendin vond tik het best wel klote maar pa na 2 dagen voelde het kut, daarvoor merkte ik er niks van, die 2 dagen wist ik wel da thet uit was maar het deed me niks

terwijl als iets minder erg is kan ik wel gelijk boos worden, denk aan ik stoot mijn hoofd en wordt pissig, of pissig worden omdat iets niet lukt

herkent iemand van jullie dit
en weten jullie evt wat het is ofzo?

edit: kheb er gene last van ofzo, kvraag me allen af wat het is

Mushu 30-06-2005 21:26

Besef denk ik. Ik heb het ook wel eens. Mijn oom is in maart overleden en ik heb nu pas het idee wat dat inhoudt eigenlijk. Dat hij nooit meer terugkomt, dat hij zijn gezin achterlaat. Voor mij is het eigenlijk nu pas het besef dat het zo is. Eerder had ik dat niet. Nu kan ik heb ook pas echt missen, omdat ik weet dat hij niet meer terugkomt. Daat heb ik het dus nu heel moeilijk mee. Omdat ik niet weet hoe ik daar mee moet handelen.

Ik zou niet weten wat het is eigenlijk.

nare man 30-06-2005 22:00

Komt gewoon doordat het menselijk voorstellingsvermogen beperkt is. Als je iets hoort dat heel ingrijpend is, dan kun je daar nog niet meteen de consequenties van overzien. Pas als de eerste emotie geluwd is en je er kalm over nadenkt, overzie je pas echt ge gevolgen. En dat doet pijn.

dwight88 30-06-2005 22:11

Citaat:

nare man schreef op 30-06-2005 @ 23:00 :
Komt gewoon doordat het menselijk voorstellingsvermogen beperkt is. Als je iets hoort dat heel ingrijpend is, dan kun je daar nog niet meteen de consequenties van overzien. Pas als de eerste emotie geluwd is en je er kalm over nadenkt, overzie je pas echt ge gevolgen. En dat doet pijn.
(y)

Shitonya 30-06-2005 22:11

na enkele dagen of langer beseft een mens pas wat hij/zij verloren heeft. Zoiets "merk" je niet snel

Warsocket 30-06-2005 23:12

Citaat:

nare man schreef op 30-06-2005 @ 23:00 :
dat is juist het punt ik heb geen 1e emotie erover
ik voel juist dan helemaal niks
tot na een paar dagen dan komt de emotie pas naar boven

Shitonya 01-07-2005 00:25

Citaat:

Warsocket schreef op 01-07-2005 @ 00:12 :
dat is juist het punt ik heb geen 1e emotie erover
ik voel juist dan helemaal niks
tot na een paar dagen dan komt de emotie pas naar boven

doodnormaal

DarkSide 01-07-2005 03:57

Het is net als met fysieke pijn. Als iets echt pijn doet wordt er eerst iets aangemaakt waardoor de pijn verdoofd. Pas als de verdoving is uitgewerkt voel je het.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.