![]() |
Onderwerp werkstuk (groep 6, 7 en 8)
Koos jij standaard voor onderwerpen als "het konijn" of probeerde je juist iets te bedenken wat niemand nog had gedaan? Of koos je gewoon iets wat je interessant vond of wat op dat moment speelde?
Waarover heb jij werkstukken gemaakt in groep 6, 7 en 8 (en waarom)? |
Oh ik heb het nooit over dieren gedaan, altijd wel over aparte onderwerpen.
In groep 6 heb ik mijn werkstuk gehouden over Chinese Astrologie en over Peru geloof ik. In groep 7 heb ik mijn werkstuk gehouden over Kinderen voor Kinderen :) en over nog iets maar dat weet ik niet meer. (heksenvervolging?) In groep 8 heb ik geloof ik drie werkstukken gemaakt, 1 over de gemeenteraad, 1 over de middelbare school (ik wilde daar zó graag naar toe :)), mijn laatste ging over de Rijn, over hoe dat met landschappen enzo in elkaar zat. Ik weet niet waarom ik een werkstuk maakte, ik vond het leuk en ik verveelde me altijd als ik thuis was. Dus ik stak er altijd best veel tijd in. |
Ik heb één werkstuk moeten maken in groep 8 en die ging over de panda.Waarom de panda weet ik niet precies, vond het wel een mooi dier geloof ik.
Verder hoefden wij nooit werkstukken te maken, we deden wel van die boekjes van mini-informatie wat ik altijd heel leuk vond. |
Ik heb in die jaren een werkstuk gemaakt over het wereld natuur fonds, over ijsland, over de spicegirls en er moeten er nog wat zijn die ik nu ben vergeten. Ik probeerde wel een onderwerp uit te kiezen die niet zo voor de hand liggend was (ijslang ipv frankrijk), en de spice girls waren gewoon helemaal het in die tijd :o.
|
Wij moesten altijd een spreekbeurt maken en daarbij een werkstuk met daarin dezelfde informatie, maar dan uitgebreider.
Ik heb spreekbeurten gehouden over konijnen, de koala, België, de groententuin en de siertuin. Verder heb ik ooit een boekbespreking gehouden over 'Een kruistocht in spijkerbroek' van Thea Beckman (C-boek), terwijl verder iedereen hooguit een B-boek nam, maar dat vond ik te makkelijk en te saai. Over die tuinen deed verder niemand, maar dat deed ik omdat ik geinteresseerd was in tuinen vanwege mijn vader. Bij de koala moesten we een spreekbeurt houden over een dier, en wilde ik een origineel dier. |
Ik heb het gedaan over schildpadden, giraffen, een land in Zuid-Amerika (weet niet meer welke :p ), en nog wel wat meer dingen maar dat weet ik niet meer.
|
groep 7 ging mijn werkstuk over denemarken en in groep 8 eentje over Edison en eentje over Egypte.
|
Ik over mijn konijn :o maar hij was dan ook wel heel lief, hoor.... :o
|
Over bijen..
|
Ik weet 't niet zeker meer: Over geld & vlinders & koffie en thee.
Maar ik vond 't ook altijd wel leuk om een werkstuk te maken :) |
De cavia was volgens mij meer een onderwerp van groep vijf...
Nou ja, ik herinner me in ieder geval 'het boek', over hoe boeken gemaakt worden. |
Werkstukken hoeften wij pas te maken in groep 7/8
- maar heb er in groep 5 eentje over vulkanen gemaakt, als extra opdracht. - groep 6 heb ik overgeslagen - groep 7 - eentje over wolven - eentje over donor codicil en eentje over indianen als extra opdracht. in groep 8: - azteken (leuk het proces van slaven offeren in de detail nauwkeurig beschrijven :D, heeft me trouwens wel een nachtmerrie opgeleverd :( ) - dinosauriërs De onwerpen mochten wij in alle leerjaren zelf kiezen. |
Ik zou het echt totaal niet meer weten.
Maar ik heb dan ook ontzettend veel werkstukken gemaakt, omdat wij dat moesten gaan doen als we klaar waren met de gewone taken (ik heb dus meer tijd doorgebracht met werkstukken maken dan schoolwerk). Enige wat ik me kan herinneren is een spreekbeurt over waterpolo, omdat die opgenomen werd zodat je jezelf kon horen (groep 6 ofzo). |
-Groep 5 over apen
-Groep 6 over tekenfilms -Groep 7 over de VOC -Groep 8 over het oude Egypte |
Ik heb op de basisschool nooit een werkstuk moeten maken.
|
Ik weet het niet meer precies hoor, maar in groep 5 iig over Frankrijk, en toen gingen we franse snoepjes & cakejes uitdelen. Toen vonden al onze klasgenootjes dat we een Uitmuntend moesten krijgen :D
Groep 7 over 't oude Egypte een spreekbeurt, en een werkstuk over Greenpeace. De rest weet ik niet meer hoor, maar ik krijg standaard een goed-plus :cool: |
De ene keer koos ik iets wat me interesseerde (schaken, olympische spelen, de gameboy), de andere keer koos ik een standaard onderwerp (het milieu, de kat, bomen, vogels, pinguins). De ene keer kreeg ik dan ook een hoger cijfer dan de andere keer. De eerste werkstukken kwamen al in groep 5, toen bestond het maar uit 3 / 4 blaadjes, maar toch :p Ik heb ze als het goed is nog ergens liggen, vind het wel leuk om te bewaren :) In groep 6 moesten we één keer een spreekbeurt houden over een onderwerp van je werkstuk, in groep 7 drie keer en in groep 8 drie keer.
|
mijn eerste werkstuk deed ik in groep 5 en dat deed ik over honden :o , daarna zeehonden. in groep 6 deed ik het over olifanten en in groep 7 over mythylscholen. en als laatste heb ik mijn werkstuk over sinterklaas gedaan. :)
|
Ik heb het even opgezocht (leuk om die werkstukken te zien :D) en mijn onderwerpen waren destijds:
- Duitsland weer 1 - De televisiestudio - De maan - Heksen - New York - Kinderen in de 19e eeuw - Geld - Roken (verplicht onderwerp) Ik koos m'n onderwerpen altijd op hoe makkelijk het me leek om er een werkstuk over te maken en op hoe leuk ik het onderwerp vond. Originaliteit interesseerde me niet, wat ook wel te zien is denk ik. |
Citaat:
De meeste basischolieren houden het over een huisdier of over een eenvoudig onderwerp. De betreffende onderwerpen vind ik voor groep 5 tot 8 vrij moeilijk en dus ook orgineel. |
Ik heb het ooit over de Panda gedaan, want het moest verplicht over een dier.
En een keer over Geld :cool:. |
Ik koos meestal iets wat ik leuk vond of een hobby ofzo. Kan me herinneren dat ik chocolade, aardbevingen en olifanten heb gedaan.
|
Volgens mij moesten wij in groep 6 beginnen met werkstukken. We hebben er toen eentje hoeven maken en dat was verplicht over honden. Daarnaast heb ik in groep 7 of 8 zeker een werkstuk over Asterix gedaan en eentje over Duitsland. Voor de rest kan ik me er eigenlijk niets meer van herinneren.
|
Het enige dat me nog bijstaat, is in groep 6 Luxemburg, in groep 7 Vlinders, en in groep 8 Honduras en het land wat ernaast ligt, na de storm Mitch..
|
groep 7, werkstuk over het tropisch regenwoud. spreekbeurten over mijn hond en over mijn harp (trok beiden veel bekijks als je ze allebei meeneemt). eigenlijk omdat ik het allemaal op dat moment interessant vond. verder nog heel wat opdrachten die naar werkstukken neigde, varierend van de beeldenstorm tot moonbeweging.
|
en leonoor, wat ga je er precies mee doen :).
|
Vlinders, in groep 8 geloof ik.
|
ik heb het een x over vulkanen gedaan. :)
|
Hmm..Zover ik me nog kan Heugen:
-Dinosaurussen -Suriname -Kinderarbeid -Telecommunicatie Variërend van Groep 6 tot 8:) |
6- van gogh, en kindertelefoon
7- ronald mc donald huis en dinosaurussen 8- filosofie |
ik weet het niet meer zeker, maar:
groep 6: - ridders :cool: Want dat vond ik toen interessant - Vlaggen (kan ook ander jaar zijn geweest), de reden daarvan weet ik niet meer groep 7: ??? groep 8: - Ik kan ff niet op de naam komen, maar zo'n boek waarin allemaal gedroogde bladeren zitten + omschrijving etc van die bladeren erbij - Indonesië (en dat was echt een mooi werkstuk :)) |
Groep 6: zwemmen of kippen leek me wel orgineel
groep 7: weet niet meer maar, ben het vergeten groep 8: het oerwoud, hoefde toen niet zo veel info te vinden. |
Pff
|
Viool en organisaties als het WNF en Greenpeace.
|
blindegeleidenhonden, doven en papegaaien
Doof omdat k zelf wat moeite heb met dingen horen blindegeleidenhonden vond ik leuk papegaai omdat we die hadden |
spreekbeurt+werkstuk over het leven van Martin Luther King, vulkanen en beestjes in de sloot, geloof ik
werkstukken over dinosauriërs, de egyptenaren, de romeinen, de kruistochten, de gouden eeuw, de vrouwenemancipatie uit de jaren 50-80, het oog, sterrenbeelden, bijgeloof, de piano, Thea Beckman, inca's, italië, rusland en nog wel meer dingen, ik maakte graag werkstukken :D |
In groep 6 moest ik 2 spreekbeurten houden en 2 werkstukken.
Spreekbeurten waren toen meestal dezelfde boeken die alle kinderen deden(niet echt dezelfde boeken,maar wel zelfde auteurs,reeksen etc). In groep 8 was het om de 4 weken een werkstuk,maar dat kwam omdat ik boven de rest uitstak qua prestaties. Spreekbeurten was ik wel origineel, en deed alleen onderwerpen die nog niet aan bod waren gekomen. Denk aan: Romeinse Tijd,Inca's,Apache Indianen,ontdekkingsreizen,piraat Zwardbaard,Bermuda driehoek etc etc. |
Ik kan me dingen herinneren als: kamelen, China, kindermishandeling, vissen.
En mijn allereerste verslagkring (soort spreekbeurt) was in groep 3 toen je dat nog helemaal niet hoefde te doen maar ik wilde zo graag en die ging over katten :cool: |
Hehe het enige wat ik me qua spreekbeurt nog kan herinneren is dat ik het over kikkers heb gedaan :d waarom weet ik niet, leek me interessant denk ik.
|
Ehm, werkstukken over:
- Afrikaanse dieren - Foster Parents Plan Was in de tijd dat we net een FP-kindje hadden, ik was 10 ofzo en vond het echt een geweldig idee, dat hele project.. - Rembrandt Kwam er toevallig boek over tegen toen ik wat anders zocht, en vond dat hele leven wel interessant.. dus vandaar.. En boekbesprekingen/spreekbeurten weet ik niet echt meer.. :s |
Ik deed het altijd over vreemde dingen. tenminste niet de standaard dingen die iedereen neemt.
Bijv een kasteel in Frankrijk, D-Day, ronald mc donald huis enz... Ik heb er te veel gemaakt om het te onthouden. |
Ik hield in groep 6 m'n spreekbeurt over het Colosseum geloof ik. En mijn werkstuk over de walvis, want die vond ik helemaal geweldig.
In groep 7 hield ik een spreekbeurt over de Romeinen (blijkbaar vond ik ze vroeger geweldig. :)) en een werkstuk over de deltawerken, Vesuvius (vulkaan)/Pompei en over het regenwoud. Mijn spreekbeurt in groep 8 ging over Efeze (in Turkije) en mijn werkstukken over het verzet, muziek en ook nog 1 speciaal over de dwarsfluit. :o Mwah, ik hield niet zo van standaard onderwerpen. :) |
Vooral vaak over egypte en het zonnestelsel
en over bijen omdat mijn papa hobbyimker is. |
In groep 4, het konijn (ja ik had er zelf 1 dus)
In groep 5, over poezen (ik was er helemaal gek van) In groep 7/8 over mergelgrotten, toetanchammon (schreef je dat zo?:D), Luxemburg |
Wij moesten altijd werkstukken maken over landen.
|
Pompeji en Anne Frank
|
Ik heb altijd werkstukken gemaakt met nogal uiteenlopende onderwerpen.
De Dood, Beethoven, Vulkanen, Wijn, Schotland, Dinosauriers, onze hond en Winnie de Poeh. (Volgens mij ook de Industriele Revolutie) Volgens mij nog iets, maar ik kan er niet opkomen:s. Edit: Oh, piraten! Waarom ik daarvoor koos? Gewoon, ik hield me op dat moment bezig met die dingen. Meestal moesten we wel een bepaalde richting ofzo; geschiedenis, biologie of aardrijkskunde. Maargoed. |
Over de Efteling :)
|
hond :D
|
Ik weet niet meer precies in welke klas ik deze werkstukken gemaakt heb, de onderwerpen waren: piramides, de Zuidpool, koalabeer, Mickey Mouse en astronaut.
Wij mochten altijd zelf kiezen welk onderwerp we kozen. Ik koos altijd iets waar ik op dat moment mee bezig was. Dan was ik bijv. gefascineerd door tekenfilms en dan kwam het onderwerp Mickey Mouse vanzelf! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.