![]() |
Open universiteit
Zijn er mensen die hier op zitten? Waar en wat doe je? Bevalt het?
Je kunt een cursus gaan doen, duurt die 1 jaar? Hoeveel kost zo iets? |
Ik ga er vanaf september Psychologie studeren :).
Alleen daar heb je weinig aan denk ik. Wat het kost en hoe lang ze duren enzo kun je op de site zien. |
Waarom wil je aan de Open Universiteit gaan studeren? Ik zou het zelf alleen maar doen als het echt niet anders kan namelijk...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als je een cursus doet, krijg je dan ook een ov en studiefinanciering? Of is dat alleen bij een hbo of uni opleiding?
|
Citaat:
|
Jullie hebt gelijk: de Open Universiteit Nederland is een instelling voor begeleid afstandsonderwijs voor volwassenen. Als je gewoon je VWO-diploma hebt gehaald is een daguniversiteit dan ook een veel betere (en leukere!) optie.
Het bijzondere van de OUNL is echter dat je géén VWO diploma hoeft te hebben: iedereen vanaf 18 jaar krijgt hier de kans om te kijken of universitair onderwijs bij hem/haar past. Prachtig, toch? Als je je propedeuse haalt, kun je alsnog overstappen naar het 2e jaar van dezelfde opleiding aan iedere andere Nederlandse universiteit. Bij de OUNL krijg je ook geen stufi of OV, maar wèl korting vanaf het moment dat je 21 bent en rond moet komen van een inkomen op bijstandsniveau (wat natuurlijk geen stufi mag zijn)! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Klinkt wel fout. Bovendien op school leer je ook 'jullie hebben'. Dus ja. Maarre hoezo Voskuil? :confused:
|
haha, Voskuil.... heerlijk!
"iedereen heeft" beter? |
Offtopic:
Citaat:
En in boeken van Voskuil wordt die vorm ook gebruikt. |
OU is onpersoonlijk en erg duur onderwijs.
Ik zou er alleen gebruik van maken als ik naast werk of zo nog wat zou willen studeren. |
Ik vraag me met name af wat je beroepsperspectieven zijn met bijvoorbeeld een OU-studie Nederlands recht, aangezien zelfs studenten van een gewone universiteit die geen stage hebben gelopen al vrijwel kansloos zijn op de arbeidsmarkt. Kom je aan met je getuigschrift dat je na vier jaar thuiszitten hebt behaald. Dat lijkt me zonde van het geld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Masters hebben meestal een verplichte stage.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |